2025. Április 22. Kedd - Csilla

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Frodó | 2016-06-05 18:30 Plucas részére

Helló!

Szerintem sem a km-el úsztál el,hanem inkább egy olyan alapvető Mazda6(MPV) motor szabállyal,miszerint 60.000km-enként(kb. minden 5-ik olajcserénél) az olajteknőt is le kell venni és az ott lévő fix “szűrőt” jól ki kell takarítani!

Kucumama | 2016-06-05 07:17

Üdv. Mazda Mpv autónknak a légszűrő házból puffogó hang jön. Mitől lehet?

Köszi a tippeket

BZ | 2016-06-04 12:53 nagydann részére

Azt tudod, hogy pontosan mit csináltak a szervízben ekkor, miket újítottak fel, volt-e valami más a csapágycserén túl? Esetleg ők tippeltek valamire, ami a meghibásodást okozta? Önmagában a sok futott km nekem karcsú magyarázatnak tűnik.

nagydann | 2016-06-04 10:07 BZ részére

Nekem az ég világon semmi előzménye nem volt. Kb 1000km-t futott friss olaj és szűrők voltak benne. Ezektől tényleg nem függ. A többszázezres óravisszatekeréstől viszont annál inkáb….

5 évesen vettem a kocsit, kívül-belül patika állapot, 110e km volt az órájában. Mindene működött, aztán a 120e-es vezérléscserénél derült ki, hogy már nem a gyári szíj volt benne…. :( Azaz minimum 120-al volt benne több mint amit az óra mutatott. Ennek ellenére tökéletes volt az autó.

Aztán olyan 150e km-nél lett csapágyas, kb 90-nel mehettem éppen vele autóúton, amúgy sem szoktam gyilkolni, akkor meg pláne nem. Tréler, Mazda szerviz, 2-3 hét, 200eFt és azóta olyan mint a svájci óra. Most 188e van benne és hibátlan.

Most majd a rohadások jönnek. :)

BZ | 2016-06-04 09:11 nagydann részére

És a tiéd milyen körülmények között / előzmények után lett csapágyas? Plucas esetében az mindenképp jelzés értékű, hogy bejelzett az olajnyomás-lámpa tempósabb haladás közben.

nagydann | 2016-06-04 07:21

Biztos, hogy nem egy 16000 km-es olajcsere periódustól lett csapágyas az autód. Ennél sokkal sokkal több km a gyári előírása a motornak: az más kérdés hogy érdemes 10e körül cserélni benne az olajat.

Ezek a nagynyomású tizenakárhány éves motorok a legtöbbször ismeretlen futott km-rel, befecskendező-alátét ide vagy oda, sajnos komplett aknamezők már mára. Az enyém is csapágyas lett: gyönyörűen karbantartottam, mindent cseréltettem rajta, még hamarabb is mint kellett volna, mégis egyik nap beállt a motor. A bontottal azért érdemes vigyázni mert ugyanez előfordulhat azzal is. Én felújíttattam végül: 200e és 400e között szokott lenni, ha rendes Mazda gépműhelyben csinálják. Azóta minden rendben van.

Plucas | 2016-06-03 16:59 BZ részére

Szia!

Köszönöm a választ. 16.000 km volt az előző olajcsere óta, valószínűleg  itt úsztam el. Vásárlás után cserélve lettek a tűzkarikák, gondolom azokkal nem volt probléma. Valóban tanulságos számomra is, mert nagyon megbízható motor, viszont a karbantartást nagyon be kell tartani..

A motorcserével kapcsolatban lennének kérdéseim, e-mail: ferenc.plucas@gmail.com. Kérem küldj e-mailt, ha lesz rá időd. Előre is köszönöm.

boncy | 2016-06-03 15:49 Tobepapa részére

Kedves Tobepapa!

 

Nekem 2 hete volt ugyanez: a hibakód:

 P2009 - Szívócső működtető vezérlő áramkör alacsony jelszint (1.hengersor)

Egy db. solenoidot kellett cserélni, 10000-ért a japkernél vettem bontottat. Azóta jó. 

Száma: K5T49091 

Ha ez a baj, akkor nagyon könnyű kicsrélni ne ess pánikba. egyébként itt a fórumban visszaolvasva is találsz erről. 

 

 

Tobepapa | 2016-06-03 08:06

Kedves Fórumozók!

Tegnap a dugóban araszolgatva egyszerre kigyulladtak a TCS OFF/ON, kézifék és ABS jelzőlámpák, de semmi künönöset nem vettem észre. Egész hazáig világítottak. Haza érve leállítottam a motort, majd újraindításkor a lámpák kialudtak. Ma reggel indítás után megint égve maradtak. Kiálltam a kocsival az udvarból. Motor újraindítása után megint eltüntek. Van valakinek tippje mi lehet az oka?

Köszi,

Tobe

ep-son | 2016-06-02 23:28

A rejtelmes, jobb oldalról érkező kattogó hangot a lengőtrapéz egyik kikopott sarka okozta. Sajnos az egész trapézt ki kellett cserélni, de talán jobb is így.

Kérdezném, hogy ajánlják-e a Xado motoradalékot is?

Köszönettel.

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó