2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda mpv | 2016-06-10 14:42

Kedves Fórumozók,

Pár napja világít a TCS OFF/ON, illetve a motor kiljelző.

Néha elalszik, majd megint úgy marad. Valakinek előfordult már ilyen? Tünetileg semmi nem változott az autón. 2004-es 2000-es MPV.

Előre is köszi, ha valaki már találkozott evvel a hibával és megírja.

Szép napot,

Jocó

nagydann | 2016-06-07 15:11 csokislaci@citromail.hu részére

Hát én nem merek semmiféle adalékot beletenni a motorba. Én nem hiszem, hogy az a marketing szöveg amiket az adalékgyártók írnak, hogy “a revitalizáló anyag a legkopottabb felületen kezdi a javítást és a hibák mágnesként vonzzák magukhoz a revitalizáló anyagot”… Gyanús ez a szöveg nekem, szerintem jobb esetben nem okoz kárt, roszabb esetben nem csinál semmit. Tényleg nem tudom, utána olvasva pontosan annyi rosszat írnak róla, mint jót. Aztán lehet hogy én vagyok a tudatlan és hiszek a sok “fotelfizikusnak”, akik ki sem próbálták ezeket az anyagokat csak helyből rosszakat írnak a termékekről, de azt is kizártnak tartom, hogy egy tubusnyi 3 rugós szmötyi “elmegy szépen megkeresni” a hengerfal hibáit és oda beépül és semmi más (pl. rosszat) nem tesz és ott ülve teljesíti azt amit az autógyárban képtelenek voltak, ezek szerint, megoldani.

TZ | 2016-06-06 12:56

dvözletem!

Érdeklödni szeretnék, van-e valakinek elfekvöben 1db. eladó példány az alábbi 17-es felniből?

Köszönöm előre is.

 

Üdvözlettel: Zoltán

ivan21 | 2016-06-06 10:57

Tisztelt Mpv-s társadalom,

a család egy mpv büszke tulajdonosa...sajnos mostanság erős terhelésre forralja a vizet...kaptam egy tanácsot...de ahhoz le kell tudnpm engedni a hütővizet...s ha ez megtörtént mennyi folyadék kell a hűtőbe????előre is köszi a válaszokat vagy a választ:-)

Plucas | 2016-06-06 08:06

Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat. Az olaj lámpa alapján én is azt gondoltam, hogy a szivattyú hibásodott meg, vagy felkapott esetleg egy “fémdarabot” az olajteknőből. Amit írtatok az alapján sanszos lehet, hogy a szűrő is eltömődhetett. Még keresem a megbízható szerelőt, azután majd beszámolok az eredményről.

A hétvégén véletlenül találkoztam egy ismerőssel akinek Mazda 6, 121 LE motorral szerelt kocsija van. Most van túl a felújításon…. Szerelője szerint a kettőstömegű lendkerék problémája miatt hibásodtak meg a főtengely csapágyai (nem egyenletes járás miatt). Szóval több probléma miatt is bekövetkezhet a motor halála.

Ettől függetlenül még mindig azt mondom, hogy nagyon megbízható motor, a téli hidegben, a nyári hőségben pöc-röf indult. Szinte az utolsó pillanatáig tette a dolgát, minden probléma nélkül.

Szép napot és hetet mindenkinek!

Tobepapa | 2016-06-06 07:37 boncy részére

Köszi a választ! Igen, láttam, hogy másnak volt hasonló jelzőlámpa kombinációja, de nekik a Check Engine világított még, nekem az nem, hanem az ABS (és kézifék). Hétvégén töltöttem az aksin (12.7V-ról 13.8V-ra ment fel), azóta nem villant be. Majd ha lesz időm, akkor elgurulok kiolvastatni a kódot.

Frodó | 2016-06-05 21:24 nagydann részére

A válasz nagyon egyszerű...mert az BMW...Német!

csokislaci@citromail.hu | 2016-06-05 21:23 Plucas részére

Én is sajnálom ami történt. Én még soha nem vettem le az olajszűrőt, de hallottam már az ott lévő szűrőröl. Ezzel kapcsolatban szívesen venném, ha a szakértő is megerősítene bennünket, és a következő olajcserénél megcsináltatnám én is. Az enyémbe már 350000 km van, igaz én 10000-ként cserélek olajat, metabond motoradalékot használtam régen, de már vagy 2 éve xadót használok, motor, váltó, üzemanyag. Kítűnő a motorja, egy csepp olajat nem eszik, igaz normálisan használom már 8 éve. Szerintem nem 2-300000 km-re tervezték ezeket a motorokat, és kedves Plucas biztos nem az volt a baj, hogy te 16000 km-t mentél vele. De majd számolj be légyszi ha szétszeditek. Én megcsináltatnám, és akkor tudnám, hogy a motorral minden ok, de persze ezt a szerelőddel kell eldöntened. Sok sikert, és kevés költséget!

 

nagydann | 2016-06-05 20:55 BZ részére

Köszörülés gépszervizben, minden fontos alkatrász cseréje, de szerencsére nekem a dugók nem álltak be. Azért csak 200 és nem 400. Amúgy ez már egy 2013-as ár….
Meggyőződésem, hogy semmi baj ezzel az autóval, motorral: ezek ennyit tudnak. Manapság 180-240e km a haláláig egy közel 2 tonnás common rail dízel autótól nem rossz adat. Sőt! Franciák ezt csak oltári szerencsével vagy 6-700kg-os összsúllyal tudják manapság! :) Plusz ehhez, mint sok japán csodához, jár még az akció rozsdásodás-rohadás is! :)

nagydann | 2016-06-05 20:31 Frodó részére

Akkor mégis csak azzal úsztam el amit mondtam: hiszen az első 120-240e km-nél nem nálam volt az autó…. :)))) (a másik autóm, egy szintén dízel 3-as BMW-be beletoltam közel 200e km-t (csak én, előtte már majdnem szintén nem bizonyítotten 100e) és sem a teknőt nem vettem le, sem az olajat nem cseréltem 10e-ként és még mindig hibátlan, még csak tűzkarika és egyéb baja sem volt… és úgy húz mint a disznó és még csak nem is füstöl… ez miért van???) :D

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó