2025. Január 12. - Ernő

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


RC51 | 2014-03-05 11:26 mazda-auto.hu részére

Nekem egy másik irányba indultak el a gondolataim a bemutatott megoldás kapcsán.

 

Egy ilyen berendezés beszerelése a jármű "safety critical", vagyis biztonsági szempontból kritikus fontosságú rendszereibe történő beavatkozást jelent. Soha ne kerüljön rá sor; de ha valaki baleset résztvevőjévé válik, és ilyen, vagy hasonló, típusjóváhagyással nem rendelkező módosítást találnak az autóban (például egy igazságügyi műszaki szakértő a rendőrségi vizsgálat során), akkor a felhasználó könnyen megütheti a bokáját, büntethető, perelhető. Ezt beszerelés előtt mindenkinek ajánlom figyelembe venni.

mazda-auto.hu | 2014-03-05 07:54 galilei részére

 Nagyon örülünk, hogy sokak számára esetleg megoldódhat egy régi hiányosság- a sebességtartó automatika -, de nem nehéz utánanézni, hogy már másfél hónapja "márkafüggetlen tempomatként" árulod a különböző hirdetési portálokon. Ilyen márkafüggetlen tempomattal pedig már több negatív tapasztalat is van, így elnézést ha ezen tények alapján egy kissé kétkedve fogadjuk az eddig leírtakat. 

Mivel nekünk igazából nem "konkurencia" az MPV tempomat, sőt, inkább segítség a fórumtagjainknak, ezért nem lenne probléma, ha egy valóban "házi" megoldást nálunk is reklámozol. Viszont a hirdetési portálok alapján ez inkább üzleti vállalkozás, így valóban jobb, ha nem a fórumunkon keresztül próbálod eladni a terméket. 

galilei | 2014-03-04 19:04 kollnor részére

 Csináltam egy gmail-es címet, ezen tarthatjuk a kapcsolatot akiket ez esetleg érdekel.
Ha bővebb infó kell valamiről kérdezzetek, akár itt akár az e-mailen.
tempomat.eu@gmail.com
 

kollnor | 2014-03-04 16:07 galilei részére

 Kedves Galilei!  Kérlek keress meg, szívesen vennék tőled egy ilyen egységet!
Egyébként büszke vagyok a magyar villamosmérnök képzésre!
kolnor@mtapi.hu  
 

roberto69 | 2014-03-04 10:27 galilei részére

 GRATULÁLOK!!!!!!! NAGY KIRÁLY VAGY!!!!

fieldee | 2014-03-04 10:14 galilei részére

 

Na ez engem is érdekelne! Elég sokat megyek hosszú távon. Jól jönne egy tempomat. Tényleg le kéne szervezni egy bemutatót.

beti | 2014-03-04 10:02 galilei részére

Gratulálok!

galilei | 2014-03-04 09:56

Mivel nem volt semmilyen infóm a gyári tempomatról és az  ECU-ról ezért olyan megoldást kellett választanom, amit önállóan is meg tudok csinálni. Mi kell egy tempomathoz, sebesség jel, kuplung-fék kapcsoló jele, beavatkozni a gázjelbe esetleg fordulatszám jel extrákhoz, gombkezelés. Ezeket mind kimértem az autóban és csináltam egy önálló kis mikroprocesszoros tempomat egységet, amit a kormány alá építettem be, mert azon a környéken lehet megtalálni legalább a kuplung-fék és a gázjeleket. Akkor még nem volt leírásom az ECU csatlakozójáról sem, de legközelebb lehet, hogy az ECU mellé raknám mert már van és ott gyűlik össze az összes jel. (kivéve a kerékimpulzus jel mert az az ABS hez megy)
Írtam egy vezérléstechnikában szokásos PID ( http://hu.wikipedia.org/wiki/PID_szab%C3%A1lyoz%C3%B3 ) programot bele, ami a tempomat lelke, meg gomb kezelést, hangvisszajelzést, soros kezelési felületet monitorozáshoz, változtatható paraméterek programozásához és kész. Játéknak indult, de most már laptopról, PDA-ról tudom monitorozni, programozni, akár a képernyőn lévő gombokkal vezérelni is a tempomatomat. Legújabban meg  androidos felületet is elkezdtem kialakítani, asztalon már megy az USB és bluetooth kapcsolaton keresztül történő vezérlés is, de egyszerre csak az egyik. Egyelőre a legutólsó tempomat verzió 3 fizikai gombot képest kezelni, akár 0 akár 12V aktív jelszinttel, mert ez programozható. Emiatt lehet pl. meglévő kapcsolókat, gombokat is felhasználni vagy beépíteni, kinek mi tetszik. Képernyőkről vezérelve meg bármilyen gombot, funkciót meg lehet valósítani és soros porton bejuttatni a megfelelő kódot a tempomatba. Az elején még  beraktam egy vészkapcsolót is külön az autóba, amivel egy kattintással ki lehet fizikailag is iktatni mindent az autóból, erre már nem lenne szükség de ha ki kell vennem pár napra újabb átalakításra, akkor még szoktam használni.

Egyébként a programot beszerelt állapotban, az autóban is lehet frissíteni, ez jól jön mert könnyen tudok belerakni új dolgokat, ha ötletem van :)
Ismerőseim is látták már és akinek nem volt még az autójában az kisírta hogy rakjak be neki is. Az utóbbi 2-3 év alatt már 5-10 darabot raktam be, mert ugye a szükséges jeleket mindegyik elektronikus gázos autóban meg lehet találni kis munkával az adott ECU ismerete nélkül is. Szerintem most is van 2-3 ilyen cucc még a fiókban összerakva, mert már óvatos vagyok :)
az elektronika
 

Angol Beteg | 2014-03-04 01:19 galilei részére

 Üdv! A kollnor kolléga már le is írta helyettem is....a gyári kormány kapcsolóra rá lehet "muteni"? Engem is érdekelne, csak kissé távolabb vagyok az o hazatol..

kollnor | 2014-03-03 21:44

Nekem 2012.05.07 óta minden bejegyzés eljön emailben is, bekerül egy kölön csoportba. Eddig 1124 db. A levelek tartalma között könnyű keresni. Ezt a file-t elküldhetem annak akinek kell, azt be lehet importálni Thunderbird alá.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó