2025. Február 8. Szombat - Aranka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szab8814 | 2011-07-14 12:48

Leállítás után közvetlenül 1-2mp-el a motortérben a vezető oldalon valami kattanás hallatszik, mintha valami szelep zárna vagy ilyesmi. Meg tudja mondani valaki mi ez, mert néha furcsán jár a motor alapjáraton (a korábbi leállás ingadozás azóta megjavult) és furcsa hangot ad aztán hallható ez a kattanás és utána simább a motor járása. Mazda 6 100kW dízel. Üdv!

man200 | 2011-07-14 11:22

Üdv mindenkinek!
Van valakinek tapasztalata Eneos Premium Hyper 5w-30 motorolajjal kapcsolatban? De az árát keveslem hogy full synt lehessen. 2.0 RF5C dieselbe kellene.
Megköszöném a ségítséget.

rbaggio | 2011-07-13 17:23 rbaggio részére

Tisztelt Mazda-auto!Lengőkar-gömbfej porvédő gumi (szervizben 7-8e Ft-ot mondtak rá) tényleg ilyen drága? Utángyártott jó minőségű nem létezik? köszönöm

mazda-auto.hu | 2011-07-13 11:12 Muffin részére

Nagyon meglepő lenne, ha az olajszűrő lenne a hibás. Akár az is lehet, amit "szombathely" írt, de más is. Nem hirdotőkés a motor, így az biztosan nem. Befecskendezési probléma is lehet, befecskendező tömítés....

szombathely | 2011-07-12 22:39 Muffin részére

Szia!
nekem is 2003-as M6 Dieselem van és nekem is zajossabb lett és mindig lefulladt!
A gázolajszüröt kicseréltük és sokkal jobb hangja van és a fordulat is visszaállt mert nekem is 5-600 között ingadozott!
Probáld ki azt kicserélni!
Bocsi hogy beleszoltam csak hátha tudtam segiteni!

Muffin | 2011-07-12 17:54

Tisztelt Mazda-auto.hu,

ez év áprilisában vásároltunk egy 2003-as Mazda 2.0 CD típusú személyautót, 135.000 km-rel. Akkor elvégeztük az olajcserét (Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 típusú olajjal) és az olajszűrő-cserét. Azóta 4000 km-t mentünk az autóval. Azóta a motor zajosabb lett, 1500-as fordulatig (felette nem hallani), illetve az alapjárat lecsökkent 500-600 közé.
Az a kérdésünk, hogy a leírt probléma adódhat-e az olaj/olajszűrő problémájából, vagy máshol kell keresni a problémát! (Ha javaslatot tudnának tenni, hogy mi lehet a probléma hátterében, nagyon megköszönnénk!)

Lehetséges-e, hogy a hidrotőkék, és az olajszivattyú hangja hallható (ami az olajcsere előtt nem volt hallható)?

Segítségüket előre is köszönjük!

rbaggio | 2011-07-12 15:07

Tisztelt Mazda-auto!Lengőkar-gömbfej porvédő gumi (szervizben 7-8e Ft-ot mondtak rá) tényleg ilyen drága? Utángyártott jó minőségű nem létezik? köszönöm

Fecó | 2011-07-12 14:37 csaba513 részére

Már bocs hogy bele kummantok kéretlenül.

De miért nem viszel olajat és szűrőket?Én a 2006-os cdh te,DPF díesel Hatosnál azt teszem évente,(az első szervizt kivéve,ott úgyanis 33000 forintot volt az olaj és az olajszűrő "csak").
Azóta mindíg viszem az 5w-30 C1 olajat,és szűrőket,(engem ne vegyenek le így,mert ha céges lenne mit érdekelne,begurítanám,oszt jó napot.
Eddig a motorolaj.hu-tól vettem a DPF Dexeliát 12000 forintért,de most az ide is kommentelő/Hatos gazdi Oszitól,vettem a Texaco Halvoline Energy EF 5w-30 olajat és szűrőket(olaj/pollen/levegő),összesen 15050 forintért,(Mazda6 index fórum tagi),-30% kedvezménnyel.

Ja a Hatosnál januárban,a Ceglédi Zakarék csináltak befecsikorrekciót 6090 forintért,(mivel vidéki vagyok,Kecskemét/Cegléd van közel,Békéscsaba oda-vissza,360km-re).

csaba513 | 2011-07-12 12:57 mazda-auto.hu részére

Ezeket sajnos nem tudom nekem nem mondtak mást csak hogy a hangja miatt kell.Én nem hallok semmi különöset és nem is veszek észre semmit az autón! Baj még nem volt vele! Bár az olajcseréért elkértek 30at, pedig csak olajat meg szűrőt cseréltek!

mazda-auto.hu | 2011-07-12 11:44 csaba513 részére

Kérdés, hogy a karikákon kívül mit akarnak még cserélni? szelepfedél tömítés, leszorító alatti tömítés...Ha csak a két alátétet, akkor kissé magas az ár, kivéve ha megszorul valamelyik injektor, de ezt előre nem tudhatják.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó