2024. November 26. Kedd - Virág

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-11-14 15:47 mazda-auto.hu részére

Moderálom magam. :) Nincs szó kicsinyességről, egyszerűen nem javasoljuk az ismeretlen eredetű motorolaj márkák használatát, és az adalékok helyett inkább a drágább olajok használatát részesítjük előnyben.

mazda-auto.hu | 2008-11-14 12:26 Pepi részére

1.A drágább motorolajok részben azért kerülnek többe, mert sok pénzt öltek a fejlesztésükbe....és mivel sok pénzt öltek a fejlesztésükbe, éppen ezért jobbak. 2. Egy ház "kotyvasztással" nem helyettesíthetjük az olajfejlesztő mérnökök munkáját. Ha elvájuk egy autótól, hogy megbízhatóan működjön (főleg ilyen ritka olajcserékkel), akkor nem csak kicsinyességnek számít a motorolajon spórolni, hanem hibának is. 3. Manapság már az API SJ, SM szabványnak megfelelő személygépkocsi motorolajokat nevezhetjük korszerűnek.

Pepi | 2008-11-14 09:35

Tisztelt Szakértő,
motorolaj ügyben érdeklődnék. Szeretek jó olajat tenni a kocsimba, pl. télen 5w30-ast, de ez pl az Aralból kissé húzós. Ha pl. félpénzért veszek valami hipermarket olajat 5w30-ast persze, és arra is rá vannak írva ugyanazok a szabvány értékek A98, B98 ,API SF stb. akkor ezek is megfelelőek, vagy gondoltam kicsit feljavítanám valami speckó olajadalékkal, iszaposodásgátló, stb. Még így is kb. félpénzért kapom. Használhatóak ezek? Előre is köszönöm válaszát.
Üdv. Pepi

Pepi | 2008-11-14 09:17 Oszi részére

Köszi Oszi, de ezt egyszerűen ellenőrízheted. Ha széthúzod a csatlakozót villog az izzítógyertya visszajelző (EGR szelep kódot jelez), ha összedugod, nem villog. Nálam legalábbis ez a helyzet. Igen, ami a Mirait illeti, a saját kárán tanul a hülepék. Nem voltam elég elővigyázatos.

mazda-auto.hu | 2008-11-14 08:36 Llaci részére

Köszönjük a tapasztalatokat! Mi is szembesültünk a napokban a Bluetooth rendszer sajnálatos gyengeségeivel. Gyakorlatilag inkább csak a hívások fogadásában nyújt értékelhető segítséget.

Llaci | 2008-11-13 21:33

Nemrég hozzászóltam a Bluetooth-kihangosítóval kapcsolatban. Az elmúlt egy hét tesztelése további siralmas eredményt hozott. A leggondosabb betanítás után is (alapból is elég jó a kiejtésem, tanultam Cambridge-ben is), ha több, mint 7 számot akarok a Phone bookban elhelyezni, rendre hamis számot "hall meg". Szóval katasztrofálisan gyenge. Ugyanakkor biztonsági szempontból kifejezetten hasznos lenne a hangtárcsázás: ez a "primitív" Bluetooth-os eszközökön úgy megy, hogy áttöltöm a telefonkönyvet a telefonból, és utána csak a nevet kell hangtárcsázással rögzíteni.
Ha tudjátok, jelezzétek a balfél fejlesztőknek.

Üdv: Llaci

Oszi | 2008-11-13 19:10 Pepi részére

no comment :) olvass vissza egy keveset ,kulonos tekintettel az en hozzaszolasaimra :) utanna nem valoszinu,hogy meglatogattad volna a mirait :))))

Legmennyiseg mero-nek hivjak a szenzort amirol beszelsz,de annak a hibaja inkabb a check engine - sarga auto kombinaciot szoktak produkalni,de errol pontosan mazda-auto tud nyilatkozni :)

mazda-auto.hu | 2008-11-13 16:50 szabimazda6 részére

Hibakódolvasást kell végeztetni egy hivatalos Mazda szervizben.

szabimazda6 | 2008-11-13 10:15

Sziasztok! Lenne egy kérdésem,ha tudtok segítsetek. Köszi. Mazda 6om van és világít a légzsák lámpám nem rég vettem a gépet és az szeretném zudni van - e valami megoldás, vagy szervíz. A lámpa általában mosás után jön elő és néhány indítás után megszűnik. De tegnap óta kb. 20x adtam rá a gyújtást de nem tűnt el azóta is jelez. Szóval ha volt valakinek hasonló probléma segítsen. Catlakozókat az ülés alatt megvizsgáltam már. Köszi.

Pepi | 2008-11-13 08:58

Tisztelt Szakértő,

Bár laikus vagyok az autószerelést illetően, meglehetősen megdöbbentem, amikor a Mazda-Mirainál egy kb. másfél órás tudományos megközelítés után (mocsári növény LAP-TOP nyomásmérő, motorvezérlő megközelítés) után cirka kétórás Mazda izgatás után óradíj cirka 20000, így mindösszesen csaknem 40000 ruppó kiszámlázása után amit balhé árán lealkudtam 14000-re a következő megállapítások történtek: A hiba a motorvezérlő egységből ered, árajánlat 575000 Ft + ÁFA. Nos ez a jelenlegi műszaki kultúra itt a balkáni feudalizmusban. Tulajdonképpen meg kellett pucolni a légszűrő tetőn lévő érzékelőt.
Technológiai leírás: Először széthúzzuk a hatpólusú csatlakozót 30 secundum, majd a két csillagcsavart kb. közepes bittel kicsavarjuk. 2.5 min. Óvatosan felfelé kihúzzuk az érzékelőt 30 sec. Alkohollal megpucoljuk óvatosan pl. ecsettel az elkormosodott szenzort. 3 min. Azután visszahelyezzük, és felcsavarozzuk, majd összedugjuk a csatlakozót 3 min. Ez összesen csodálkozással együtt 10 min.
Üdv. Pepi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó