2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


MPV | 2012-06-24 16:49

Tisztelt MPV-s Kollégák ! MPV-nél az alábbi garanciális visszahívások voltak, amiben "részt" vettem: 2004: első ködlámpák rögzítése 2005: Hátsó doblemezek illesztési hézagainak lezárása/ rájöttek, hogy hol kezd rozsdásodni a lemez!!/ Turbó hűtő csere/alu öntvény repedés miatt olajfolyás/. Tipikus hiba is megjelent, amire magyarázatot nem tudnak adni: hátsó rendszámtartónál, a bal felső sarok ívben rozsdásodás/ sajtolás után a lemezben feszültség, szemcseközi korrózió?/ Tolóajtók: a víz sajnos néha elfelejt "kimenni" a kaszniból: található egy fekete műanyag négyszög alakú "hasáb" a fenéklemezen, ajtó elején, aminek az oldalán egy lyuk van. Ezt kell időközönként kitisztítani / bowden huzal/, s a probléma megoldva. Rozsdásodás:: Ha már megjelent a rozsda a kasznin, ez már csak felületi kezelés lesz!!! Nem hiába mondják, hogy a kocsikat új korúkban kell lekezelni. MPV-nél még az első ajtók aljánál is megjelenik a rozsda:lemez élek visszahajtásánál! Magyarországon vett és üzembe helyezett MPV-t hajtól, mint első tulajdonos, 380 e km megtételével. Pár hibára számítani lehet még: hátsó üléseket kiszolgáló fűtőcső korróziója/eredetileg acél cső volt, most már alu Csöre cserélik le.Alu-nál meg elektrokémiai korrózió lesz!!/. Hűtőventillátorok vezérlése. Hátsó híd gumiütközők cseréje. Kuplung rendszer csere/~200 e km-enként/ A kocsi egy kényelmes, strapa bíró, jó útfekvésű, kanyarokat nagyon szépen veszi be, s dinamikus!!

Supermoto | 2012-06-24 16:25

Tisztelt Szakértő illetve Forum társak. A következő dolog történt ma az autómmal. 80-90 km-es tempónál egy enyhe nyüszítő hang kíséretében megtorpant az autó, mintha hírtelen leugrottam volna a gázról. Ez után mintha még pár másodpercig ment volna, majd leállt a motor. Kigurultam az út szélére és mivel fémes durva hangot nem hallottam megpróbáltam újra indítani, de ez sikertelen volt így nem próbálkoztam tovább. Kiszállva az autóból már éreztem a fagyállós hűtővíz illatát, a vízpumpa irányából folyt. Valószínű, hogy a pumpa ragadhatott meg, de hogy ez milyen következményekkel járhatott még azt nem tudom. Ha valakinek volt ilyen tapasztalata kérem, ossza meg velem, mert most egy kicsit tele a gatya. Egyébként 2003-as 2.0 diesel 138000 km van az autóban és 114000 ezernél volt nagyszerviz. (vezérmű szíj vízpumpa csere stb.) A computer esetleg valamilyen érzékelőn keresztül figyel ilyen hibáknál és letilt, vagy a kompresszió ment el a vezérlés meghibásodása miatt és ezért nem indul? Azt csak félve kérdezem ez tól-ig milyen összeget jelent. Indítózásnál semmilyen fura hangot nem hallok. Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv: Moto

sandrabee | 2012-06-24 09:51 szapy részére

Nagyon szívesen :-)

frix | 2012-06-24 02:09 Sztrogoff részére

Szia Sztrogoff! Engem érdekelne az autó. Az e-mail címem: janosonaj@gmail.com

szapy | 2012-06-19 18:59

Kösz kollnor. megpróbálom...

szapy | 2012-06-19 18:56 sandrabee részére

Kedves sandrabee! Nagyon köszönöm, már olvasom is :)

sandrabee | 2012-06-19 09:17 kollnor részére

Szerintem erről a csavarásról is csinálhanál egy videót... nekünk szerelő csinálta, de még így is sokszor rapszodikusan működik :-(

sandrabee | 2012-06-19 09:17 szapy részére

Szapy! Elküldtem a navi és audió manualt további szvíes felhasználásra! :-)

klizso | 2012-06-19 07:18 kollnor részére

Szia kollnor, merre laksz, nem futunk össze? A kiszedést még vállalnám, de csavarállítgatást nem ismerem. Nekem csak az évenkénti 2x-i óraátállítás miatt kellene a CD-olvasás. Szia, klizso

kollnor | 2012-06-19 00:29 szapy részére

szapy! A GPS -t felejtsd el! nevetséges, és Mo. térkép sincs hozzá, egy mai Igo, vagy hasonlóhoz képest ócska próbálkozás csak. Akinek CD nemolvasási baja van: boritó (kevlár utánzat)le, magnó ki, magnóház le, a CD fej-állító csavarján kell egy nagyon minimálisat csavarni -negyed fordulat-, akkor jó lesz (egy ideig). Én már kétszer megcsináltam.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó