2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


tyosi | 2012-07-19 10:04 szapy részére

Én is ezt játszottam végig minden csere után semmi változás ekkor egy mazda szervizben csináltak egy teljes motor diagnosztikát és ott végeztek egy kis korekciot a befecskendezők és minden egyéb tekintetében a motor ujra a régi lett lehet hogy ezzel kéne kezdeni menj egy MAZDÁba szerntem az a pénz nem sok a túrbó javításhoz képest, de az nagyritkán szokott elromlani ha elromlik akkor meg tényleg nem megy.

szapy | 2012-07-19 09:40

Köszönöm nagydann! Olaj, szűrők rendben. Úgy teszek, ahogyan mondod. Maga a jelenség, hogy könnyedén megindul, majd 90körül semmi erő, Úgy gyorsul, mint egy sima szívó motor. Úgy teszek, ahogyan mondtad.

nagydann | 2012-07-19 09:11 szapy részére

Szia szapy! Én biztosan nem a turbóval kezdeném. A következőket csinálnám: 1. Megtisztíttatnám az EGR szelepet. Ez amúgy sem árt egy dízel motornak. (Ez autószerelős művelet, mert elég nehéz kiszerelni, ráadásul nitrós áztató-kádja kevés embernek van otthon...) 2. Megtisztítanám (házileg is kivitelezhető 5 perc alatt) a légtömegmérőt. Ez sem árt. És az elkoszolódás tényleg okozhat "befulladásos" tüneteket. 3. Kicseréltetném a gázolajszűrőt. (Ez már autószerelős munkakör, mert elég szar helyen van.) 4. Ellenőrízném a légszűrőt, neadjisten ki is cserélném. (Olaj, olajszűrő amúgy rendben?) Ha ezek után is fennáll a probléma (ami valószínű, hogy nem így lesz), akkor vinném csak el diagnosztikára. A turbóhoz hozzás sem nyúlnék. Szerintem azért veszélyes ügy a turbót elvinni felújító emberkéhez, mert pont az az alkatrész, amin mindig van mit javítani. De nem feltétlenül kell! Szóval szerintem egyelőre ne babráld azt a részét.

mazda-auto.hu | 2012-07-19 08:45 szapy részére

Természetesen kiszerelve is megállapítható egy turbófeltöltő állapota, sőt így még jobban, de ettől függetlenül lehet, hogy nem turbó kopás okozza a gyengülést. Ezért írtam, hogy először meg kell állapítani a gyengülés okozóját. Valószínűleg ez olcsóbb, mint egyből kiszerelni és diagnosztizálni a turbófeltöltőt. Más szervizekről egyébként nem tudok/szeretnék véleményt mondani. Tegyük fel, hogy jók!

szapy | 2012-07-18 22:49

Megkérdeztem Nyíregyházán a mazda szervízt. Azt mondta, hogy diagnosztikával meg tudják állapítani a turbó állapotát és aztán a javításra árajánlatot is tudnak adni. Egy diagnosztika 8ezer+áfa. Reális? Egy nyíregyházi turbójavító azt mondta, h márkaszervizek is nála javíttatnak. Ha elviszem hozzá a torbót kiszerelve, akkor ad rá árajánlatot? Javaslat? Tudom kicsit bozalmatlan vagyok és nem szívesen költök több100ezret eredmény nélkül.

Plucas | 2012-07-18 16:18 sandrabee részére

Kedves Sandrabee! Nagyon megköszönném, ha elküldenéd a manuálok elérhetőségét. Szép napot! e.mail: ferenc.plucas@gmail.com

szapy | 2012-07-18 14:46

Kedves Mazda-auto.hu! Köszönöm a választ, azonban messze vagyunk egymástól. Jelenleg nyáron Nyíregyházán.

mazda-auto.hu | 2012-07-18 10:27 szapy részére

Nálunk például tudunk turbónyomást mérni. Elképzelhető pl., hogy a turbó aktuátora beragadt, így mindig elengedi a kipufogógáz egy részét. De az is lehet, hogy az ún. lefojtószelep van beragadva, és fojtja a motort. Egyszóval diagnosztika szükséges.

csokislaci | 2012-07-17 20:34 endru részére

Szia endru! Mindkét üregben van egy fekete gumidugó, mely eltömődik, és ki kell takarítani. Ennek négyszögletes a teteje, egyik oldalán van egy fúrat, melybe egy drottal be tudsz nyúlni, de az a legjobb, ha óvatosan csavarhúzóval, kettővel mindkét oldalrol alápiszkálsz, és kifordítod. Ezután kimosod csapő alatt, kifújod a kis száddal, és mehet vissza. Meg tudod csinálni, 5 perc. Nekem is volt ilyen problémám, ha vissza lapozol, megtalálod. Sok sikert!

szapy | 2012-07-17 20:29

Csak nem vagyok megelégedve az autó dinamikájával. Egyenletesen gyorsul, de nagyon lomhán. 2-3000 ezer fordulaton 5-ben semmi gyorsulás, (de alacsonyabb fokozatban sem magasabb fordulaton). Egyáltalán nem hasonlít egy 136le-s gépre. Nem nagyon veszem be a történetet, h nehéz az autó tömege, nagytesű, stb. Egy 100LE 14 éves, 2tonnás teherautóval közlekedtem most egy hetet. Bármilyen körülmények között csúnyán lealázza az én MPV-met. Hol lehet beméretni a turbó működését? Kb. mennyibe kerül ez és ha kell javítani lehet-e kb. mennyiért? Egyébként a zörgő-morgó hang az autóban a generátor szíjtárcsája volt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó