2025. Január 10. Péntek - Melánia
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MOTOROLAJ 5-10.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazdarobi | 2015-07-10 20:52
Sziasztok!
Bal oldali tükörlapot keresek. 2005-ös Mpv-hez.
Tud valaki bontottat?
mazda-auto.hu | 2015-07-10 14:15 vargzo.72 részére
Elsősorban üzemanyag nyomásra, motor "forgás" jeladóra lehet gondolni, de diagnosztizálás nélkül nehéz.
kpeter | 2015-07-10 13:12
Kedves Fórumtársak,
2002-es MPV-hez keresek bal hátsó lámpát vagy ügyes műanyaghegesztőt, Budapesten vagy a környékén. A sérülés nem jelentős, csak nem vizsgabiztos...
Köszönöm előre is,
sziasztok,
Péter
BZ | 2015-07-09 23:08 scele részére
Szia,
ha ennyire látható kormolás van, amit -ha fekete- a tökéletlen égés okoz, mindig felmerül a kérdés, hogy a befecskendező alátétek mikor voltak utoljára cserélve. Ha járó motornál letekered az olajbetöltő sapkáját, érzed ahogy a kartergáz ütemesen kavar kifelé?
Kb. mint itt, bár itt már más baj is van: https://www.youtube.com/watch?v=wrkoAP0Vfgc
Üdv,
Z.
scele | 2015-07-09 14:38 vargzo.72 részére
Hasonlóval szívok én is, de nekem nem világít a motorkontroll lámpa.
Megállok az autóval, akkor 70-80%-ban leáll a motor. Néha könnyen, néha nehezen indul újra. Meg merem kockáztatni, hogy mikor nehezen indul, akkor nem is jár elsőre minden henger.
Ha szépen haladok, akkor semmi gond, de, ha gyorsítani szeretnék, akkor 2500 fölött nem gyorsulok (turbó felpörög), hanem csak brutális koromfelhőt gyártok magam mögé.
Számítógépre rádugtuk, elvileg nincs hiba, de az élet sajnos nem ezt mutatja.
Nekem is az SCV szeleppel kellene próbálkoznom?
ep-son | 2015-07-08 20:30
Nálam is jelentkezett két nappal ezelőtt hirtelen egy szokatlan jelenség. A kuplungpedált benyomva folyamatos ciripelő hang hallatszik valahonnan, mely a pedál felengedésekor megszűnik. Más rendellenesség nem tapasztalható, a tárcsa nem csúszik, a pedál egyenletesen simán benyomható. A szerelőm lentről fentről meghallgatta, de nem sikerült közelebb kerülni a tücsökhöz... :)
2004-es diesel járműről van szó.
Kiváncsi lennék a Szakértő Úr és a kollégák tapasztalatára a jelenséggel kapcsolatban. Köszönöm.
vargzo.72 | 2015-07-08 20:00
bigyo | 2015-07-08 14:49
Tobepapa | 2015-07-02 22:24
zselyigy | 2015-07-01 07:04 kissjanos1980 részére
Szia!
Én 4000 km-t mentem a 2000-es évjáratú 2.0l-es benzines MPV-mel (217e km van benne) és nagyon jó tapasztalataim vannak vele. Nekem elegendő ez a motor (bár nem vezetek sportosan). Csendes, jól fogyaszt, de ha kell van benne nyomaték. Jó a váltó áttételezése.
Konkrét fogyasztás: város kb. 10l/100km, városon kívül, autópálya 100-110km/h-val 7,5-8l/100km. Eddigi vegyes átlagfogyasztásom 4000km alatt (11 tankolásból mérve) 9,1l/100km.