2024. November 26. Kedd - Virág

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


man200 | 2009-10-28 16:56

Tisztelt Mazda-Auto!
2005-ös EVO II autómon gázolajszűrőt cserélt a Márkaszerviz. De nem DENSOT tettek fel,hanem MECAFILTER márkájút.A szűrőn a gyári szám R2L1 13ZA5A 9A,ezt is Ausztriából rendelik. Hónapok óta ilyet küldenek a szervíz szerint.Kérdésem: Megfelelő a szűrési finomság, bátran használhatom? Vagy keressek DENSO márkájút? Még 1 kérdés: Mit vezérelnek a kuplungharangon lévő mágnesszelepek? Hideg időben krepeg,olyan a hangja mintha a relé nem húzna meg. Ezt csak alapjáraton csinálja hidegen ,hűvösebb időben.Ha emelek a fordulaton KB 1000-ig akkor megszünik,ha visszaáll alapjáratra újra krepeg amig a motor be nem melegszik. Hibát nem jelez.Természetes jelenség?
Válaszát köszönöm. ÜDv: MAN200

Csabi626 | 2009-10-27 15:00

Igen, ha már egyszer ki kell venni, mindenképpen rendbe akarom tenni amennyire lehet...
Köszi az infot

mazda-auto.hu | 2009-10-27 08:09 Csabi626 részére

Nekünk csak gyári cikkszámunk van, ebből pedig a méretek nem derülnek ki. Viszont ha már ki van szerelve a generátor, akkor a csapágyait is érdemes kicserélni, az nem olyan nagy plusz költség.

Csabi626 | 2009-10-26 15:33

Szintén a töltés témához kapcsolódva kérdezném, hogy lehet e a generátor kiszerelése nélkül tudni, hogy milyen szénkefe való bele?
Mikor kereskedőket kérdeztem, azt mondták, hogy szükség lenne a generátor számára, de sajnos beépített állapotban ezt nem tudtam leolvasni.

mazda-auto.hu | 2009-10-26 09:24 Csabi626 részére

Első körben töltés ellenőrzést kellene végezni, és ezt a problémát kell megoldani. Az alacsony feszültség okozhatja az ABS vezérlő hibáját.

Csabi626 | 2009-10-25 14:28

Helyesbítek, megmértem, mivel sajnos azóta ismét előfordult a hiba, és valóban nincs töltés sem ilyenkor.
Csak azt nem értem, hogy ennek a 3 dolognak (töltés, ABS, féklámpa) mi köze lehet egymáshoz??

Csabi626 | 2009-10-25 11:25

Tisztelt Szakértő!

93-as évjáratú 626, 2.5/v6-osom az alábbi jelenséget produkálta:
Indítás után a műszerfalon égve maradt a töltésjelző, alatta a féklámpa-hibajelző, és a másik oldalon az ABS jelző, valamint nem hallottam a jól megszokott ABS-motor hangját sem.
Újraindítás után a helyzet ua., akkusaru levéve, visszatéve, a helyzet ua.
Próbáltam járó motor mellett a helyzetjelző-tompított lámpát kapcsolgatni, de a műszerfal háttérvilágításán nem láttam feszültségesésre utaló jelet, ebből arra követkettettem, hogy töltés mindezek ellenére van, így óvatosan hazafelé indultam az autóval, de pár km után a probléma hip-hop megszűnt, a visszajelzők elaludtak.
Utána ezt leállítás, elindítás után mégegyszer megcsinálta, azóta (1 napja) szerencsére nem.
Első körben kontakthibára gyanakodtam, ezért a biztosítékdobozban amit tudtam egyenként kivettem-visszatettem, de szemmel minden érintkező szép tiszta volt.
Utalhat e ez a jelenség valami tipikus problémára, esetleg van e ötlete, hogy hol nézzek szét alaposabban?
A választ előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2009-10-21 15:15

Nem feltétlenül csapágy problémából ered a szimering kopása. Megkeményedhet túlzott hőhatásra, nem megfelelő kenőanyag hatására stb...

A kérdés az, hogy mennyi van még a szíjccseréig, illetve mennyire folyik az olaj, összekente-e a vezérműszíjat?

Lehet javítani az intercooler csatlakozását, de elsősorban ellenőrizni kellene alvázszám alapján egy hivatalos Mazda szervizben, hogy az autó nincs-e a kérdéses autók között.

Mazdi6 | 2009-10-21 11:42 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakértő

1:Megvizsgálták a szimering problémámat egy Mazda szervizben:
Azt mondták nem tudják pontosan megmondani melyik szimering folyat, várjam meg az ékszíj cserét akkor úgy is le kell szedni és többet látnak majd. Addig járjak vele, annyira nem folyat.
Kérdésem lenne utalhat ez valami komolyabb hibára pl csapágy stb..vagy járhatok vele még így?????????


2. találtak olaj folyást az intercoolernél is, amire aszt mondták az egészet kellene cserélni, külön nem lehet javítani. Ez típus hiba volta 2003-as m6-nál -nálam kimaradt a csere. Kérdésem az lenne hogy lehet csak a csövet javítani hogy ne folyjon az intercooler vagy tényleg az egészet kell cserélni????? Erre már gondolom nem jár a visszahívási gari.
Köszönöm szépen!!!

mazda-auto.hu | 2009-10-19 12:29 misi33 részére

Szívesen megmutatjuk a szervizünkben, de itt nem tudok rá válaszolni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó