2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kulcsartamas | 2007-02-20 18:29

Sziasztok!

kipróbáltam, amit az elõzõekben tanácsoltatok, megnéztem akuplungot, de határozottan kiemel rendesen.Próbáltam gyorsan, vagy kicsit pumpálva, és utána váltani,d e semmi eredmény.
direkt kipróbáltam azt, hogy mi van akkor, ha kinyomva hagyom a kuplungot, egy is ideig, mert elvileg, pl ha a vezér munkahenger nem tömít rendesen, akkor elpbb utóbb átengedi a folyadékot, és azt észre fogom venni, ha a kinyomó villa halad vissza szép lassan. de nem történt semmi. szóval a kuplung jónak tûnik.
Mivel csak az 1 és kettes fokozatban csinálja,amit városban elég sokat használ az ember, nem lehet, hogy mégis valami szinkron gyûrûs gond lehet, a leírt hiba jelenség?

kulcsartamas | 2007-02-19 22:38

köszi az infót!

szóval az lehetséges, hogy ha nem tökéletes a kuplung szerkezet kiemelése, pl valamelyik munkahenger, akkor csak valamelyik fokozat akad és a többi fokozatnál meg jól kiemel? ebbõl kifolyólag gondolhatnék arra, hogy valamelyik munkahengerbõl szivárog az olaj, de nem fogy az sem a tartályból.Elvileg, mindegy, hogy milyen sebességi fokozatba váltok, a kuplung pedál lenyomásakor mindig "ugyanakkorát" emel ki a kuplung szerkezet és bontja a kapcsolatot a motor és a váltó között, nem? tehát ennek alapján nem értem, hogy egyes fokozatokban miért jelentkezik a hiba, a többi fokozatban meg miért nem.hm? De alapvetõen a hiba, tehát a "recsegõs" váltás, lehetne is ez, tehát, hogy nem emel ki a kuplung rendesen, csak nem értem, hogy ez alapján miért csak egyes fokozatokban.
Tudsz egy-két támpontot adni? De amit az elõzõakben írtál, kipróbálom.
üdv, és köszi mégegyszer

mazda-auto.hu | 2007-02-19 16:59

Elsõ körben a tengelykapcsoló szerkezetet kellene ellenõrizni. Kiemel-e a kuplung. Ha a pedál benyomod, lent a munkahenger kellõen nyomja-e a kiemelõvillát. Nem gyenge valamelyik munkahenger? A pedálnál, vagy lent a váltónál? Próbáld pumpálni gyorsan, így könnyebb-e egyesbe tenni. Ha igen, akkor valamelyik munkahenger nem úgy dolgozik ahogy kellene.

kulcsartamas | 2007-02-19 15:47

ja, lematadt az elõzõ hozzászólásból, a váltóban az olajszint normális volt, de direkt cseréltem új olajra,a régi sokat futott helyett hátha valamit segít, de nem igazán jött be:-) ettõl függetlenül az új olajat nem sajnálom a váltótól:-)

kulcsartamas | 2007-02-19 15:38

Sziasztok!
volna egy váltós kérdésem.
`90-es 1.8 as Benzines 626 GD az autó. Sebesség váltáskor az 1, illetve 2. fokozatokat nehezen kissé erõvel lehet kapcsolni, fel felé is és vissza váltásnál is. 1-esbõl 2-be váltáskor egy kicsit olyan mintha "reccsenne" egyet a fogaskerekek. az összes többi fokozattal nincs problémám, nagyon finoman szépen kapcsolható.Illetve mlg a hátramenet szokott olyat csinálni, hogy nem mindig akar teljesen bemenni a helyére, hanem vissza ki és újra, de ez könnyen kapcsolható.Ha teljesen hideg a gép, akkor nagyon zavaró, mikor üzem meleg lesz, vagy kb olyan 20 Km után, valamivel könnyebben kapcsolható.Nagyon olyan, mintha nem lennének szinkronban a fogaskerekek a kapcsoláskor,de ez csak tipp.Ötlet? Illetve fel tudok lelni valahol alkatrészt ehhez a váltóhoz,stb.
elõre is köszi a segítséget!

üdv

mazda-auto.hu | 2007-02-16 08:03

Érdekes.

Szabi | 2007-02-16 07:31

Megvolt a szij csere ! a gond : a motor fõtengelyén lévõ szijtárcsa, ahová
a vezérmûszij megy keskeny volt , a 22 mm széles uj szij nem fért bele. nem volt probléma , van még bontásból egy ugyanolyan motrom , és levettem arról, igy megtudtam oldani , és kiválóan mûködik.

csak azt nem értem miért volt rajta 19 mm -es szij ??? egyetlen katalógusban se találtam igy . - na de nem számit . . .

mazda-auto.hu | 2007-02-12 08:35

Valószínûleg jó. Mi 1020x22mm-es adatot találtunk. 11mm különbség a hosszúságban az állíthatósági tartományon belül van.

Szabi | 2007-02-09 16:45

Hello! Vezérmûszijjal kapcsolatos kérdésem volna ! 626 2.0 karburátoros 86 - 87 es kiadású, FE 9 -es motorral , 8 szelepes.

a jelenlegi szij : Contitech ci vagy ct 535 . Ilyen kóddal nem találtam. Helyette vettem Gates szijat 5086. Ez azt mondja hogy 109 x 22 mm.
Jó ez rá ? köszzi

benji | 2007-02-01 16:46

köszönöm mazda-auto.volt egy hengerfej cserém sajnos,önhibámon kivül.az autót nekem eladók egy kicsit megvezettek,de a cserével jól jártam és maradt egy jó vezérmûtengelyem.remélem nekem már nem lesz rá szükségem,úgyhogy ha valakit érdekel felajánlanám...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó