2025. December 15. Hétfő - Valér

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bulldog33 | 2010-10-30 11:06

Tisztelt Szakértő!
Egy 1987es E2200 d hez keresek olajgombát, de nem találok megfelelőt.Amit a webáruházakba lehet kapni, nem egyezik az általam keresettel.Kb 5cm hosszú és 20mm átmérőjű.A motor menetirány szerinti jobb oldalán lévő szűrőházban van. Küldök róla képet, ha kapok egy e-mail címet.Köszönettel:
Kiss Gábor

Zsozsó | 2010-10-29 21:22 mazda-auto.hu részére

További kérdés: érdemes-e különösebb hibajelenség nélkül kérni a tisztítást, abban a reményben, hogy ezzel hosszabbodik az injektorok élettartama? Köszi

pepsi | 2010-10-29 21:18

Tisztelt Szakértő!
Az lenne a kérdésem, hogy a 2005-ös 5 ajtós Mazda 3-ra jó-e a 6-os mazda tetőcsomagtartója? Ugyanakkora-e tető szélessége, ill. a fix pontok távolsága?
Válaszát köszönöm.

mazda-auto.hu | 2010-10-29 15:44 Zsozsó részére

Természetesen, ha az adott befecskendezőnek nem a saját vezérlő részével (induktív, vagy piezo) van probléma, akkor érdemes lehet csere előtt egy takarítással próbálkozni.

Zsozsó | 2010-10-29 15:06

Tisztelt Szakértő
Az "Azautó" újság augusztusi számában megjelent "Közös csőd" című cikkben arról írtak, hogy költségtakarékosabb megoldás közös csöves dízel befecskendezőket tisztítással "javítani", még mielőtt cseréjük válna szükségessé, amiről tudjuk, hogy nem két fillér. Várom, hogy mit tanácsolsz. Köszönöm

mazda-auto.hu | 2010-10-27 10:02 rm250 részére

A lényeget megragadva, röviden, a benzinesek esetében a lefúvószelep elengedi egy megkerülő úton a beömlő felesleges túlnyomását, amikor lezárjuk a fojtószelepet, hogy az ne hasson vissza a feltöltőre. Ez történhet "sportosan" a szabadba, vagy gyárilag a megkerülő úton a fojtószelep és a hengerek közötti ágba. A közös nyomócsöves dízelek esetében az esetleges (nem mindig van) fojtószelep más célokat szolgál, így nincs olyan nagy jelentősége ezekben az üzemállapotokban a turbóra visszahatás szempontjából. Persze vannak már dízel lefúvó szelepek, de ettől nem szabad teljesítmény növekedést várni.

Igen, a stabilizátor rúd szilentjei, vagy a "csirkecsontok" is okozhatják.

mazda-auto.hu | 2010-10-27 09:45 rm250 részére

Sajnos ezek a hibák bármilyen típusú használt autónál fennállhatnak. Nyilván a turbósok valamivel jobban ki vannak téve a nem megfelelő használat-karbantartás veszélyeinek, olajfogyasztás szempontjából.

rm250 | 2010-10-27 09:06

Tisztelt Mazda-auto !

A következő kérdésem lenne, érdemes-e 2.0 CDH GT 136LE M6-ba diesel lefújószelepet szerelni. Van-e előnye ill. hátránya ennek az alkatrésznek?
További kérdésem, hogy a jobb eleje iszonyatosan kopog, ha rázós úton megyek, főleg fékezésnél. Több szervízben voltam már nem találják a hiba forrását, ami érthetetlen számomra.Rázópadon megnézték, lengéscsillapítót ellenőrizték, futómű alkatrészeket átvizsgálták és SEMMI ! Okozhatja-e ezt a kormánymű vagy a kanyarstab.??? Tudom, hogy látatlanban ezt nem lehet megítélni, de sajnos átvizsgáláskor sem jöttek rá a hiba okára.
A választ előre is köszönöm!

rm250 | 2010-10-27 08:59 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto !

Ha jól értelmezem, ezek szerint használt diesel M6-t nem szabad vásárolni, mert nem lehet tudni, hogy az előző gazda odafigyelt-e az olajszintre kellőképpen????
Vásárlás után az első ezer km alatt tudjuk meg, hogy károsodott korábban a gk. motorja?
(sajnos én is így jártam, és a vége motor és turbó csere lett, ahogy látom nem egyedi probléma !!! )
Ezt az autót lehet nagyon szeretni és nagyon utálni.De egy biztos nagyon tisztában kell lenni a típushibákkal, különben csak a bosszúság marad.

mazda-auto.hu | 2010-10-26 08:43 fuzzy részére

A fehér füst a kályhából ered. Jellemzően rövid távos használat során jelentkezik, vagy ha részben ebből kifolyólag a kályha gyújtása már nem tökéletes.

Sajnos ha már egyszer elfogyott az olaj a motorból, akkor egyes alkatrészek véglegesen károsodtak. Ez akkor is így van, ha közvetlenül utána látszólag minden rendben. Az olajfogyasztás első körben általában a turbó csapágyazásánál, illetve a szelepszár szimeringeknél jelentkezik, majd a sok olaj miatt leragadnak a gyűrűk, eltömődnek a dugattyú olajvisszafolyó furatai stb...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó