2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Rauros | 2017-03-20 11:00

Tisztel Mazda Auto!

Típus: B2500, 2004, 2,5TD 4WD 109LE, km: 200000

Van egy közel fél éve fennálló probléma, ami nem akar szűnni sehogy sem. 

Alapjáraton minden rendben, de 1000-es fordulatszám felett sivító hangot hallani a motortérből. Nagyon könnyen azt hihetnénk hogy ékszíj hang, de a következő dolgok már ki lettek cserélve (van ami többször is):

Mindkét méretű ékszíj, generátor feszítő tárcsa, klímakompresszor tárcsa csapágy, vízpumpa. A ventillátor nem lehet mert leszerelve is produkálódik a hang. A generátor ékszíjtárcsája kézzel mozgatva rendben van, nem lóg, szépen fut. Vezérműszíj és feszítőgörgő cserélve. A szervószivattyút is vizsgáltam, álló helyzetben 1500-as fordulaton jobbra és balra ütközésig tekerve a kormányt nem változik a sivítás hangja.

Teljesen tanácstalan vagyok. Esetleg főtengely szíjtárcsa vagy vízpumpa szíjtárcsa lehet a ludas? Vagy az, hogy hosszú idő után 10W-40-es castrol motorolajról váltottam 5W-30-as Dexeliára? 

A turbó is normálisnak tűnik, van egy elkülöníthető hangja, de nem változik a sivításhoz képest. A turbó csövei nincsenek eltömődve, a levegő oldali lapátjai sértetlenek. Az intercooler csövei is légtömörnek tűnnek.

Észrevételeiket előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-03-14 10:30 lattila részére

Nyilván valami nem jó, vagy az alkatrész, vagy az összerakás, de egyébként nagyon ritkán kell cserélni ebben a szériában a kuplungot.

lattila | 2017-03-14 08:14 mazda-auto.hu2 részére

Szia !

Köszönöm a választ! Légmennyiség mérőt nem találtunk az autóban,tehát megyünk tovább...Viszont van egy másik probléma is .Komplett kuplungot cseréltünk az autón,munkahengerekkel és fékolaj cserével,de nehezebben veszi a sebességeket mint elötte !! Teljesen rá van állítva,nincs ötletünk ! Esetleg valami ötlet ?

Köszönöm 

Attila

 

 

Misike | 2017-03-10 15:24 mazda-auto.hu2 részére

Igaz 2005 Rangeren,de motor ugyanaz..volt ilyen már nekünk...ott szerencsére nem az adagoló halt meg,hanem csak a szabályzó rész szorult meg egy helyen azt cserélte ki az adagolós.

mazda-auto.hu2 | 2017-03-10 14:01 kombarna részére

Mi is arra gondolunk, mit Misike.

mazda-auto.hu2 | 2017-03-10 13:22 Cantimeter részére

Ez így normális, mert a dúsító miatt magasabb a fordulat.

Misike | 2017-03-09 17:21 kombarna részére

Adagoló,porlasztó hiba.

kombarna | 2017-03-09 15:10

Sziasztok! Következő hibajelenségem van egy Mazda B2500-al, amiben szeretném kérni a hiba beazonosítását: kb. 70 km/h feletti tempónál gázelvételnél erős motorfék hatás, majd újabb gázadásnál némi hezitálás, majd erős kékes-szürkés füst, majd normál működés. Korábban a nagy hidegekben nehezen idult, ez egészen odáig fajult, hogy már ha nincs fagy is alig akar beindulni. Köszönöm erőre a segítséget :-)

Cantimeter | 2017-02-08 15:14

Sziasztok!B2500-tulajdonos lettem 1999-es 108-lovas..

olyan jelenség van,hogy hideg indításkor az alapjárat felmegy kb1700-as ford,ig úgy tartja majd 15-20mp után le esik normálra és onnantól ott is marad!!Mi lehet a hiba oka??Köszi előre is

mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:40 lattila részére

Első a levegőszűrő. Utána jöhet a légmennyiség mérő, EGR szabályzás, befecskendező, adagoló.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó