2025. Február 3. Hétfő - Balázs

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-10-05 14:38 lehozsoci részére

Nálunk Magyarországon a Mazda előírása a 2,0 MZR CD motorok esetében 60000 km/tüzelőanyag szűrő csere. Egyébként a leggyakoribb csere 40000 km, a 2,5-ös pickup-ok esetében. 20000 km-es periódusnál természetesen én is azt mondtam volna, hogy felesleges gyakrabban cserélni, de 60000 km, az más.

Haji | 2012-10-05 13:27 lehozsoci részére

Kérdés, hogy rosszat viszont tesz-e vele. Mert az is elhangzott. A formális logika szabályai szerint nyilvánvaló badarság, hogy a gyakrabban cserélt (mondjuk úgy, állandóan tiszta) szűrő problémát okozna.

lehozsoci | 2012-10-05 13:17 mazda-auto.hu részére

Kedves Uram Ön téved! Itt most én nem kötözködni akarok! De,a Mazda motorok diesel szűrő cseréje minden 20ekm esedékes, namost ha nekem idejön egy Mandró a Service-be 90ekm az órában és, hogy beállt pár injectora, ha kihagyta a 80ekm servicet a Mazda itt nem fog garanciába cserélni semmit!Ne haragudjon meg, de egy Mazda szűrőt a Mazda mérnökei 60000km-ig nem garantálják! Két hónapja voltam lennt Brisbane-be a CX-5 Trainingen , ott is elhangzott ez,mint gyári ajánlás, elismerem nem kis vitát kiváltva! Dehát vegyük úgy ha én tévedek akkor a Mazda és a FORD mérnökei is tévednek. Igazából ami a fontos az, hogy a szűrők optimálisan csak 20000 km-re vannak tervezve, ha egy paranoidás ügyfél hamarabb cserélgeti akkor semmi jobbat nem tesz vele... Üdvözlettel Zsocibá

Dexx33 | 2012-10-05 13:14

Syia Yzociba, kuldom is a e/mailt. johet ay angol is nincs gond. stefan.pasztor@centrum.sk

lehozsoci | 2012-10-05 13:00 Dexx33 részére

Hello Dexx33! Azt javaslom, hogy ha egy hiba adott akkor azt kell elöszőr javítani..utána a többit. Szerintem kábelszakadásod van! Pár éve volt egy hasonlóm, igaz az egy BK 3-as benzines mazda volt ugyanezzel a gonddal...A kábelszakadás a sensor mellett kb 20 cm volt. Ha megnézed a MAF sensort akkor látod, hogy a levegőszűrő ház tetejére építették, namost sokan nem bontják a csatlakozást, ha levegőszűrőt akarják kivenni, ergo a kábel megfeszül, vagy a levételekkor hajlik, törik stb. Amit javaslok az a következő, ha megnézed a MAF sensor cstlakozóját akkor 5 kábelt kell hogy láss. Igazából ez 2 sensor egy MAF és egy IAT (Intake Air Temperature) belépő levegő hőmérséklet. Hátulról nézve jobbról A,B,C,D,E. Neked a C és D a fontos. Színkód alapján A-fehér kék csíkkal,B-fekete kék csíkkal,C-szürke fekete csikkal, D kék fekete csikkal,E-barna piros csikkal.A PCM és a sensor direkt-be van kötve. Az alábbi referenciák: D=PCM pin 55, gyújtás be kb 1,5-1,9V,C=pin 54 gyújtás be kb 0.8V,alapjárat kb 1.6V.Egy síma multiméterrel mérve figyeld a referencia jelet amíg a kábelköteget mozgatod a sensortól kezdve, ha változik akkor lojkalizáltad a helyet, ki kell bontanod a kábelköteget, hogy megtaláld a szakadást.Ha tudod, a referenciát legközelebb a PCM-től vedd. Ha ez bonyolultnak tűnik akkor ugyanezen a pontokon mérj ellenállást, az is megmutatja a szakadást. Én nagyon a légszűrő közeli szakaszára fokuszálnék, máshol nem nagyon tud szakadás lenni, mert a kábel biztosított. Ha elakadtál, küldj emil címet. Sok sikert Zsocibá

Dexx33 | 2012-10-04 20:08 lehozsoci részére

Szia Zsociba es mazda-auto! Hat megszurtam a kozepso vezeteket a MAF szenzoron es a megfelelo tusket a PCM nagy konektoron hatha latok valami csodat. A netrol lehuztam egy freeware analizatort es egy villamos bartomal ugy osszekotottuk hogy mindket erteket egy idoben tudtam figyelni. A kepernyot fevettem! Na most az tortrnt hogy elejinte szepen szinkronban valatakoztak az ertekek a vezetestol fuggoen de utanna azt lattam hogy elteresek voltak. Nagysagrendben a szazados helyen max 0,03-04 V Ez nem okozott kulonosebb gondot es nem eszleltem semmi rendellenesseget az auto mukodesen. Ezek rendszertelenul ideiglenesen jelentkeztek es csak pillanatnyi adatok voltak. Utanna ujra szinkronban valtozott a feszultseg. Ezeket nem irta be hibanak a PCM. Utanna viszont jott a hiba es itt mar tizedes elteres volt jegyezve 2-3x sorozatban. Ezutan letiltotta a motrot. REmelem hogy ez a kabel vagy a konektorhiba szimptomaja es megtalaltam a bajt. Megprobalom atforrasztatni es hatha segit!? Viszont talan a uzemanyag sem jott ugy ahogy kellet vlona ezert felmerulnek a kerdojelek. Kisnyomasu a nagynyomasuban, porlasztok (viszont ezeknek az adatai nem mutatnak hibat kb egyforma az offsetjuk), turbo? De ez mind allitolag jo... Kerlek segitsetek! Melburn naagyon messze van es Bekescsaba is viszont ha nem lessz mas kiut elmegyek csak soka fog tartani ha 50 km-kent restartot kell csinalnom! Mit gondoltok jo a elmeletem vagy nektek teljesen mas van??? NAgyon koszonom a valaszotokat! Dexx

mazda-auto.hu | 2012-10-04 09:02 bodobacs részére

Elsősorban diagnosztikát kellene végeztetni. Így mérhető pl., hogy mekkora üzemanyag nyomás van a nagynyomású ágban, de kiderülhet az is, hogy más okozza a bajt.

bodobacs | 2012-10-03 22:04

Kedves TI! Üdvözlök mindenkit a fórumon. Rregisztrálásom oka, hogy nemrég vásároltam egy mazda 6 kombi dízel, 2005-ös évjáratú kocsit és akadt egy problémám. A kocsi indításkor nem tud robbantani, csak szorgalmason próbálkozik az indításra. Hívtam egy éjzsaka szervízt is mert sürgös munkautam volt. Akkor azt mondták kevés az üzemanyag, magas a lejtő így levegőt szívott. De most lejtőn sem volt, teli tankkal is van és levegőztettünk is az elmondottak szerint de még sem mukkan meg. Ötletetek, hogy mi lehet vele??

dana | 2012-10-03 19:11

A szimmering miatt folyhat át az olaj, ez határolja el a két olajat, de úgy gondolom a csapágynak nem hasznos a motorolaj.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó