2025. Február 3. Hétfő - Balázs

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2012-10-03 19:08

Üdv! Érdeklődnék hogy a GG-s Diesel Mazda6 szervószivattyújához kapható-e külön szimmering? Kiszedett szimmering típusszáma: NOK AW8679E. Mazda program szerint nem hoz fel külön alkatrészeket, gyári számot. Illetve gyárilag NSK 6203Z csapágy van benne. Vagyis ZZ. Jó bele a 2RS-es csapágy is? Gondolok itt arra hogy a csapágy egyik oldala szabadon van a hajtó fogaskerék felé, ahol is motorolaj kering. Érdemesebb lenne egy zártabb csapágy a ZZ-stől. A másik fele a szimmering felé né, ott végül is lehetne fémpajzsos. Nem gond hogy gyárilag motorolaj juthat a csapágyba? Nekem szinte már fekete volt a szervóolajom, ezért is gondolkodok egy tömítetteb csapágyban. Igaz az RS csapágynak nagyobb az ellenállása, jobban melegszik. Köszönöm!

pusi65 | 2012-10-03 18:26 farkasd részére

Már szavak nélkül is sokat elárul az első találkozás. Pl. 140, vagy 240, vagy 340 ezer van-e benne.Mivel a kettőstömegű lendkerék cseréje horror pénz, csere előtt inkább eladják :)és még rengeteg dolog... megbízható szerelővel vagy komoly saját tudással kell használtat venni - pláne ha dízel.

farkasd | 2012-10-03 08:10 Oszi részére

Köszönöm szépen! Tervben van autó vásárlása, és a kiszemeltek közt van egy ilyen 136 lovas dízel is 6os is. Mire érdemes figyelni amikor megnézem, mit kérdezzek az eladótól? Óra szerint 140000 km van benne. A felfüggesztésen és egy-két tartóelemen korrózió nyomai láthatók. Ez mennyire probléma illetve gyakori? Esetleg tudnátok segíteni abban, hogy hol találom meg a mazda6 (2005) csereintervallumait, és hogy mennyire költséges fenntartani ezt a modellt?

mazda-auto.hu | 2012-10-02 15:21 lehozsoci részére

...ebben a szűrő dologban nem tudok egyetérteni veled. A szűrők papírjának méretszűrési képessége már újkorukban is adott. Ahogy használat közben tömődnek, úgy csökken az áteresztési képességük, így egy idő után teljesítmény, és egyéb problémák jelentkezhetnek. Ezt a Mazda mérnökei a gyári szűrő esetében 60000 km-ig szavatolják. De nyilván ez az üzemanyag rendszer állapota, tank, gázolaj stb állapotától is függ. Ezért a gyakoribb csere biztosan nem árt. A cserének max. annyi veszélye van, hogy csere közben kerül valami a már "szűrt" részhez (pl. koszos kézről), illetve, hogy gyengébb minőségű szűrő kerül beszerelésre. De a szűrő mikron szűrési képességeit nem befolyásolja a szűrő tömítettsége. Az átömlési képesség változik, ha a papír hasznos felülete csökken.

Dexx33 | 2012-10-02 14:31 lehozsoci részére

Es ha nem akkor hogy tudom osszehangolni??? Nagyon szepen koszonom.

lehozsoci | 2012-10-02 12:42 lehozsoci részére

Megint elfelejtettem valamit... Ha MAF sensort cseréltek, akkor kérdezz rá hogy össze hangolták-e a PCM-el! Üdv lehozsoci

lehozsoci | 2012-10-02 12:37 Oszi részére

Hello Oszi! Örülök, hogy ezt feldobtad mert nagyon sokan a szakmában sincsenek tisztában a jelentőségének!. A mai Common Rail Bosch rendszerek rendkívüli Diesel tisztaságot követelnek. A rendszer szíve a nagynyomású szivattyú amiben három dugattyú ÁLLANDÓAN A MAXIMÁLIS NYOMÁST KÉSZÍTI, a hozamszabályzó csak átfolyamot, volument szabályozza. A nagynyomású pumpa a főtengely 1/4 fordulatára amikor önindítózól min 300 bar nyomást tud csinálni! Ez kurva sok! A dugattyúk szinte 0 illesztéssel vannak ellátva, a pici rés diesel ami ken..Visszatérve a szűrőre, a gyár amikor azt mondja hogy csere 20ezer km, akkor úgy méreteznek, hogy a szűrő először a nagyobb szennyeződéseket fogja meg...ahogy kezd a szűrő eltömődni a kisebb részek is fennakadnak. Ha pl 10eKm cseréled a szűrődet, akkor azt érted el, hogy ugyan a nagyobb méretű szennyeződést kidobtad, DE az ártalmas apró, ami bele is fér a kisebb illesztésekbe azt nem. Na azok végzik a Kárt és nemcak a pumpában de az Ijectorokban is. Az utángyártott termékek mint szűrők nem rosszak, DE ha több WC papírt gyűrtek a szűrőbe, hogy az több trútyit fogjon akkor a te szép lóerőidet is megfogják...ha kevesebbet , akkor oda a szűrésvédelem.. remélem érthető volt! Üdv lehozsoci

mazda-auto.hu | 2012-10-02 12:17 Fasor részére

Tehát ugyanazt mondták, amit először válaszoltam neked. Természetesen először a légtömegmérő áramkörét, annak elemeit kell ellenőrizni. Az EGR-t lehet tisztítani, de ezekben az évjáratokban már inkább az EGR motorja, illetve annak potenciómétere hibásodhat meg, nem a lerakódások okozzák a problémát. De ez is vizsgálható, mérhető az ellenállás. Sorban ki kell zárni e lehetőségeket, különben nem lehet megtalálni a hibajelzés valódi okát.

lehozsoci | 2012-10-02 12:15 Dexx33 részére

Hello Fasor! A P101 és P104 mindkettő a MAF sensor áramkörére vonatkozik. A P101 a MAF sensor teljesítménye kód...a P104 a MAF áramkörre azt mondja hogy HIGH INPUT! Ez gond! Minden motorvezérlő digitális rendszer érzékelői 5 Voltos rendszerben dolgoznak. Azért mert amikor beindítod a motort az indítómotor akkora áramot venne fel, hogy az összes motorérzékelő nem jutna elég 12Volt áramhoz az alapvető méréshez. De még finomabban 0,5 és 4,8 Volt között dolgoznak, majdnem 5 De mégsem. Ha a Sensor 0 Voltot kap az nyitott áramkör, ha 5V lát akkor zárlatot. Nálad a P104 az utóbbi áll fenn. Valószínűleg rossz érintkezés vagy törött kábel okozza. A levegőszűrő házon van az érzékelő 5 kábel szalad bele, mert mást is mér. Ha lehet csak a P104 kódra kérj javítást, ha azt megszögelték akkor már a többi is jó lesz.. Üdv Zsocibá

Fasor | 2012-10-02 11:21

Üdv Lehozsoci Köszönöm a tanácsodat, valójában nemrégen cseréltem az üzemanyagszűrűt,tényleg utángyártottra,viszont már előtte is jelentkezett a hiba,igaz akkor a légtömegmérőt cseréltették velem. Annyi segítséget kérnék, hogy mivel felénk nincs a közelben Mazda szerviz, kivittem Ausztriába,Oberpullendorfba, diagnosztikára,ott két fajta hibát mondtak,az első a légtömegmérő csatlakozójánál forrasztási hiba lehet,illetve a kábelben lehet érintkezési probléma. A másik oknak az EGR szelepet mondták.Véleményetek szerint lehet e tisztítani ezt a szelepet, vagy csak cserélni lehet?S melyik hibával lenne célszerű kezdeni a javítást? Előre is köszi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó