2024. November 24. - Emma

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-01-30 08:21 laccuss részére

Ilyenkor elsősorban szelepszár szimering tömítetlenségre kell gondolni. Leállítás után a hengerfejből kis mennyiségű olaj lefolyik a szelepek szárán a hengerekbe, és ez ég kékes füsttel indítás után.

laccuss | 2013-01-29 18:53

Sziasztok ! Nemrég vettem, egy 626 os Mazdát 2.0 benzines és azt hiszem FS jelzést szoktak rá mondani.Volt már egyszer 626-osom, de az diesel volt. Az a kérdésem, hogy szokásos dolog-e, hogy néha főleg indításkor kék olajfüst jön a kipufogóból. Katalizátoros a gép, és olajat sem eszik nagyon. Ez a gép ilyen, vagy csak kicsit meg kellene hajtani ? Persze csak normális autópálya tempóra gondolok! Ha valaki ismeri ezt a típust, és válaszolna megköszönném

mazda-auto.hu | 2013-01-29 08:02 BGabi részére

Valószínűleg a kályha gyújtásával van probléma, és legalább ki kellene takarítani. Elsősorban rövid utakra használt autóknál szokott hasonló jellegű probléma előfordulni, de lassan 10 év alatt egyébként is bekormolódhatott a kályha.

BGabi | 2013-01-28 19:10

Kedves Mazda Auto. Jelenleg egy 2003-as 6-os Mazdával rendelkezem,azért írom hogy jelenleg mert lehet nemsokára fémhulladék lesz belőle. :D Olyan problémám lenne hogy hidegben azaz 6 fok alatt a kályhácskám bekapcsol (dízel,2.0) és rendszertelenül el kezd füstölni az autó a vezető ülés alól kb.Úgy érzem magam az autóba mint egy T-72-es tankba amikor a háborúba oszlató füstöt bocsát ki magából hogy el tudjon menekülni az ellenség elől. :D És ez minden napos jelenség,eddig nem csinált ilyet.Nagyon zavaró,főleg ez a büdös füst.Mi lehet a gond? Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2013-01-28 07:44 medhorvath részére

Meg kell mutatni egy szerelőnek, mert kikapcsolni valójában nem lehet, csak az áramellátás, vagy kerékszenzorok kiiktatásával működésképtelenné tenni. Lehet, hogy ezt értette kikapcsolás alatt, de elég "furcsa" megoldás. Abban viszont igaza van, hogy még le nem taposott hóban hamarabb megáll egy blokkolt kerekű autó.

medhorvath | 2013-01-26 22:03

Tiszteletem! A napokban néztem meg vételi szándékkal egy Mazda Tribute-t (2003, 2.0, 4X4). Feltűnt, hogy ég az ABS lámpa, kérdésemre a tulaj azt mondta, hogy direkt kapcsoltatta ki, mert gyakran jár hegyes vidéken és a friss hóban jobb ABS nélkül. A kérdésem, hogy az ABS valóban kikapcsolható-e ebben a típusban, ha igen akkor a visszakapcsolása házilag megoldható vagy csak szervizben, illetve lehet hogy kamuzott a tulaj? Segítségeteket előre is köszönöm! Balázs

mazda-auto.hu | 2013-01-18 09:05 premacy2000 részére

Izzítás van?

premacy2000 | 2013-01-16 13:38

Üdvözlöm! Segítségét szeretném kérni abban az esetben hogy Premacy 2.0 diesel +5fok alatt nem hajlandó elindulni.A hiba miatt fel újított adagoló,jó üzemanyag ,jó akkumlátor, jó kompresszió tehát minden adott ahhoz hogy müködjön.Csodálatos módon eléri az 5 fokot akkor nem hajlandó indulni, elkapja de azonnal le áll utánna nem képes .A hiba csak téli hónapokban jelentkezik!Kérdésem az lenne hogy van-e valamilyen hőfokérzékelő az autóban ami letilthatja az üzemanyag ellátást? Üdv:Laci

lacadoki | 2013-01-10 16:46

Köszi Zsocibá! Jövő hét végén rászabadítom magamat vagy vödör lesz belőle vagy lavór !!!Tájékoztatót írom.Üdv. Laci

lehozsoci | 2013-01-09 11:57 lacadoki részére

Hello lacadoki! Az alapjárati motorra mondták 2 helyen hogy jó... Persze, hogy jó...Én azzal kezdeném hogy ellenőrizném a tömítettséget a belépő levegő rendszernél...Magyarul, ha megnézed a levegőszűrő házat, láthatod a légtömegmérő sensort, na azt a gumicsövet ami a levegőt onnan a folytószelepházig viszi kellene nagyon alaposan megnézni. Elég gyakran a gumi,anyag elöregszik és átreped, falsh levegőt szívva megbolondítja a zárt folytószelep alatti keverékképzést..egyszerűen leveszed, Nagyon alaposan átnézed, hajlítgatod ha van repedés cseréled. Ha ez után is áll a dráma akkor a folytószelepházban levő lerakódást kell tisztítani, nem csak a pillangószelepnél hanem az alapjárat szabályzó motor csatornájában is! Ezek ellenőrzéséhez elég egy józan paraszti ész... Üdv Zsocibá

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó