2024. December 29. - Tamás
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Új Mazda RX-7 Az esély növekszik.
Új Titánok.
Mazda logó történelem.
Szuperkönnyű Mazda MX-5 részletek.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
Frodó | 2016-06-05 18:30 Plucas részére
Helló!
Szerintem sem a km-el úsztál el,hanem inkább egy olyan alapvető Mazda6(MPV) motor szabállyal,miszerint 60.000km-enként(kb. minden 5-ik olajcserénél) az olajteknőt is le kell venni és az ott lévő fix “szűrőt” jól ki kell takarítani!
Kucumama | 2016-06-05 07:17
Üdv. Mazda Mpv autónknak a légszűrő házból puffogó hang jön. Mitől lehet?
Köszi a tippeket
BZ | 2016-06-04 12:53 nagydann részére
Azt tudod, hogy pontosan mit csináltak a szervízben ekkor, miket újítottak fel, volt-e valami más a csapágycserén túl? Esetleg ők tippeltek valamire, ami a meghibásodást okozta? Önmagában a sok futott km nekem karcsú magyarázatnak tűnik.
nagydann | 2016-06-04 10:07 BZ részére
Nekem az ég világon semmi előzménye nem volt. Kb 1000km-t futott friss olaj és szűrők voltak benne. Ezektől tényleg nem függ. A többszázezres óravisszatekeréstől viszont annál inkáb….
5 évesen vettem a kocsit, kívül-belül patika állapot, 110e km volt az órájában. Mindene működött, aztán a 120e-es vezérléscserénél derült ki, hogy már nem a gyári szíj volt benne…. :( Azaz minimum 120-al volt benne több mint amit az óra mutatott. Ennek ellenére tökéletes volt az autó.
Aztán olyan 150e km-nél lett csapágyas, kb 90-nel mehettem éppen vele autóúton, amúgy sem szoktam gyilkolni, akkor meg pláne nem. Tréler, Mazda szerviz, 2-3 hét, 200eFt és azóta olyan mint a svájci óra. Most 188e van benne és hibátlan.
Most majd a rohadások jönnek. :)
BZ | 2016-06-04 09:11 nagydann részére
És a tiéd milyen körülmények között / előzmények után lett csapágyas? Plucas esetében az mindenképp jelzés értékű, hogy bejelzett az olajnyomás-lámpa tempósabb haladás közben.
nagydann | 2016-06-04 07:21
Biztos, hogy nem egy 16000 km-es olajcsere periódustól lett csapágyas az autód. Ennél sokkal sokkal több km a gyári előírása a motornak: az más kérdés hogy érdemes 10e körül cserélni benne az olajat.
Ezek a nagynyomású tizenakárhány éves motorok a legtöbbször ismeretlen futott km-rel, befecskendező-alátét ide vagy oda, sajnos komplett aknamezők már mára. Az enyém is csapágyas lett: gyönyörűen karbantartottam, mindent cseréltettem rajta, még hamarabb is mint kellett volna, mégis egyik nap beállt a motor. A bontottal azért érdemes vigyázni mert ugyanez előfordulhat azzal is. Én felújíttattam végül: 200e és 400e között szokott lenni, ha rendes Mazda gépműhelyben csinálják. Azóta minden rendben van.
Plucas | 2016-06-03 16:59 BZ részére
Szia!
Köszönöm a választ. 16.000 km volt az előző olajcsere óta, valószínűleg itt úsztam el. Vásárlás után cserélve lettek a tűzkarikák, gondolom azokkal nem volt probléma. Valóban tanulságos számomra is, mert nagyon megbízható motor, viszont a karbantartást nagyon be kell tartani..
A motorcserével kapcsolatban lennének kérdéseim, e-mail: ferenc.plucas@gmail.com. Kérem küldj e-mailt, ha lesz rá időd. Előre is köszönöm.
boncy | 2016-06-03 15:49 Tobepapa részére
Kedves Tobepapa!
Nekem 2 hete volt ugyanez: a hibakód:
P2009 - Szívócső működtető vezérlő áramkör alacsony jelszint (1.hengersor)
Egy db. solenoidot kellett cserélni, 10000-ért a japkernél vettem bontottat. Azóta jó.
Száma: K5T49091
Ha ez a baj, akkor nagyon könnyű kicsrélni ne ess pánikba. egyébként itt a fórumban visszaolvasva is találsz erről.
Tobepapa | 2016-06-03 08:06
Kedves Fórumozók!
Tegnap a dugóban araszolgatva egyszerre kigyulladtak a TCS OFF/ON, kézifék és ABS jelzőlámpák, de semmi künönöset nem vettem észre. Egész hazáig világítottak. Haza érve leállítottam a motort, majd újraindításkor a lámpák kialudtak. Ma reggel indítás után megint égve maradtak. Kiálltam a kocsival az udvarból. Motor újraindítása után megint eltüntek. Van valakinek tippje mi lehet az oka?
Köszi,
Tobe
ep-son | 2016-06-02 23:28
A rejtelmes, jobb oldalról érkező kattogó hangot a lengőtrapéz egyik kikopott sarka okozta. Sajnos az egész trapézt ki kellett cserélni, de talán jobb is így.
Kérdezném, hogy ajánlják-e a Xado motoradalékot is?
Köszönettel.