2024. December 29. - Tamás

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Frodó | 2016-06-05 18:30 Plucas részére

Helló!

Szerintem sem a km-el úsztál el,hanem inkább egy olyan alapvető Mazda6(MPV) motor szabállyal,miszerint 60.000km-enként(kb. minden 5-ik olajcserénél) az olajteknőt is le kell venni és az ott lévő fix “szűrőt” jól ki kell takarítani!

Kucumama | 2016-06-05 07:17

Üdv. Mazda Mpv autónknak a légszűrő házból puffogó hang jön. Mitől lehet?

Köszi a tippeket

BZ | 2016-06-04 12:53 nagydann részére

Azt tudod, hogy pontosan mit csináltak a szervízben ekkor, miket újítottak fel, volt-e valami más a csapágycserén túl? Esetleg ők tippeltek valamire, ami a meghibásodást okozta? Önmagában a sok futott km nekem karcsú magyarázatnak tűnik.

nagydann | 2016-06-04 10:07 BZ részére

Nekem az ég világon semmi előzménye nem volt. Kb 1000km-t futott friss olaj és szűrők voltak benne. Ezektől tényleg nem függ. A többszázezres óravisszatekeréstől viszont annál inkáb….

5 évesen vettem a kocsit, kívül-belül patika állapot, 110e km volt az órájában. Mindene működött, aztán a 120e-es vezérléscserénél derült ki, hogy már nem a gyári szíj volt benne…. :( Azaz minimum 120-al volt benne több mint amit az óra mutatott. Ennek ellenére tökéletes volt az autó.

Aztán olyan 150e km-nél lett csapágyas, kb 90-nel mehettem éppen vele autóúton, amúgy sem szoktam gyilkolni, akkor meg pláne nem. Tréler, Mazda szerviz, 2-3 hét, 200eFt és azóta olyan mint a svájci óra. Most 188e van benne és hibátlan.

Most majd a rohadások jönnek. :)

BZ | 2016-06-04 09:11 nagydann részére

És a tiéd milyen körülmények között / előzmények után lett csapágyas? Plucas esetében az mindenképp jelzés értékű, hogy bejelzett az olajnyomás-lámpa tempósabb haladás közben.

nagydann | 2016-06-04 07:21

Biztos, hogy nem egy 16000 km-es olajcsere periódustól lett csapágyas az autód. Ennél sokkal sokkal több km a gyári előírása a motornak: az más kérdés hogy érdemes 10e körül cserélni benne az olajat.

Ezek a nagynyomású tizenakárhány éves motorok a legtöbbször ismeretlen futott km-rel, befecskendező-alátét ide vagy oda, sajnos komplett aknamezők már mára. Az enyém is csapágyas lett: gyönyörűen karbantartottam, mindent cseréltettem rajta, még hamarabb is mint kellett volna, mégis egyik nap beállt a motor. A bontottal azért érdemes vigyázni mert ugyanez előfordulhat azzal is. Én felújíttattam végül: 200e és 400e között szokott lenni, ha rendes Mazda gépműhelyben csinálják. Azóta minden rendben van.

Plucas | 2016-06-03 16:59 BZ részére

Szia!

Köszönöm a választ. 16.000 km volt az előző olajcsere óta, valószínűleg  itt úsztam el. Vásárlás után cserélve lettek a tűzkarikák, gondolom azokkal nem volt probléma. Valóban tanulságos számomra is, mert nagyon megbízható motor, viszont a karbantartást nagyon be kell tartani..

A motorcserével kapcsolatban lennének kérdéseim, e-mail: ferenc.plucas@gmail.com. Kérem küldj e-mailt, ha lesz rá időd. Előre is köszönöm.

boncy | 2016-06-03 15:49 Tobepapa részére

Kedves Tobepapa!

 

Nekem 2 hete volt ugyanez: a hibakód:

 P2009 - Szívócső működtető vezérlő áramkör alacsony jelszint (1.hengersor)

Egy db. solenoidot kellett cserélni, 10000-ért a japkernél vettem bontottat. Azóta jó. 

Száma: K5T49091 

Ha ez a baj, akkor nagyon könnyű kicsrélni ne ess pánikba. egyébként itt a fórumban visszaolvasva is találsz erről. 

 

 

Tobepapa | 2016-06-03 08:06

Kedves Fórumozók!

Tegnap a dugóban araszolgatva egyszerre kigyulladtak a TCS OFF/ON, kézifék és ABS jelzőlámpák, de semmi künönöset nem vettem észre. Egész hazáig világítottak. Haza érve leállítottam a motort, majd újraindításkor a lámpák kialudtak. Ma reggel indítás után megint égve maradtak. Kiálltam a kocsival az udvarból. Motor újraindítása után megint eltüntek. Van valakinek tippje mi lehet az oka?

Köszi,

Tobe

ep-son | 2016-06-02 23:28

A rejtelmes, jobb oldalról érkező kattogó hangot a lengőtrapéz egyik kikopott sarka okozta. Sajnos az egész trapézt ki kellett cserélni, de talán jobb is így.

Kérdezném, hogy ajánlják-e a Xado motoradalékot is?

Köszönettel.

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó