2024. November 26. Kedd - Virág

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Katarn | 2009-08-16 17:30

Tisztelt Mazda-Autó!

Vásároltam egy használt Mazda B2500-ast, melyhez 3 kulcsot és 3 távirányítot adtak. A 3 távirányítóból azonban csak egy kapcsolja ki a riasztót és nyitja az ajtókat. Kérdésem, hogy hogyan lehet programozni a távirányítót.
Köszönettel:
Brenner Roland

mazda-auto.hu | 2009-08-07 10:41 rm250 részére

Sajnáljuk a történteket. Általában magas olajfogyasztás (nem DPF) előzi meg a történteket, így vannak előjelei a dolognak. Hasonló esetben sebességben hagyva le kell fékezni (nem satufék) az autót.

rm250 | 2009-08-07 08:05 didoapa részére

Szia didoapa !

Az én 6-osom is 2003-as 136LE-s és szintúgy 150E km van benne , 2 hete az én blokkom is szétment , a turbó felrántotta az olajat és addig nem állt le a motor , amég az olaj égett. Ja és hirtelen megszaporodtak az esetek az utóbbi időben , bontókban hiánycikk a fűzött blokk, a hasonló esetek miatt. Motorfelújítás meg kb. 800e ! Japán = megbízhatóság ??????

mazda-auto.hu | 2009-08-06 08:38 didoapa részére

Ezt a legegyszerűbben a szétszerelés előtt lehetett volna ellenőrizni.
A olajnyomás lámpa kb. akkor villan fel, amikor a motorban már csak nem egészen egy liter olaj van. Az olajhőmérséklet normális esetben 90C fok körül alakul, de ez csak akkor igaz, ha 4-5 liter motorolaj van az autóban. 1 liter olaj hőmérséklete tartósan ilyen tempó mellett óriási mértékben megnövekedhet. Mindez tetőzheti egy esetleg félrekalibrált tuning. A motorolaj hirtelen fellépő probléma miatt is elfogyhatott. Ettől függetlenül egyáltalán nem bizonyos, hogy motorolaj probléma miatt történt a dolog. Egy ilyen probléma miatti szétszerelés előtt-közben-után minden apró jelre figyelni kell, az ok megállapítása érdekében.

didoapa | 2009-08-06 07:48 mazda-auto.hu részére

A kocsit 142000 km állásnál vettem meg, szervíz után barátomtól aki végig szervízeltette, megfelelő olaj volt benne a szintet nyaralás előtt ellenőriztem, pont optimálist mutatott u.azt mint a vásárláskor.
Előfordulhat-e hogy kb 3000 km alatt végig 140-160 tempóval elfogyjon az olaj és erről ne jöjjön jelzés? A dugattyút pedig én láttam megolvadva, és egy kb 3cm es körcikk kitört a tetejéből. Az esemény előtt max 5-10 perccel még a vízhőfokot néztem, teljesen normális volt

mazda-auto.hu | 2009-08-05 15:35 didoapa részére

Nem igazán kellene, hogy visszavezethető legyen a tuningra, esetleg, ha nagyon félre van kalibrálva az üzemanyag mennyiség. Konkrétan megállapításra került, hogy megolvadt a dugattyú? Nem találkoztunk még dugattyú olvadásos Hatossal. Külön fúvókák spriccelik az olajat a dugattyúkra alulról, hogy hűtsék azokat. Lehet, hogy az olvadt dugattyú fúvókája nem adott olajat. Egyébként milyen olaj volt a motorban?

didoapa | 2009-08-05 13:46

Kérdezem a szakértőt, okozhatta-e az egyik dugattyú megolvadását az üzemanyagkörbe épített tuning. 1 perce mentem 195 körül amikor sűrű füstfelhő hátul kb4-5 másodpercig, és leállt a motor. A víz nem forrt fel, indulás előtt normális volt az olajszint, az utolsó másodpercig normálisan működött. A porlasztók utólag bevizsgálva- jók
2003-as 136 LEs diesel 150000km-el. Volt-e már ilyen?

mazda-auto.hu | 2009-07-24 15:54 rm250 részére

Teljesen reális feltételezés, hogy a porlasztócsúcsok alatti alátétek nem tömítenek 100%-osan, ezért nő a kartertér gáznyomása. Ettől függetlenül még lehet kopott a motor, vagy teljesen ismered az előéletét? Elég ha egyszer kevés olajjal volt használva.

mazda-auto.hu | 2009-07-24 15:51 man200 részére

Szórópisztolyos alkalmazásra van, 1 literes kiszerelésben. Az árára még visszatérünk.

rm250 | 2009-07-24 09:50

Tisztelt Mazda - Autó !

2003-as M6 CDH GT 136 LE , egy hihetetlennek tűnő hibát diagnosztizáltak. Az autóban ténylegesen 148E km van , állapotfelmérés után az óbudai márkaszervíz , mindent rendben talált , egy kivételével , nagyon magas a kartergáz ??!!! Ami normál esetben motorkopásra utal. DE ! Elmondásuk szerint ez nem biztos , állítólag a befecskendező alatt a 4 db réz alátét átéghet, ami nyomásvesztést eredményez és lehet a hiba okozója. Felhívtam az összes bp-i márkaszervízt , és vagy nem hallottak még ilyenről , vagy az volt a válasz , hogy igen tudják miről beszélek . Most lehet ez a hiba okozója vagy tényleg kopott a motor ennyi km-nél ???? Válaszukat előre is köszönöm !

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó