2025. Január 9. Csütörtök - Marcell
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda2 Show autók.
A MAZDA RX-8, és a motorolaj.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Plucas | 2015-12-29 22:46 Angol Beteg részére
Köszönöm szépen, megkaptam :) Egy kicsit késve, de írtam. Közben elromlott a jobb oldali tolóajtó központizár motorja, ezt cseréltem ki. 3 éve a bal oldalon volt hasonló probléma, így már csak "ujj gyakorlat" volt :)
Sajnos a vezető oldali csoport ablakemelő kapcsolóból szintén meghibásodott a bal oldali első ajtó kapcsolója. szétszedtem, de úgy tűnik a mikrokapcsoló hibásodott meg. Mondjuk most télen nem sokat kell az ablakot mozgatni, inkább a fűtést veszem kisebb fokozatra :)
Nem tudom ezt a kapcsolót lehet-e cserélni, vagy komplett házat kell megrendelni (C8H-D172 panel), vagy bontásból beszerezni....
Ettől függetlenül továbbra is a család kedvence a kocsi, mert ezek kopó alkatrészek.
Frodó | 2015-12-28 14:47
Angol Beteg | 2015-12-28 14:31 Plucas részére
Plucas | 2015-12-27 22:34 Angol Beteg részére
Kedves Angol Beteg!
Nagyon tetszik a megoldásod! Én is hasonló váltásban gondolkodom (eredeti 2 Din radio/navigáció cseréje). Kérem a részletekkel kapcsolatban vegyük fel a kapcsolatot e-mail-ben. Enyém: ferenc.plucas@gmail.com
Előre is köszönöm a válaszod!
Sikerekben gazdag boldog új Évet kíváMok, Neked, és a Márkatársaknak is!
Plucas | 2015-12-27 22:14 Frodó részére
Most már tudom, de gondolom Te is sejted, hogy az akksid a végét járja (hidegben nehezebben indul) , ezért változott meg a webasto működése. Remélem a szakértő úr is reagál, de a tapasztalataim alapján a rendszer érzékeli az akksi teljesítményét, és ez alapján vezérli a kisegítő rendszereket, pl. a webasto kályhát is. Saját véleményem, de a japánok nagyon racionálisan tervezve építik fel a rendszereiket, és annak a vezérlését is :)
Frodó | 2015-12-27 20:22 Plucas részére
Frodó | 2015-12-27 20:17 ELEMI részére
KalóZ | 2015-12-27 19:15
Plucas | 2015-12-27 18:49 ELEMI részére
A hőmérséklet érdekes kérdés, mert amikor 9 C fok volt a kocsi hőmérő szerint, akkor is beindult a kályha. Nem tudom, hogy a külső hőmérséklet mérőre van kötve, vagy külön érzékelője van. Esetleg a hűtővíz hőmérsékletét is érzékeli. Terhelés nélkül (járatás) 5 perc után közelít az üzemi hőmérséklethet, viszont 2 perc járatás után kb. 1,5-2 km megtétele után már eléri az üzemi hőfokot. Tapasztalataim szerint érzékeli a hűtővíz hőmérsékletét is, mert országúton nagyon hidegben menetközben is elindul a kályha, lehet hallani a jellegzetes "süvítő" hangját.
Plucas | 2015-12-27 18:41 Frodó részére
Szia!
4 éve használom (3 tél, most a 4.) a 2.0 dízel kocsit. 2 hete cseréltem aksit, ezután egy kicsit a kályha is másképpen működik. Korábban amikor elindult fehér füst (mint a koncerteken), néha akkorát szólt mint egy vadászpuska, és elég büdös is volt kivül/belül. A motor leállítása után a kályha is leállt... Jelenleg viszont simán indul kellemes "süvítő" hangot ad ki, szinte nincs füst inkább gőz. Amikor leállítom a motort, akkor még 2-3 percig megy a kályha, azután szépen leáll. A fülkében sem érződik a kellemetlen szag. Szag kizárása (tipp): 1. A belső keringtetést be tudod kapcsolni, ha nem az utolsó (szélvédő fűtés) állásba kapcsolod a középső fűtés választó gombot, így nem jön be a fülkébe a kellemetlen szag. A középső kapcsolón kiválasztom a "láb" fűtés módot, akkor alul, és a szélvédőt is fűti a rendszer. 2.: Ha nem szeretnéd a kályhát működtetni (szerintem a motornak nem tenne jót), akkor a motortérben a kályha előtt taláható csatlakozót szét kell húzni...
Nem tudom tényleg van-e elektro-technikailag az akksi töltöttsége/indítóáram képessége, és a webasto működése között összefüggés, de a csere óta pozitív tapasztalataim vannak. Korában 100 Ah/680A Baner (most télen már hidegen nem indított), most pedig 95 Ah/830A Bosch akksi van, de ez utóbbi nagyon bejött. Tapasztalataim alapján nem érdemes 90-100 Ah és legalább 700 A indítóáram kapacitású akksinál kisebb teljesítményűt venni a dízel motorhoz.