2024. November 26. Kedd - Virág

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-01-31 11:32 acedece részére

Az autóra 3 év vagy 100000 km a garancia. Ha nem túl régen volt egy éves, akkor még érvényes maradhat a garancia. Egyébként a garancián túl is érdemes az autót márkaszervizben szervizeltetni. Ennek több oka is van: 1. A Mazda új nyilvántartó rendszerében minden egyes szervizeléskor ellenőrizni tudjuk alvázszám alapján, hogy milyen, a gyárból érkező utasítások, szervizakciók vonatkoznak az autójára. Ezt egy márkától független szerviz nem teheti meg. Ráadásul ezek az akciók az esetek 99%-ban csak akkor térítésmentesek, ha az autót minden kötelez szervizét Mazda szervizben végeztette. 2. A Mazda szerelők évente többször továbbképzésen vesznek részt, hogy naprakész információkkal rendelkezzenek a Mazda típusok ismeretében. Ugyanez igaz a szinte napi rendszerességgel frissített Mazda szerviz számítógépre, mely a javítások "jobb keze." 3. A vezetett szervizkönyvnek egyre nagyobb jelentősége van az autó újraeladásakor. Ráadásul az Ön autója már ún. digitális szervizkönyvvel rendelkezik, melyet csak hivatalos Mazda márkaszervizben lehet kezelni. 4. A digitális szervizkönyvben csak a bizonyítottan kiváló minőségű gyári alaktrészekkel elvégzett javításokat tudjuk rögzíteni. 5. Csak a Mazda szervizben lehet meghosszabbítani a ún. MES segélyszolgálati kártyát, mely éjjel-nappal, itthon-külföldön segítséget garantál baj esetén.

Honlapunk indulása óta ragaszkodunk hozzá, hogy sem jót, sem rosszat nem írunk más szervizekről. Ilyen kérdésekben a fórumtagok tudnak inkább segíteni.

acedece | 2009-01-30 19:31

Kedves Mazda-auto!

Örököltem egy 2007-es Mazda6 1.8. Active típusú autót.Még nem volt szervizelve.Jelenleg 20201 km van benne.A kérdésem a következő volna:Mivel elmúlt egy éves az autó, azt hiszem már nem garanciális.Így is kötelező a márka szervízbe vinni a 20 000-es re?A másik kérdésem a 20 000km es szervíz költségeire vonatkozik.Sajnos elég sok rossz tapasztalat van a "márka"szervizek árai és megbízhatóságát illetően.Nem ritka fórum bejegyzés, hogy sok ezer forinttal olcsóbban lehet beszerezni egyéb üzletekből a szükséges szűrőket és az olajat is.Sajnos arról is olvastam, hogy vagy egyáltalán nem cserélték, vagy csak részben tették a drága olajat a motorba. Őn melyik szervízet javasolná. Budapestiek vagyunk.

Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2009-01-29 12:42 pisti150 részére

A motortérben nézted a főbiztosítékokat?

pisti150 | 2009-01-29 09:47

Nekem mazda 626d 1985-ös van egyszerüen elment a tompitottam ,meg a fényszoróm is.néztem a biztiket is jók,de viszont feszültség nem megy le a világitásra. A parkir meg müködik.

mazda-auto.hu | 2009-01-28 08:38 petya83 részére

1.Amennyiben nem magyarországi az autó, akkor 2005.07 előtti gyártás esetén nem tudjuk leellenőrizni a futásteljesítményt. Ha Magyarországon vásárolt az autó, akkor elvileg lehet támpontokat szerezni a hiteles futásteljesítmény megállapításához akkor is, ha 2005,07 előtti az autó, de persze ehhez az kell, hogy korábban folyamatosan Mazda márkaszervizben szervizeltették. 2. A dízel Mazda6-ok esetében 120000km-nél esedékes a nagyszerviz, melyet ha teljesen szakszerűen végeznek, akkor kb.:230-250000Ft. Az autóban a gyári előírás szerint 20000km-enként kell motorolajat és szűrőt cserélni, 100e km-nél váltóolajat és fagyállót (v.4év), 60e-nél gázolajszűrőt. A levegő és pollenszűrő cseréje 20-40e km-enként esedékes.

petya83 | 2009-01-27 16:20

2003-2004-es évjáratú mazda 6 diesel (CD TE, CDH TE) sportkombi vásárlása előtt állok és érdeklődnék, hogy a hirdetésekben a futott km adatokat a mazda márkaszervízekben le tudják-e ellenőrizni és ennek kb. mennyi a költsége? A feltüntetett 80000- és 120000-km számomra nem tűnik hihetőnek egy ennyidős autónál. Melyek azok az kötelező ellenőrzések, valamint azok az alkatrészek,amelyeket 5-6 év körül, illetve a fenti futott km függvényében esedékesek(pl. vezérműszíj csere stb.) Szívesen fogadok bármilyen további hasznos tanácsot a használtautó autóvásárlással kapcsolatban.

Előre is köszönöm a választ.

Csabi626 | 2009-01-19 14:52 mazda-auto.hu részére

A két "normál" eret visszakötöttem a csatlakozóba, a kábelkötegből kijövő vezetékek közül az egyik árnyékolt vezeték, ennek árnyékolása ki is csengethető a testre, jelenlegi álláspontom szerint a "pucér" sodrott ér is árnyékolás lehet, de ezt nem kötöttem be sehová. A két "normál" ér egyébként a csatlakozó után bemegy a hengersorok közé a blokkba, amennyire utána lehet látni...
Így jelenleg "fülre-szemre" rendben van az autó, de úgy néz ki, hogy hamarosan tudok szerezni egy garnitúra gyári gyertyakábelt a toldottak helyett (merthogy azok is megrágatottak...).

mazda-auto.hu | 2009-01-19 08:31 Csabi626 részére

Meg kellene találnod a helyét, így látatlanban sajnos nem tudjuk megmondani.

Csabi626 | 2009-01-17 19:58 mazda-auto.hu részére

Jelenleg én vagyok a szerelő :)
De azért köszi.

mazda-auto.hu | 2009-01-17 09:21 szinyiviki részére

1.Szét lehet szedni a lámpát. Az angyalszem gyűrűk beszerelésénél is szét kell szedni a fényszórókat. 2. Egy xenonos első lámpatest 137592,-Ft.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó