2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


csokislaci | 2012-06-27 16:44

Kedves Supermoto! Sajnálattal olvasam a történetet, még rágondolni is borzasztó! Az ékszíj magától 34000 km-él nem szakadhat el, akármilyen fajta is, csak valami következménye lett. A feszítő patron, én ugy hallottam egyik csomagban sincs benne, ezért nem lett az enyémben sem kicserélve csak 180000 km-él ahogy a Nagydann irta. Ha ez a patron felelős az egész szíj feszítéséért, de ha még gyári, akkor sem hiszem hogy tönkre mehet+ 18000km-ől, ha ki lett cserélve akkor meg tuti hogy nem az volt a probléma. Sajnos drága dolog ha már bele kell nézni, kellemetken a szerelönek is ha mindent jól csinált. Legyél kemény, és határozott, és ha a beépített alkatrész okozta a kárt, minden költség őket terheli. Nyugodtan kérd ki mazda-auto.hu véleményét, és ha elzárkózik a forgalmazó, irány a bíróság!!! Mi hidd el veled vagyunk! Sok sikert

Supermoto | 2012-06-26 19:47 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto Sajnos a két évet én is soknak tartom, talán emiatt fogom bukni a garit, de hát a nevemből is látszik, ha lehet, én inkább két keréken járok. (bár tegnap jól eláztam) Ennyi idő kellet, hogy a selejt megbosszulja magát. Nem biztos a vízpumpa, hiszen szétszedve még nem lett. Ezt csak én gondolom, merthogy onnét folyt el a hűtővíz. Remélem, hamarosan fény derül mindenre. Üdv: Moto

Supermoto | 2012-06-26 19:38 nagydann részére

Kedves Nagydann köszönöm egyűt érzésed! A helyzetet részben jól látod, egy ismerősöm csinálta az autót komoly múlttal profi 4 beállós műhelyben. Ez persze önmagában semmire nem garancia. A családunk ide hordja az autóit, baj még sosem volt. Mikor a pumpát lebontotta behívott és megmutatta a zöld fagyállós vízfolyás nyomokat és ezért javasolta a cseréjét. Elvileg kittet vásárolt hozzá, ami tartalmazza a gőgöket és a feszítőpatront is. Hogy gyári volt-e vagy nem ez jó kérdés, majd tovább passzolom. Köszönöm az észrevételeidet. Üdv: Moto

mazda-auto.hu | 2012-06-26 14:51 Supermoto részére

Két év soknak tűnik ebből a szempontból. ..más.. a vízpumpa valóban nem igazán cserélendő szinte soha, viszont a feszítő patront mindig kell. Biztosan a pumpa volt a hibás?

nagydann | 2012-06-26 10:05 Supermoto részére

Supermoto! Nagyon nagy sajnálattal hallom a történteket. Két dolog azonban megütötte a szememet a vezérléscseréddel kapcsolatban, miközben olvastam a sztoridat: 1. Az MPV vízpumpáját nem kell cserélni, élethosszig tart! Csak akkor indokolt hozzányúlni, ha elromlik. Ez tehát nem olyan mint más motorokban. 2.A vezérműszíj cseréje nem is olyan fontos, mint a rezgéscsillapító patroné. Az okozhat igazából galibát, azt vajon cserélték-e?! (Egy jól képzett Mazdás szerelő mondta, hogy a szíj még 240e-nél is sokszor olyan mintha tök új lenne, ha a patron időben cserélve volt (gyárira!)) Ezek után biztos vagyok benne, hogy nem Mazdásokkal csináltattad. Ezt nem rosszból írom, csak tudom, hogy a legtöbb "sima" autószerelő ugyanazokat a dolgokat gondolja kicserélendőnek ezen a kocsin, mint másokon (pl. Opel). Sajnos ez a vezérlésre itt nem igaz. Egyik fórumtársunk (csokislaci) is majdnem így járt, de aztán időben sikerült megcsináltatnia a patron cserét.

BekeTom | 2012-06-25 23:08 JancsikaMr részére

Kedves JancsikaMr, Korábban kértem én is a szervízkönyvet, de sajnos nem kaptam meg. Lehetséges lenne, hogy elküldje: beketom@gmail.com köszönöm!

Supermoto | 2012-06-25 17:54 kollnor részére

Kedves Kollnor! Ez nekem valóban rémálom. 2 hónapja volt lendtömeg + kuplung csere. Ha most ez nekem pénzbe kerül, akkor ez a kocsi legközelebb talán jövő nyáron fog megmozdulni. Egyébként voltam a szervizben ahol csinálták ott azt mondták előkeresik azon alkatrészek papírjait amit beépítettek, kihívják a forgalmazót és előtte szétszedik az autót. A galibát a vízpumpa okozta pedig cserélve lett az is, hogy milyen típusra azt nem tudom. Ha valaminek 120,000 a szerviz intervalluma akkor 30,000 km (2 év) alatt nem mehetne tönkre. Hát majd meglátom milyen megoldást kínálnak fel, bár nem sok bizodalmam van. A részletekről majd írok. Tisztelt Mazda-Auto: A szerviz azt mondta megvannak a papírok csak elő kell keresni és pont két éve volt a csere. Nem találtam infót arról mi ilyenkor a garancia feltétel. Ezek alapján jogilag követelhetek bármit is, vagy a jóindulatukra vagyok bízva? Üdv: Moto

kollnor | 2012-06-25 16:36 mazda-auto.hu részére

Kedves Supermoto! Kérlek tájékozdasd a fórumot majd a részletekről. Ez a szinte legnagyobb rémálom, ami történhet. Remélem még a lehető legszerencsésebben megúszod a szerelést. De ilyen hogy történhet, hogy ~30e alatt megadja magát a vez.szíj, pláne, hogy vízp. görgők is cserélve lettek. Mit raktak bele, hol csinálták??? A legjobbakat. klizso! - Bp., Rákosszentmihály, de, ha már kivetted, a fejegység tetejét lecsavaroztad, akkor nem egy nagy ügy a csavart megtalálni, ami az optikai fejet állítgatja. Max. negyed fordulat, óramut.járásával visszafele.

mazda-auto.hu | 2012-06-25 14:06 Supermoto részére

Köszönjük a visszajelzést! Sajnos túl sok jóra nem lehet számítani, főleg így, hogy országúton, menet közben történt (sokat forgott a főtengely). Ha megvan a szíj számlája, és nem túl régen volt a csere, akkor talán van esély.

Supermoto | 2012-06-24 19:36 Supermoto részére

Megnéztem, a vezérműszíj szakadt és hát ezért nem indul.A szelepfedél alatt mi lehet azt még nem tudom. 34000 km-t bírt. Ez vajon garanciális?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó