2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sandrabee | 2012-07-24 10:15 Plucas részére

Kedves Plucas! Elnézést, hogy még csak ost, de nyaralni voltunk. Máris külddöm a manualt.

mazda-auto.hu | 2012-07-24 09:22 Plucas részére

A magyarországi leadású dízel MPV-kben gyárilag benne van a vízmelegítő kályha, mely a motor működése esetén hidegben segít bemelegíteni a hűtővizet. Külső vezérléssel a motor járása nélkül is bekapcsolható. A vezérlés szett kb. 120000,-Ft.

klizso | 2012-07-24 07:34 kollnor részére

Szia kollnor! Bocs, de el szeretnélek valahogy privátban érni, a GPS-állítás ügyében. Napi rendszerességgel járok Rákospalotán. Kérlek, hogy írj nekem (klichzsolt@gmail.com). Szia, klizso

Plucas | 2012-07-23 14:19

Kedves szakértő és márka társak! Most fedeztem fel a kocsiban a webasto állófűtés "kályhát" a motortérben. A csatlakozó vezeték szabadon van.... Ez mit jelent? Nem üzemel a rendszer, esetleg kell még hozzá valamilyen vezérlő rendszer? 2 hete van nállam a kocsi, elnézést a "bugyuta" kérdésekért. Előre is köszönöm a válaszokat.

szapy | 2012-07-20 14:30 nagydann részére

Igazad van nagydann. Így is volt, mikor megvettem kb egy hónapja. Akkor azt mondták, h az ü.szűrőt ráérünk ősszel cserélni, azért maradt ki. A vezérlést is átnéztük (lebontottuk), s úgy tűnik valós az előző tulaj állítása, miszerint félúton jár. DE jövőre cserélni kívánom. A légtöm.mérőn nem látszott elkoszolódás, sok tisztítani való nem volt rajta csak minimális. Tisztító spray után nézek. Korábban minden autómba használtam spurit, és ebben is kb 2ezeret mentem vele, nekem nagyon pozitív tapasztalataim vannak. Picit kevesebb fogyasztás, kicsit jobb menetteljesítmény. HA tisztít is, akkor éri meg, mert épp visszahozza csak az árát. :)

nagydann | 2012-07-20 08:53 szapy részére

De nagyon-nagyon óvatosan azzal a légtömegmérővel!!! Lehet kapni kimondottan EGR tisztító sprét, de megteszi egy olyan precíziós kontakt spré is, ami nem hagy maga után semmi lerakódást. Egyébként a gázolajszűrő megkésett cseréjével kapcsolatban: Ez egy rettentően érzékeny japén dízel motor. Nem is értem, hogy lehet az, hogy valakinek az autójában az üzemanyag szűrő állapota, kora nem ismert! Tényleg nem akarok okoskodni, meg kioktatni, de ha használtan veszünk ilyen kategóriájú autót (de egyébiránt bármilyet!), minden ilyesmit kicseréltetünk rajta: ü.a. szűrő, levegőszűrő, olajszűrő, olaj, fékolaj, váltóolaj, hűtőfolyadék, pollenszűrő. Ez az alap. Aztán felírni mikor volt és hány kilométernél a csere. Aztán meg megtudakolni a kis trükköket (minden típusnál vannak ilyenek), amiket még érdemes elintézni hosszabb-erősebb használat előtt. Az MPV-nél ezek: tűzkarikák cseréje, EGR tisztítás, légtömegmérő tisztítás. Ezek után jöhetnek a karosszéria meg a kényelmi dolgok mint a klíma és társai. És 10ezer km-ként újra minden szűrő csere (kivéve talán az ü.a. szűrőt, azt elég 20ezer-kmként). Megint felír, megint megjegyez. Szóval nem olyan ördöngősség, csak egy kis odafigyelés. Véleményem szerint a legtöbb nyugati (vagy távol-keleti) típusú használt autó későbbi hibája az a nem megfelelő karbantartásból ered. Szóval érdemes vigyázni rájuk! Bocsi, nem akartam okoskodni, csak tippeket adok a későbbi karbantartásokra!

szapy | 2012-07-19 16:14

a légtömegmérőhöz hozzákezdek, de az EGR-hez nem találtam még szerelőt, akinek van áztató kádja. mégegyszer ezer köszönet!

nagydann | 2012-07-19 15:10 szapy részére

Na látod. Ha az általam ajánlott 1-es és 2-es pontot is megcsinálod még jobb lesz. A fogyasztásodról nem is beszélve.

tyosi | 2012-07-19 14:12

Na akkor mégsem kell uj gyári turbot venni, 800.000. ert. hanem 2200 ból megvan.

szapy | 2012-07-19 13:46

Köszönök mindent. Most jöttem egy helyi szerelőtől, aki azt mondta, h szerinte egy üzemanyagszűrő nem fogja megoldani a problémát. -nos! csoda történt. Az üzemanyagszűrő alul rozsdás volt, belsejébe lerakódások. Csoda, hogy átjutott az üzemanyag. Gyönyörűen húz. Japán szűrőt vettem bele 1200 ft-ért, javításért 1000 forintot fizettem.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó