2025. Február 28. Péntek - Elemér

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-08-16 10:41 premacy részére

A szervóba 0,92 Liter ATF II. vagy ATF III automata váltó folyadék szükséges. A fékfolyadék általában 6 dl.

mazda-auto.hu | 2010-08-16 08:49 low82 részére

Mazda B2500 4x4: hátsó diff: 1,85L 75w-90 vagy 85w-90 mindenképpen LS azaz Limited Slip GL-5-ös olaj. A hajtáslánc többi elemébe 75w-90 vagy 85w-90 GL-4, GL-5 hajtóműolaj, első diff: 1,5L, osztómű: 2L, váltó: 3,2. A motorba 6,5-7 L közötti mennyiségű motorolaj szükséges.

Nyomtatott kezelési könyvet esetleg még tudunk rendelni és postázni, kb.:3500Ft+postaköltség.

premacy | 2010-08-14 18:40

Üdv!

Érdeklődnék hogy 2002-es 2.0 DITD Premacynak mennyi a váltóolaj, fékolaj, szervóolaj betöltési mennyisége?
Továbbá kérem írja meg hogy szervóolajból milyet ajánl?

köszi

low82 | 2010-08-14 07:50

Üdvözletem!

Kérdésem egy B2500-assal kapcsolatos.
Az autó 2006-os gyártású(az utolsók egyike a B2500-ból), turbódízel és négykerék-hajtású.
Sajnos semmiféle szervízinfót nem találtam róla, viszont felhasználói kézikönyvet sem kaptam hozzá...

Olyan adatokra lenne szükségem, mint:
-Hátsó hídba milyen olaj való és mennyi (önzáró differenciállal szerelt)
-Osztóműnél ugyanez lenne a kérdés
-Váltónál úgyszintén
-Motorolaj mennyiségére is szükségem lenne

Illetve az lenne még a kérdésem, hogy egy javítási kézikönyvet - akár elektronikus formában is - honnan tudnék beszerezni ehhez az autóhoz?

Köszönöm, üdvözletel:

Pádár Árpi

mazda-auto.hu | 2010-08-13 15:48 dinda részére

Kedves dinda! Ezeknél a típusoknál valóban létezik a munkahenger "csavaros" alaphelyzetbe állítása, a szabályzás esetében pedig az általad írottal szemben a valóság az, hogy van egy alapméret (vastagság) melynek eléréséig megengedett eljárás a felszabályzás, sőt egyes ma is kapható Mazda típusoknál a gyári utasítás részét képezi ilyen jellegű problémák esetén.

Igazad legfeljebb abban lehet, hogy egy fék javítása csak kimondottan szakműhelyben ajánlott, így esetleg nem kellene bátorítanom (segítenem) az otthoni fékszereléseket.

Csabi626 | 2010-08-13 15:21

Kedves dinda!

Örülök hogy ennyire aggódsz az életemért :D
Valóban a kézifék állítócsavarjáról volt szó. A szabályozás tekintetében viszont úgy tudom, hogy van a "gyári" és van egy minimum vastagság érték, és a kettő között a szabályozás megengedett.

dinda | 2010-08-13 14:58

Még annyi hogy amit Csabi állított az nem a kézifék volt?

dinda | 2010-08-13 14:54

Kedves Csabi626 és Szakértő!

Nem lehet közelebb állítani a betéteket, mert azt a munkahenger állítja.
Féktárcsát meg nem szabályozunk, mert elveszti a kellő vastagságát, pont ezért nem éri el a betét.
Ezt tudnia kéne a szakértő Úrnak!
Vagy ha nem fontos a Csabi626élete akkor javasolja, hogy az elsőt is szabályoztassa fel!

Üdv:
Egy autószerelő

U.i.: a légtelenítés nem fog segíteni!

mazda-auto.hu | 2010-08-13 11:15 Csabi626 részére

Valószínűleg még közelebb kell állítani a betéteket. Egy légtelenítés sem ártana.

Csabi626 | 2010-08-13 08:34

Ja, és még annyi, hogy az olajkört nem bontottam meg, így nem is légtelenítettem, és egyébként elől tökéletesen működnek a fékek.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó