2024. November 29. Péntek - Taksony
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
kulcsartamas | 2007-02-20 18:29
Sziasztok!
kipróbáltam, amit az elõzõekben tanácsoltatok, megnéztem akuplungot, de határozottan kiemel rendesen.Próbáltam gyorsan, vagy kicsit pumpálva, és utána váltani,d e semmi eredmény.
direkt kipróbáltam azt, hogy mi van akkor, ha kinyomva hagyom a kuplungot, egy is ideig, mert elvileg, pl ha a vezér munkahenger nem tömít rendesen, akkor elpbb utóbb átengedi a folyadékot, és azt észre fogom venni, ha a kinyomó villa halad vissza szép lassan. de nem történt semmi. szóval a kuplung jónak tûnik.
Mivel csak az 1 és kettes fokozatban csinálja,amit városban elég sokat használ az ember, nem lehet, hogy mégis valami szinkron gyûrûs gond lehet, a leírt hiba jelenség?
kulcsartamas | 2007-02-19 22:38
köszi az infót!
szóval az lehetséges, hogy ha nem tökéletes a kuplung szerkezet kiemelése, pl valamelyik munkahenger, akkor csak valamelyik fokozat akad és a többi fokozatnál meg jól kiemel? ebbõl kifolyólag gondolhatnék arra, hogy valamelyik munkahengerbõl szivárog az olaj, de nem fogy az sem a tartályból.Elvileg, mindegy, hogy milyen sebességi fokozatba váltok, a kuplung pedál lenyomásakor mindig "ugyanakkorát" emel ki a kuplung szerkezet és bontja a kapcsolatot a motor és a váltó között, nem? tehát ennek alapján nem értem, hogy egyes fokozatokban miért jelentkezik a hiba, a többi fokozatban meg miért nem.hm? De alapvetõen a hiba, tehát a "recsegõs" váltás, lehetne is ez, tehát, hogy nem emel ki a kuplung rendesen, csak nem értem, hogy ez alapján miért csak egyes fokozatokban.
Tudsz egy-két támpontot adni? De amit az elõzõakben írtál, kipróbálom.
üdv, és köszi mégegyszer
mazda-auto.hu | 2007-02-19 16:59
Elsõ körben a tengelykapcsoló szerkezetet kellene ellenõrizni. Kiemel-e a kuplung. Ha a pedál benyomod, lent a munkahenger kellõen nyomja-e a kiemelõvillát. Nem gyenge valamelyik munkahenger? A pedálnál, vagy lent a váltónál? Próbáld pumpálni gyorsan, így könnyebb-e egyesbe tenni. Ha igen, akkor valamelyik munkahenger nem úgy dolgozik ahogy kellene.
kulcsartamas | 2007-02-19 15:47
ja, lematadt az elõzõ hozzászólásból, a váltóban az olajszint normális volt, de direkt cseréltem új olajra,a régi sokat futott helyett hátha valamit segít, de nem igazán jött be:-) ettõl függetlenül az új olajat nem sajnálom a váltótól:-)
kulcsartamas | 2007-02-19 15:38
Sziasztok!
volna egy váltós kérdésem.
`90-es 1.8 as Benzines 626 GD az autó. Sebesség váltáskor az 1, illetve 2. fokozatokat nehezen kissé erõvel lehet kapcsolni, fel felé is és vissza váltásnál is. 1-esbõl 2-be váltáskor egy kicsit olyan mintha "reccsenne" egyet a fogaskerekek. az összes többi fokozattal nincs problémám, nagyon finoman szépen kapcsolható.Illetve mlg a hátramenet szokott olyat csinálni, hogy nem mindig akar teljesen bemenni a helyére, hanem vissza ki és újra, de ez könnyen kapcsolható.Ha teljesen hideg a gép, akkor nagyon zavaró, mikor üzem meleg lesz, vagy kb olyan 20 Km után, valamivel könnyebben kapcsolható.Nagyon olyan, mintha nem lennének szinkronban a fogaskerekek a kapcsoláskor,de ez csak tipp.Ötlet? Illetve fel tudok lelni valahol alkatrészt ehhez a váltóhoz,stb.
elõre is köszi a segítséget!
üdv
mazda-auto.hu | 2007-02-16 08:03
Érdekes.
Szabi | 2007-02-16 07:31
Megvolt a szij csere ! a gond : a motor fõtengelyén lévõ szijtárcsa, ahová
a vezérmûszij megy keskeny volt , a 22 mm széles uj szij nem fért bele. nem volt probléma , van még bontásból egy ugyanolyan motrom , és levettem arról, igy megtudtam oldani , és kiválóan mûködik.
csak azt nem értem miért volt rajta 19 mm -es szij ??? egyetlen katalógusban se találtam igy . - na de nem számit . . .
mazda-auto.hu | 2007-02-12 08:35
Valószínûleg jó. Mi 1020x22mm-es adatot találtunk. 11mm különbség a hosszúságban az állíthatósági tartományon belül van.
Szabi | 2007-02-09 16:45
Hello! Vezérmûszijjal kapcsolatos kérdésem volna ! 626 2.0 karburátoros 86 - 87 es kiadású, FE 9 -es motorral , 8 szelepes.
a jelenlegi szij : Contitech ci vagy ct 535 . Ilyen kóddal nem találtam. Helyette vettem Gates szijat 5086. Ez azt mondja hogy 109 x 22 mm.
Jó ez rá ? köszzi
benji | 2007-02-01 16:46
köszönöm mazda-auto.volt egy hengerfej cserém sajnos,önhibámon kivül.az autót nekem eladók egy kicsit megvezettek,de a cserével jól jártam és maradt egy jó vezérmûtengelyem.remélem nekem már nem lesz rá szükségem,úgyhogy ha valakit érdekel felajánlanám...