2025. Január 13. Hétfő - Veronika

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2013-10-17 10:21 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a tippet. Maga a fordulatszám-vándorlás nem érdekel különösebben, viszont az utastér elemeinek 850es fordulat környéki kellemetlen frekvenciájú zúgása már sokkal jobban. Ráadásul tartok tőle, hogy mindez rázkódás a motor 'rázkódása' miatt lehet (bár a motorhangon nem hallok egyenetlenséget, csak a kasztni zajong), és akkor meg, ha jól sejtem, kínzás a kettőstömegűnek is.

mazda-auto.hu | 2013-10-17 08:26 BZ részére

 Ötletszerűen pl. a közös nyomócső esetleges nyomás ingadozását érdemes lenne figyelni a jelenség közben.

sandrabee | 2013-10-16 12:40 bg részére

 Szia!

 

Mielőtt mi 2 évvel ezelőtt megvettük volna az MPV-t, mi is megnéztünk Mazda 5-öst. Hát, szép-szép, újabb is, de jelentősen szűkebb. Ráadásul amit mi néztünk - bár nem hírelték- gyakorlatilag töröttből volt felújítva. No, a lényeg nem is ez, hanem az, hogyha a méret mindenképp döntő, akkor egy nagyon alapos, MPV-s gyakorlattal rendelkező szakszervízzel történő felmérés után én mindenképp az MPV-t támogatnám meg a szavazatommal. Jelentősen nagyobb! Érdemes megnézni a Winklerék totalcar-os tesztjét 2002-2003-ból, ahol nem győzi hangsúlyozni, hogy kivett ülésekkel (csak a vezető és anyósülés marad) 2000 liter tejet be lehetne rakni. S valóban, ha a családi autónak, horgászatokra vagy vadkempingezésre, cuccolásra (stb.) kívánod használni, ettől keresve sem találsz nagyobbat. Ettől nagyobb egyterűje csak a Chrysler-nek van tudomásom szerint. Minden más emögött következik. 

ÉRdemes elolvasgatni a korábbiakban felvetett hibalehetőségekről, azok orvosolhatóságáról szóló bejegyzéseket, s ha valami még ezután sem tiszta, Varga Úr bizonyára áll szíves rendelkezésedre.Sok sikert a kereséshez és a választáshoz.

Üdv!

bg | 2013-10-16 12:17

Tisztelt Mazda-Auto!

 

Előzőekben már érdeklődtem itt Mazda 5 dízelről, főként városi használatra. Akkor ettől sikeresen elriasztottak. De továbbra sem hagy nyugodni a dolog:) Tetszik a 6-7 ülés és tolóajtó, jól jönne a családnak. Az volna  a kérdésem, hogy az MPV (2000-2006) mennyire érintett a DPF problémában. Úgy gondolom, annak a dízel motorjában még nincs ilyen szűrő. Jelenleg is egy régi TDI-t nyúzok a városban, amit ez is utál, de kéthetente kikormolom egy kis autópályával, és szépen bírja a gyűrődést (100e km óta használom).

Egy másik dolog, ami kérdéses számomra, a méret. Az MPV mérete megegyezik az 5-össel? 5-öst néztem élőben, és elég szűkösnek tűnt a hátsó üléssor mögötti rész, nem szívesen ültetnék oda senkit, pláne a gyerekeimet. Az MPV esetleg nagyobb ennél?

Meg szabad ezeket az autókat venni 200e km körül? Még legalább ennyit szeretném használni megbízhatóan.

 

Köszönöm válaszát!

BZ | 2013-10-15 21:45

Tisztelt Varga úr/fórumtársak! Még mindig az alapjáratommal bajlódom, a legutóbbi idevágó kérdésem óta viszont egy kicsivel több tapasztalat gyűlt össze a tünetek kapcsán, úgyhogy nekifutnék még egyszer a kérdezésnek.

 

Szóval: 2003-as dízel, hidegen 800 környéki az alapjárat, bemelegedve kezdetben beáll 1000-re, és ott elvan egy darabig, szépen jár. Aztán elkezd egyre alacsonyabbra beállogatni, 950nél még nem vészes a helyzet, de jópár piros lámpával odébb, 850-900 körül már azt érzem hogy "dübörögnek" az utastér elemei, kellemetlen frekvencián rezonáló, mély hang van odabenn (a motor hangján semmi furcsát nem hallani), ezért ilyenkor általában azzal ütöm el a piroslámpás várakozás másodperceit, hogy finom gáznyomással visszatornázom a fordulatszámot 1000 környékére - egyszerűen felüdülés a fülnek. Aztán idővel, mint ha érezné a motorvezérlő elektronika hogy valami nem jó így , elkezdi megint emelgetni az alapjáratot, fokozatosan egyre magasabb szintekre lövi be, végül beáll kb. 950 környékére, és ott megint jó a hang-érzet az utastérben, de aztán idővel megint megközelítjük a 850 környékét, és így tovább, fel-le, csak nem ilyen hirtelen, hanem időben elnyújtva jelentkeznek állnak be ezek a szintek. Ezt leszámítva a motor szépen jár, jól húz, semmiféle motorikus nyavaját nem érzékelek a mindennapos használat során. Kinyomott és felengedett kuplunggal is ugyanez a helyzet egyébként, semmi különbség nincs a két állapot közt.

 

Megértem ha pusztán ezek alapján távolról nem lehet okosat mondani, és meg van már az időpont is egy alapos diagnosztikára, de addig is hajt a kíváncsiság.

BZ | 2013-10-15 09:49 Angol Beteg részére

Nem akarom rontani az angliai márkaszervízek forgalmát, de van más lehetőség is. Olvasmány a témáról: http://www.hevederzar.hu/Szolg/html/immobiliser.htm

keruloat | 2013-10-15 09:19

 

Kedves Márkatársak!Eladó Mazda MPV méretpontos üléshuzat garnitúra 5 ülésre. 2 könyöklő, 5 fejtámla szintén tartozék. Sötét tónus apró színes, elegáns mintákkal. Kívül szövet, szívja az izzadságot, nem izzadsz bele, alul szivacsos, könnyű és tartja a formáját, nem gyűrődik. Tuti a méret, mert úgy csináltattam. Ahol kell ott a légszákoknak, kapaszkodóknak ki van alakítva a helyük. 2 éves, hibátlan. 28 ezerért csináltattam az 5 db ülésre és fejtámlákra, 15 ezerért adom, szerintem jutányos. Praktikus, mert védi az ülést a gyerekek morzsázásától és egyéb szennyeződéstől. Könnyű mosni, gyorsan szárad, tartja a méretét, nem megy össze. Ahol gyerek van, ott mindenféle képen ajánlom.

mazda-auto.hu | 2013-10-15 09:18 Angol Beteg részére

 Alvázszám alapján lehet gyári kulcsot rendelni, melyet utána hozzá lehet tanítani az autóhoz.

Angol Beteg | 2013-10-14 21:23 mazda-auto.hu részére

 Koszonom a gyors valaszt. A kulcsra lenne valamilyen megoldas? Ha masoltatok kulcsot az ugye meg keves. Az immo-t hogyan tudom beszereni hozza? 

mazda-auto.hu | 2013-10-14 10:49 Angol Beteg részére

1. Sajnos nem tértek át digitális szervizkönyv nyilvántartásra, így nincs az autóhoz tartozó adat. 2. A keresésen szerintem nem feltétlen segítene, ha minden kérdés külön topic lenne, de minden javaslatot átgondolunk.

3. A korábbi olajhiány klárosíthatott egyéb olyan alkatrészeket is, melyek később olajfogyasztás növekedést okoznak. Pl. szelepszár szimering, vagy beszorult olajlehúzó gyűrűk. A befecskendezők fellazulása valójában ehhez nem köthető, de ha még nem volt cserélve, akkor könnyen lehet, hogy ez is szerepet játszik a megnövekedett olajfogyasztásban.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó