2025. Január 9. Csütörtök - Marcell

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Plucas | 2015-12-29 22:46 Angol Beteg részére

Köszönöm szépen, megkaptam :) Egy kicsit késve, de írtam. Közben elromlott a jobb oldali tolóajtó központizár motorja, ezt cseréltem ki. 3 éve a bal oldalon volt hasonló probléma, így már csak "ujj gyakorlat" volt :)

Sajnos a vezető oldali csoport ablakemelő kapcsolóból szintén meghibásodott a bal oldali első ajtó kapcsolója. szétszedtem, de úgy tűnik a mikrokapcsoló hibásodott meg. Mondjuk most télen nem sokat kell az ablakot mozgatni, inkább a fűtést veszem kisebb fokozatra :)

Nem tudom ezt a kapcsolót lehet-e cserélni, vagy komplett házat kell megrendelni (C8H-D172 panel), vagy bontásból beszerezni....

Ettől függetlenül továbbra is a család kedvence a kocsi, mert ezek kopó alkatrészek.

Frodó | 2015-12-28 14:47

Igen ez jó ötlet Pulcas,valóban jó lenne ha azért a szakértők is reagàlànak erre a témára amit felvetettem és amire Te és Elemi is reagàlt.Előre is köszönöm a szakértőnek is!

Angol Beteg | 2015-12-28 14:31 Plucas részére

Köszönöm a jó kívánságot. Viszont kívánom az Mpv márkatársaknak! Küldtem e-mailt.

Plucas | 2015-12-27 22:34 Angol Beteg részére

Kedves Angol Beteg!

Nagyon tetszik a megoldásod! Én is hasonló váltásban gondolkodom (eredeti 2 Din radio/navigáció cseréje). Kérem a részletekkel kapcsolatban vegyük fel a kapcsolatot e-mail-ben. Enyém: ferenc.plucas@gmail.com

Előre is köszönöm  a válaszod!

Sikerekben gazdag boldog új Évet kíváMok, Neked, és a Márkatársaknak is!

Plucas | 2015-12-27 22:14 Frodó részére

Most már tudom, de gondolom Te is sejted, hogy az akksid a végét járja (hidegben nehezebben indul) , ezért változott meg a webasto működése. Remélem a szakértő úr is reagál, de a tapasztalataim alapján a rendszer érzékeli az akksi teljesítményét, és ez alapján vezérli a kisegítő rendszereket, pl. a webasto kályhát is. Saját véleményem, de a japánok nagyon racionálisan tervezve építik fel a rendszereiket, és annak a vezérlését is :)

Frodó | 2015-12-27 20:22 Plucas részére

Köszönöm,megnyugtató,hogy nem egyedi az esetem és ìgy ez is igazolja,hogy nincs baj.Legközelebbi akksi vàsàrlàsnàl meg figyelembe veszem a tapasztalataidat.

Frodó | 2015-12-27 20:17 ELEMI részére

Köszönöm,így màr ok,ezek szerint nincs baj.

KalóZ | 2015-12-27 19:15

T. Szakértõ! Nemrég lettem MPV tulajdonos. És csak most vettem észre, hogy a jobb elsõ lámpa burkolata repedt. Lehet csak a burkolatot cserélni? Hol találok jó bontókat ehhez a típushoz? Köszönöm.

Plucas | 2015-12-27 18:49 ELEMI részére

A hőmérséklet érdekes kérdés, mert amikor 9 C fok volt a kocsi hőmérő szerint, akkor is beindult a kályha. Nem tudom, hogy a külső hőmérséklet mérőre van kötve, vagy külön érzékelője van. Esetleg a hűtővíz hőmérsékletét is érzékeli. Terhelés nélkül (járatás) 5 perc után közelít az üzemi hőmérséklethet, viszont 2 perc járatás után kb. 1,5-2 km megtétele után már eléri az üzemi hőfokot. Tapasztalataim szerint érzékeli a hűtővíz hőmérsékletét is, mert országúton nagyon hidegben menetközben is elindul a kályha, lehet hallani a jellegzetes "süvítő" hangját.

Plucas | 2015-12-27 18:41 Frodó részére

Szia!

4 éve használom (3 tél, most a 4.) a 2.0 dízel kocsit. 2 hete cseréltem aksit, ezután egy kicsit a kályha is másképpen működik. Korábban amikor elindult fehér füst (mint a koncerteken), néha akkorát szólt mint egy vadászpuska, és elég büdös is volt kivül/belül. A motor leállítása után a kályha is leállt... Jelenleg viszont simán indul kellemes "süvítő" hangot ad ki, szinte nincs füst inkább gőz. Amikor leállítom a motort, akkor még 2-3 percig megy a kályha, azután szépen leáll. A fülkében sem érződik a kellemetlen szag. Szag kizárása (tipp): 1. A belső keringtetést be tudod kapcsolni, ha nem az utolsó (szélvédő fűtés) állásba kapcsolod a középső fűtés választó gombot, így nem jön be a fülkébe a kellemetlen szag. A középső kapcsolón kiválasztom a "láb" fűtés módot, akkor alul, és a szélvédőt is fűti a rendszer. 2.: Ha nem szeretnéd a kályhát működtetni (szerintem a motornak nem tenne jót), akkor a motortérben a kályha előtt taláható csatlakozót szét kell húzni...  

Nem tudom tényleg van-e  elektro-technikailag az akksi töltöttsége/indítóáram képessége, és a webasto működése között összefüggés, de a csere óta pozitív tapasztalataim vannak. Korában 100 Ah/680A Baner (most télen már hidegen nem indított), most pedig 95 Ah/830A Bosch akksi van, de ez utóbbi nagyon bejött. Tapasztalataim alapján nem érdemes 90-100 Ah és legalább 700 A indítóáram kapacitású akksinál kisebb teljesítményűt venni a dízel motorhoz.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó