2024. November 21. Csütörtök - Olivér
Mazda B2500, és BT-50 fórum.
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
lattila | 2017-02-06 09:03
Szia !
Van egy 2001-es B2500 300.000 km -rel,nagyon szeretjül csak az egy baja van,hogy irtozatosan füstöl (feketén ).Jól indul bármilyen hidegben is és jól müködik. Mivel kellene kezdeni? Turbó? Adagoló? Vagy?
Köszi a segítséget! Attila
bandesz | 2017-01-26 17:04 mazda-auto.hu2 részére
Köszönöm.
mazda-auto.hu2 | 2017-01-25 12:56 bandesz részére
Szelephézagot kellene beállítani.
bandesz | 2017-01-24 22:36
Sziasztok! Mazda B2500 még mindig..Hosszú indítózásokkal,nehéz beindulásokkal kezdődött.Gázolajszűrő csere után jobb lett,de egy idő után újra előjött a gond.Próbáltam ‘egyszerű szűrővel is(amin csak két csonk van),nehogy a kézipumpa szivasson meg hosszú idő után levettem a tankot,kimostam..a csöveket átfújattam. Kb, 15 perc alapjárati üzem után leállt,és nem akart indulni. Mintha elfogyott volna a gázolaj..pedig kb. 35 l-t töltöttünk vissza az üres tankba. Ha jár a motor,szépen ketyeg. Ennek ellenére lehet adagolóhiba? Bármi eszetekbe jut,írjátok ?hátha hasznos! Köszönöm!
SesKBt | 2016-10-03 12:17
Kedves Szerviz!Van egy Mazda B2500 2006 évjárat.Van egy sárga hibajelzés ami nem akar elmúlni. Amikor felgyúlad a motor elkezd dadogni. Sok helyen voltunk már vele de nem igen tudtak mit mondani a problémára. Általában meleg motornál jön elő, vagy hosszú használat közben.Várom megoldási ötletüket.
Üdvözlettel: Erika
mazda-auto.hu | 2016-09-21 15:27 simonzs részére
Ez igaz a 4x2-es hajtású autókra, ahol nem duplasoros zárt csapágy van az első tengelynél. Nincs zsirzási pont.
simonzs | 2016-09-19 20:43
Tisztelt Mazda-Auto,
B2500 kezelési könyvében a 10e km-enkénti “Mellső kerékcsapágyak zsírzása”, hogyan kivitelezhető,van gyári zsírzási pont mint pl a kardánnál, vagy mi a megoldás? Köszönettel.
Rauros | 2016-07-20 12:58 zöld részére
Nem akarlak idegesíteni, de nekem ugyanez volt. Évekig próbáltam megoldani – végül adagoló javítás lett belőle. Minden második kolega sajnos belefut ezzel a típussal.
Azóta viszont tök jó a gép!!
zöld | 2016-05-28 00:48
Üdv. Segítséget szeretnék kérni. Lett egy visszatérő hibám, amit először sikerült megoldani, de most nem bírok vele. B2500. A jelenség: Hideg indítás után az autó bármeddig üzemel, nincs hiba. Leállítás és melegen újraindítás után alapjáraton rendszertelenül rángatja az egr-t és a szívócső pillangóját. Közben égéskimaradás is jelentkezik. Ilyenkor enyhén kéken füstöl. Rendszertelenül sántít. Kb 30000 km-el ezelőtt jelentkezett először a hiba. Akkor egy olajcsere szervíz alkalmával kapott új üza szűrőt, szelephézag állítást és féktisztítós/sűrített levegős légtömegmérő tisztítást. Akkor a hiba megszűnt és most 30000 km múlva jelentkezett újra, de most már nem reagál ezekre a gyógymódokra. Örömmel fogadnék valami segítő ötletet. Előre is köszönöm. Évjárat 2001. WL-T motor
mazda-auto.hu2 | 2016-04-29 15:57 bandesz részére
A tankot és az üzamanyagrendszert alaposan ki kellene takarítani, és utána újra szűrőt kell cserélni.