2025. Január 9. Csütörtök - Marcell
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
pedromm | 2015-12-21 19:36
üdvözlöm. a problémám a következő:akksi csere után nem müködik a központizár,segítségét előre is köszönöm.
Plucas | 2015-12-21 15:00 szebiboy részére
Nekem nem volt ilyen gondom a Mazdával, így nem igazán tudok mit mondani. Természetesen egyik hiba ok lehet a termosztát is. Régen egy benzines mitsubishi colt kocsim volt, ott októbertől - májusig "karton" papír volt a hütő elé téve, hogy elérje az üzemi hőfokot. Nyáron is alig lehetett hallani a ventilátort, ritkán kapcsolt be. A Mazdánál viszont télen-nyáron gyorsan eléri az üzemi hőfokot. A szakértő, vagy olyan márkatárs akinek már volt gondja az üzemi hőmérséklettel, fog tudni tanácsot adni.
szebiboy | 2015-12-21 14:44 Plucas részére
Nekem is dízel ... De 13km megyek mire üzemi lesz ... :/ termosztát rossz lehet es cserélni kellene akkor??
Plucas | 2015-12-21 14:30 zselyigy részére
Nem írtam, enyém dízel, Ausztriából hozták be.. A webasto miatt hasonló az üzemi hőmérséklet elérési paraméterei, mint a Te benzines motorodénak :) Ha jól tudom az Olaszországban forgalmazott dízelekbe már nem rakrak gyárilag webasto kályhát, csak az északabbra fekvő országok kocsijaiba.
szebiboy | 2015-12-21 14:30 zselyigy részére
Köszönöm a válaszokat ! 2.0 motor van nekem is + webasto is ra segít ... Akkor valoszinu cserélni kellene a termosztátot ???
Plucas | 2015-12-21 14:24 Markusz részére
Szia!
Köszönöm szépen, igen segítettél. Most várakozó álláspontra helyezkedtem, ugyanis az akksi csere óta elmúlt a zaj. Melegen lehet néha hallani pici rövid zajt. Ha jól sejtem az új akksit nem kell olyan intenzíven tölteni, ezért kisebb a terhelés a generátoron is. Ez persze fikció részemről, de majd a szakértő megerősíti, vagy cáfolja a megállapítást. Ettől függetlenül előbb-utóbb biztosan cserélni kell...
Markusz | 2015-12-21 14:07 Plucas részére
Szia!
Én már cseréltettem egyszer, mert nekem is "csörgött, zörgött" és a csere után még sokkal finomabban is járt a motor. Egyébként INA-t raktak fel és kell hozzá egy speckó szerszám.
Remélem tudtam segíteni.
Markusz
zselyigy | 2015-12-21 13:26 szebiboy részére
2.0l-es benzines autóm hűtővize kb. 2 km után üzemi hőmérsékletű (középen, a szokott helyén van a hűtővíz hőmérséklet mutató) és ekkor már fűteni is tud. A teljes motor érzésre (hang, viselkedés) kb. 5-6 km után meleg. Nincs benne állófűtés.
Üdv: István
Plucas | 2015-12-21 13:05 szebiboy részére
Nekem a Webasto miatt kb. 5 perc / 2.5 km út után már beáll a motor az üzemi hőmérsékletre. Ha nagyon hideg van (- 10 alatt), akkor 4-5 km.
szebiboy | 2015-12-21 12:55
Sziasztok ! Most télen kb. Mennyi ido alatt éri el a motor az üzemi hofokot?? Mert azt vettem észre , hogy negyedig megx fel a mutatom aztan nagyon sokára félre ( uzemire) kb . 30 perc , de viszont 3 -4 perc mulva meleget fúj be . Lehet termosztátot kellene cserélnem??