2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


taurus | 2007-04-16 14:04

Van egy Mazda 626-osom 2.2i GLX, 1989-es. A hetvegen elszallt a hengerfejtomites, legalabbis a motor ereje rohamosan csokkent, majd amikor megalltunk, a motorterbol fekete fust jott ki, a motor korul pedig sugariranyban ossze volt kopkodve olajjal. A viz nem forrt fel, de majdnem 120 fokos volt. 30 kilometert mentunk csak, elotte az olajszint majdnem maximumon volt. Szoval szerintem hengerfejtomites. A kerdesem az lenne, hogy lehet-e kapni ilyen hengerfejtomitest (egyaltalan milyen tipusra van szuksegem) es kb. mennyibe kerul a tomites es a csere?

mazda-auto.hu | 2007-04-12 13:22

Elsõ körben kicserélnénk a termosztátot, mivel valószínûleg nem nyit rendesen.

tremi | 2007-04-12 12:29

Sziasztok!

Mazda 16V 626-osom van. A vízhõ mutatója üzenközben közép állásban van/kicsit túl.Megállás után a hûtõventillátor beindul. Tapintásra, a hûtõ külsõ cellái 3/4-ed részben hidegek, a felsõ rész meleg.Van normális keringés?
A választ köszönöm.

Tremi

mazda-auto.hu | 2007-04-11 16:53

Akkor nem okozhat gondot a munka Hidegen kell állítani és 0.30 a szívó, illetve kipufogó egyaránt.

sanya | 2007-04-11 16:15

Köszönöm a választ és a jó tanácsokat
Igazság az hogy valaha autó szerelõ voltam, (legalábbis van róla pappirom:) )ismerem a motor mûködését és csináltam már ilyet de mint már említettem régen,KB 9 éve :)ha neki fognék lennének mellettem auószerelõk ha valami nem menne, de mivel mazdárol van szó jobb elötte kikérni a véleményeteket:) igazis megmondanátok a szelephézaghoz szükséges adatokat??
Ödv.

Oszi | 2007-04-11 15:25

Az soha sem art,foleg mert a szelepallitashoz pontossan kell ismerni a motor mukodeset,mert ugye nem latsz bele a motorba hogy eppen hol all a dugattyu es csak a szelepk mozgasabol lehet tudni hogy hol eppen milyen utem van eppen(lenne ha jarna a motor)Mikor en meg tanultam elsore nekem is magas volt a dolog.És a nem megfeleloen allitott szelephezag kesobb kellemetlen zsebbe nyulast eredmenyezhet,vagy eppen besem indul a motor,vagy rosszabb lesz mint volt.

mazda-auto.hu | 2007-04-11 14:30

Szelepfedél le, majd pedig a szelephimbákon található állítócsavarok segítségével be kell állítani a hézagokat, természetesen minden szelepnél a vezérmûtengely megfelelõ állása mellett...de ha még nem csináltál ilyet, akkor jobb lenne egy szerelõ segítségét is igénybe venned.

sanya | 2007-04-11 14:09

Sziasztok!!
Szeretném a tanácsotokat kérni kb 21 hozzászolással ezelött Kulcsártamás kérdezett a szelepekrõl(ugyanaz a motor, 1,8 12V), nekem is ugyanez a baj az autóval, néha kopog ,van mikor ciklusosan jön a kopogás(csettegés).mondtátok hogy szelephézag beálítás segíthet. de késöbb azt irta hogy nem talált csavart a himba tetején, én ugyan még nem szedtem le a szelep fedelet, szeretnék tisztába lenni elõször a folyamattal.Kérdésem: Milyen tipusu lehet a szelepállítás? és hogyan kell állítani rajta?Mekkorák a szelep hézagok?
Ha esetleg kulcsartamás megoldotta a problémát szivesen venném ha megosztaná velem a tapasztalatait:)
üdvözlettel:Sanya

gaborf | 2007-04-11 09:08

Nem kell cserélni semmit egyenlõre az autón, hiszen nincs ilyen autóm. Csak mivel autóvásárlás elõtt állok és felmerült ez a típus is mint lehetséges alternatíva ezért tájékozódok bizonyos részegységek ára felöl.

mazda-auto.hu | 2007-04-11 07:58

Ennyi az ára, de miért kellene cserélni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó