2025. Február 8. Szombat - Aranka
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda Skyactiv-D. A dízel.
12 rotoros wankel lóerőgyár.
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
Még nem sorozatérett a 16X wankel.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
man200 | 2011-07-25 09:11
Tisztelt Mazda-Auto!
M6 gázolajszűrövel kapcsolatban lenne kérdésem.
Gyári: Denso R2L1 13ZA5A
Kaptam egy MecaFilter Üz.szűrőt. jelölés rajta Mazda R2L1 13 ZA5B9A Alv.szám: JMZZG14T201291217 Mi a külömbség a két szűrő között? Beépithető-e a rendszerbe?
Köszönöm válaszát.
Tom68 | 2011-07-23 15:42
Tisztel mazda-autó!
100e-s mazda dexilia olajcsere után regenerálást nullázták. Ezután hosszú úton 450km megtételével dpf villogás, szervíz lámpa kigyulladt. Szakszervízban 0,02-re programmal kiégették a dpf-ből a káros anyagot. 700km szintén folyamatos 130-as tempónál újból dpf villogás, szervíz üzemmód. Mi lehet az oka és mi a teendőm ezután? Előre is köszönöm a választ.
szombathely | 2011-07-23 15:18
Tisztelt mazda -auto!
Ez mitöl lehet?
A szerelöm ezt küldte:
A hibás érték amit mondtam, az a szívócső nyomásjeladó feszültségjele. Tanulmányaim és eddigi tapasztalat szerint az összes jeladó stabil 5V-ról működik, itt pedig a kódolvasó szerint -29,2V van. Rámértem multiméterrel a jeladó csatlakozójára, ott valóban 5V feszültség mérhető.
A kérdés most az, hogy szoftverem hibája ez a furcsa feszültség, vagy a kábelkötegben, vagy a vezérlőegységben van a hiba. Ugyanis ha lehúzom a csatlakozót a nyomásérzékelőről, akkor is ugyan ezt a feszültséget írja ki a műszer.
Ha jár a motor alapjáraton (szintén tapasztalat), akkor ennek a jeladónak 1,5V körüli feszültséget kellene közvetítenie a vezérlőegység felé. Teljes töltőnyomás esetén pedig közel 5V-t. Ha pedig a '-29V'-hoz hozzáadjuk a '+5V'-t akkor az ugyebár '-24V' . Ha azt megfelezem, akkor '-12V' , tehát pont a fedélzeti feszültség, csak mínuszban. Mintha megfordult volna a polaritás. Cefetül nem értem
szombathely | 2011-07-23 15:08
Sziasztok!
nem tudjátok hogy M6 kapcsolási rajzot honnan lehet letölteni?
LaszloM6 | 2011-07-23 14:29 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ.
Azért kérdeztem ezt, mert találtam egy olyan mps kipufogó rendszert, ami csak a két dobból és az Y után csak csőből áll, akkor ezek szerint jó lehet, némi alakítással.
Köszönöm mégegyszer.
mazda-auto.hu | 2011-07-23 14:05 LaszloM6 részére
Komplett rendszerként egyik sem lesz csereszabatos. Vedd meg a két végdobot és a dobok előtti egyszerű csőszakaszt (hogy legyen még egy csatlakozó talp a másik dobhoz, vagy ha dupla dobosról veszed, akkor megvan az Y ), ezek alapján egy kipufogó készítő műhely könnyedén összehozza. A dobok az azonos padlólemez miatt gyakorlatilag egyeznek.
mazda-auto.hu | 2011-07-23 13:57 Tywer részére
1. Motorolaj égéséből ered. Lehet például, hogy a befecskendezők és a hengerfej között nincs tömítettség....
2. Lehet befecskendezési hiba, de akár az 1. pontban említett hiba is hozzájárulhat a kisebb hengernyomáshoz, mely tökéletlenebb égést okoz...persze vannak még más lehetőségek is.
mazda-auto.hu | 2011-07-23 13:51 szombathely részére
Igen, hiszen a több távozó olaj nyomáscsökkenést okoz. A sok résolaj viszont befecskendező hiba.
mazda-auto.hu | 2011-07-23 13:50 Balint01 részére
Nem valószínű. Elképzelhető, hogy nem teljesen vonalban fut a szíj, általában a generátor "ferdesége" miatt. Ez a generátor tartó csavarjának cseréjével megoldható. Az is lehet, hogy a szíjat kellene cserélni.
LaszloM6 | 2011-07-23 11:33
Tisztelt Mazda Auto
Köszönöm a válaszukat. Már csak egy ilyen "hülye" kérdésem maradt kipufogó ügyben. Ha az mps rendszer nem jó, akkor esetleg a 2.3-as benzinesé jó lehet??
Köszönöm előre is.