2024. December 22. - Zéno
Mazda B2500, és BT-50 fórum.
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Rauros | 2017-03-20 11:00
Tisztel Mazda Auto!
Típus: B2500, 2004, 2,5TD 4WD 109LE, km: 200000
Van egy közel fél éve fennálló probléma, ami nem akar szűnni sehogy sem.
Alapjáraton minden rendben, de 1000-es fordulatszám felett sivító hangot hallani a motortérből. Nagyon könnyen azt hihetnénk hogy ékszíj hang, de a következő dolgok már ki lettek cserélve (van ami többször is):
Mindkét méretű ékszíj, generátor feszítő tárcsa, klímakompresszor tárcsa csapágy, vízpumpa. A ventillátor nem lehet mert leszerelve is produkálódik a hang. A generátor ékszíjtárcsája kézzel mozgatva rendben van, nem lóg, szépen fut. Vezérműszíj és feszítőgörgő cserélve. A szervószivattyút is vizsgáltam, álló helyzetben 1500-as fordulaton jobbra és balra ütközésig tekerve a kormányt nem változik a sivítás hangja.
Teljesen tanácstalan vagyok. Esetleg főtengely szíjtárcsa vagy vízpumpa szíjtárcsa lehet a ludas? Vagy az, hogy hosszú idő után 10W-40-es castrol motorolajról váltottam 5W-30-as Dexeliára?
A turbó is normálisnak tűnik, van egy elkülöníthető hangja, de nem változik a sivításhoz képest. A turbó csövei nincsenek eltömődve, a levegő oldali lapátjai sértetlenek. Az intercooler csövei is légtömörnek tűnnek.
Észrevételeiket előre is köszönöm!
mazda-auto.hu2 | 2017-03-14 10:30 lattila részére
Nyilván valami nem jó, vagy az alkatrész, vagy az összerakás, de egyébként nagyon ritkán kell cserélni ebben a szériában a kuplungot.
lattila | 2017-03-14 08:14 mazda-auto.hu2 részére
Szia !
Köszönöm a választ! Légmennyiség mérőt nem találtunk az autóban,tehát megyünk tovább...Viszont van egy másik probléma is .Komplett kuplungot cseréltünk az autón,munkahengerekkel és fékolaj cserével,de nehezebben veszi a sebességeket mint elötte !! Teljesen rá van állítva,nincs ötletünk ! Esetleg valami ötlet ?
Köszönöm
Attila
Misike | 2017-03-10 15:24 mazda-auto.hu2 részére
Igaz 2005 Rangeren,de motor ugyanaz..volt ilyen már nekünk...ott szerencsére nem az adagoló halt meg,hanem csak a szabályzó rész szorult meg egy helyen azt cserélte ki az adagolós.
mazda-auto.hu2 | 2017-03-10 14:01 kombarna részére
Mi is arra gondolunk, mit Misike.
mazda-auto.hu2 | 2017-03-10 13:22 Cantimeter részére
Ez így normális, mert a dúsító miatt magasabb a fordulat.
Misike | 2017-03-09 17:21 kombarna részére
Adagoló,porlasztó hiba.
kombarna | 2017-03-09 15:10
Sziasztok! Következő hibajelenségem van egy Mazda B2500-al, amiben szeretném kérni a hiba beazonosítását: kb. 70 km/h feletti tempónál gázelvételnél erős motorfék hatás, majd újabb gázadásnál némi hezitálás, majd erős kékes-szürkés füst, majd normál működés. Korábban a nagy hidegekben nehezen idult, ez egészen odáig fajult, hogy már ha nincs fagy is alig akar beindulni. Köszönöm erőre a segítséget :-)
Cantimeter | 2017-02-08 15:14
Sziasztok!B2500-tulajdonos lettem 1999-es 108-lovas..
olyan jelenség van,hogy hideg indításkor az alapjárat felmegy kb1700-as ford,ig úgy tartja majd 15-20mp után le esik normálra és onnantól ott is marad!!Mi lehet a hiba oka??Köszi előre is
mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:40 lattila részére
Első a levegőszűrő. Utána jöhet a légmennyiség mérő, EGR szabályzás, befecskendező, adagoló.