2025. Január 13. Hétfő - Veronika

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2014-01-16 12:08 magyarib részére

Szia,

nem akarok ördögöt festeni a falra, úgyhogy a konklúzió levonása nélkül említem a saját példámat: nekem is azt mondta az MPV-m eladója (magánszemély), hogy 30e km-el ezelőtt volt a vezérlés cserélve. Azért megnézettem, és kiderült, hogy a vezérműtengely szimeringjénél szivárog az olaj, amiből így jutott gazdagon a vezérlés elemeire, így a szíjra is, valamint voltak arra utaló nyomok, hogy csak a szíjat és a görgőket cserélték, a szíjfeszítő patront nem. Így végül inkább nem kockáztattam, cseréltettem az egészet.

 

magyarib | 2014-01-16 11:55 fieldee részére

 Hello!

Én is érdi vagyok, de mivel nekem sem volt bajom a vassal, még nem kerestem szerelőt a közelben. Igaz csak tavaly nyáron vásároltuk. Állítólag vezérlés-, porlasztó alátét cserét csináltak rajta, de azt azért jó lenne leellenőriztetnem, csk még nem igazán volt rá időm.

Örülök, hogy itt a közelben is van egy "sorstársam". Ha esetleg találsz valakit engem is érdekelne.

Üdv.

fieldee | 2014-01-16 10:55

 Érdről van itt a fórumon valaki? Hozzá értő nem lehúzós munkájára igényes szerelőt keresek a környéken (tudom ez így egyben majdnem oximoron)  Gond nincs a vassal, de jobb felkészülni.

BZ | 2014-01-16 10:02 Angol Beteg részére

 Köszi a leírást, szép munka volt!

fieldee | 2014-01-16 09:28 Angol Beteg részére

 Köszönöm a kimerítő választ! Akkor megvan a szülinapi ajándék... :D A fotókat majd még várom.

mazda-auto.hu | 2014-01-16 08:58 hami777 részére

 Nincs digitális szervizkönyv. Egyéb utolsó adat: 2006.10.11. 36640 km.

Angol Beteg | 2014-01-16 01:46 fieldee részére

   Elore bocsajtom nem lesz rovid... Tehat hosszas netes kereses utan talaltam erre a fejegysegre ami arban a legjobb ahhoz kepest amit nyujt,

termeszetesen nem adjak vele a keretet ugyanis szabvany 2din-es elvileg barmilyen autoba beepitheto ha megvan a kello hely hozza. Persze az Mpv gyari radioja trapez formaju ami elsore nem is tunik fel. Tehat elso korben a keret utan kutattam. Pontosabban a munkahelyemen kezdtem de nem tudtak beszereni csak az 1din-re cserelheto keretet egy fiokkal. Az igy nez ki:
CELSUS FASCIA MAZDA MPV AFC5261 

 

 
de nem ez kellett....az angol ebay-en nem is talaltam  pontosabban amit talaltam az irrealisan sok volt bezzeg az amerikai ebay-en...bezzeg azon volt...
Ketfele valtozata van az egyik egydarabbol van ontve a masik harom reszbol all, en ezt rendeltem, ne kerdezd miert, ez volt szimpatikusabb ( es olcsobb?)

CT23MZ16 MAZDA MPV 2003 - 2006 BLACK DOUBLE DIN FASCIA FACIA ADAPTOR PANEL 


 
A tipusa Metra 95-7502B ez alapjan keress ra. Nem egeszen 12$ volt az ara es kb. ugyanannyi a postazasa....de meg igy is sokkal olcsobb mint otthon valamelyik weboldalon lattam talan valami 28.000-Ft ert ha jol emlekszem..  pfff...
Amikor megjott, kezdtem a muszerfal lebontasaval ami nem bonyolult de mar elotte a youtube-on megneztem ezt a filmet:
 
       
 
http://www.youtube.com/watch?v=m6BmsJlLzwg

Amit hianyoltam a radiohoz az a bekotesi rajz illetve leiras. Hasznalati utmutato az van. Igazabol nem problemas minden vezetek jelolve van bar elsore, amikor van vagy negyven szal vezetek, ami farkas szemet nez veled ....hat szoval meg ranezni is izgalmas 
Aztan ugye kell egy ISO csatlakozo atalakito amit gyorsan nagy lelkesedessel megvettem a legelsot amit talaltam.



12-016 Car Stereo ISO Harness for MAZDA Radio Lead Wiring Adaptor Plug Connector 

 Na ezt elsiettem. Azutan hogy osszeraktam rajottem hogy mostmar nem mukodik a kormanyvezerlesem....  Ehhez ugye megint vennem kellett egy olyan adaptert ami ezt kezeli
Ezt:
 
MAZDA 2, MX-5 Steering Wheel Control Stalk Adaptor CTSMZ002 FREE PATCH LEAD 

igen am de ez meg mindig keves ugyanis kulonbozo radiok kulonbozoen csatlakoznak hozza, es termeszetesen kellett egy 
kimondottan kinai radiokat es a kormanyvezerlo  adaptert osszekoto vezetek olyan mint ez:

CHINA Car Stereo Radio Steering Wheel Stalk Adaptor Patch Lead CTCHINAHULEAD 
amit "ajandekba" kaptam ahonan az adaptert rendeltem. Igen am de mivel nem volt raktaron nekik igy adtak egy olyat aminek a vegen egy jack dugo volt. Azt mondtak vagjam le a jack  dugot mivel annak is egy harom eres vezetek lesz alatta, es majd azzal csatlakoztassam. Na most hogy emiatt vagy sem de ez ami nem mukodik tokeletesen, pontosabban a radiot ossze lehet tanitani a kormanyon levo gombokkal hogy melyik gomb mit vezereljen.
 Csak a hangero le es fel valamint a lepteto gomb mukodik de az is csak az egyik iranyba. A nemitas a mod valto gomb azonban nem. De! ez nem a radio gondja lesz ugyanis a nemitast vagy a modvaltast meg tudom tanitani a lepteto gombokra vagy akar a hangero gombjaira is! Ebben kesobb meg futnom kell egy kort, vagy ha van valaki hozzaerto szivesen vennem a tanacsat. En kopasz vagyok ehhez.
 A vilagitast mikor felkapcsolom akkor a radiok kijelzoje elsotetul egy kicsit hogy ne zavara a sofort vezeteskor. Ehhez megvan a bekoto szal a radion csak a kabelkotegben kellet megtalalnom hogy melyik az. 
 ....keresgettem a mazda gyari radio csatlakozasainak labkiosztasat es ezt a weboldalat talaltam hatha segit valaki masnak is:

http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/MAZDA-Car-Radio-Wiring-Connector.htm

A tolatokamera az megviccelt ugyanis amire bekotottem  (a hatso ajto es oldalkarpitok le fel szerelese stb.) utan nem mukodott! Aztan nagy nehezen rajottem hogy kell egy plusz elektromos vezerlo szal  a radiohoz ugyanis a kamerae nem eleg. Jol jott akkor ez a blog koszonet erte a feltoltojenek ha olvassa:

http://mazdampv.blog.hu/2011/10/07/tolatokamera_utolag

Persze mondanom sem kell hogy ezek nem egy nap alatt keszultek el hanem csak a hetvegeken szantam ra az idot. Osszesegeben a muszerfalat legalabb vagy tizenotszer szereltem le es vissza. Mar becsukott szemmel is megy  


Akkor magarol a fejegysegrol.....

Radio:
 Ami talan negativum hogy az RDS informaciok eleg kicsi savban lathato minden mas egyebb rendben. 

Navi:
 A Navigacio antenna elhelyezesevel voltam gondban ugyanis a muszerfalat semmikeppen nem akartam kifurni. A radio mogott van egy fem merevito amire a magnestalpas antennat feltapasztottam. Eloszor azt gondoltam hogy learnyekol a muszerfal de nem, hibatlanul mukodik! Priman veszi a jelet.
Ja igen es alapbol IGO 8 teljes europa terkeppel szallitjak! Es igy magyar nyelvu a navigaciom! Itt helyben csak az a gondom vele hogy az IGO nem ismeri fel a cimet ha csak az iranyitoszamot irom be. De ez csak angliara ervenyes.

DVD:
 Igazabol mindent olvas irott, gyari, Mp3, Jpeg stb.. van lehetoseg beallitani hogy menetkozben is nezheted-e vagy sem. Elvileg van egy szal vezetek amit a kezifekre kellene kotni es akkor nezheted a musort ha be van huzva a kezifek, de en nem veszodtem ezzel. Bar tudom hogy nem tul egeszseges menet kozben nezni...:)

Wifi, Internet:
 Igazabol ezt nem probaltam ki mivel nincs hozza modem(?) de annyira nem csiklandoz a dolog mivel ha nagyon kell ott van a telefonomban. De biztos vagyok benne hogy mukodne.

Bluetooth:
 Ez is jo, es hasznos mivel itt is egesz jol dijjazzak a rendorok a telefonalast. A zenet is lejatsza a telefonrol. Elvileg a kormanyrol tudnam vezerelni a telefont is de a fentebb leirt
dolog miatt ez meg varat magara.

USB,IPOD:
 az IPHONE-t radugtam es felismeri latja a zenet es lejatsza ettol tovabb nem mentem, az USB-t is csak kiprobaltam, mukodik, de nem hasznalom napi szinten.

TV:
 Az antennat es a vezetekeket befuztem a radio mogott a kesztyutartoba ( hala a mazda tervezojenek a radio mogott egesz nagy ureg van ) a TV csak akkor mukodik kifogastalanul ha kiteszem az antennat a tetore ( az is magneses) bent az autoban nem mindig veszi a jelet de ezt meg tobnyire lakott teruleten probaltam csak. Arra majd kivancsi vagyok ha hazamegyek mukodik-e otthon.

Kamera:
 Mivel van elol es hatul is a felesegem foleg a tolatokamerat ertekeli nagyra ilyen esos idoben mint ami most van, este, esoben paras ablak mellett is lehet "latni" hatra parkolaskor
ezekrol teszek majd fel kepeket hogy lehessen latni milyen a felbontasa.

Valamint meg hatra van a 2db fejtamlamonitor beepitese es a fejegyseghez valo csatlakoztatasa amit a kozeljovoben tervezek.

Osszesegeben tudom ajanlani nem bantam meg hogy igy latatlanul megvettem  akkor lennek felhotlenul boldog vele ha a kormanyvezerlest is 100%-an tudna, de nem adom fel!!
Szo se rola van vele munka de ha szereted a kihivast nem gond, vagy ha van keznel egy ugyeskezu szerelo ismeros. Szerintem te sem bannad meg...
Fotok hamarosan.....

hami777 | 2014-01-15 22:21

 Tisztelt Szakértő!

 

Információt szeretnék kérni az alábbi autóról: JMZLW193240211520

 

Köszönettel:

hami777

fieldee | 2014-01-15 18:19 Angol Beteg részére

 Üdv!

Én a fejegység után érdeklődnék... Ami legfőképpen érdekelne, hogy beépítő keretet küldtek-e hozzá, vagy hogyan sikerült megoldani. Esetleg, ha már begyakoroltad úgy is a fotó beszúrást,  nem lőnél a fejegységről is egy fotót. Átolvastam amit tudni lehet róla és szimpatikus darab. Működik rendesen rajta minden? TV adások vételi minősége, 3 betüs navigáció, kormány kezelőket kezeli rendesen? mennyire volt macera bekötni stb... Érdekelne egy általános vélemény, mennyire vált be. Keresem a gyári clarion utódját, és lehet ez lenne, mert árban is egész jó.

magyarib | 2014-01-14 19:39

 Kedves fórum társak!

Ha valaki 6. ill. 7. ülést keres MPV-be, most találtam:

http://www.ebay.de/itm/Sitze-x-2-/231131661311?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AMazda%7CModel%3AMPV+III&hash=item35d08543ff

Szerintem ez nagyon baráti ár 2db új ülésért. Én már megjártam a "hadak útját" a beszerzésükkel úgy hogy engem már nem érdekel.

Remélem lesz akinek jól jönnek.

Üdv.

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó