2024. December 27. Péntek - János

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


providence356 | 2016-08-26 12:55

Üdv Mindenkinek.

Korábban kértem segítséget túlzott olajfogyásrsal kapcsolatban dízel MPV-nél. Sajnos nem kaptam választ…

Megpróbálom ismét, remélem nem veszi senki zaklatásnak wink

Tehát kb 1500km alatt eléget mintegy 2,5 liter motorolajat. Szerelőm szerint komplett motorfelújítás, mivel sok benne a km (295000), én viszont első körben olcsóbb és kevésbé drasztikus megoldást keresek.

Szakértő mit javasol?

Tűzkarika csere, szelepszár szimering csere, ilyesmi?

Fogyasztásom 7 liter, turbó felújítva.

Valamint van egy jelenség, amit nem tudok hova tenni. A motor beindításakor, illetve sebességváltásnál a kuplung felengedésekor egy csattanó hangot hallok a motortér felől. Ez mi lehet?

Petya007 | 2016-08-25 20:01

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.Nemrég vettünk egy 2.3 TE benzines,2003-as évjáratú  MPV-t,de ma délután fogta magát és se kép se hang.Gyújtás után nincs indítózás.Akksi jó,szerintem minden relé műxik,biztiket átnéztem.Én az önindítóra gyanakszom.Esetleg ötlet?

Előre is köszi mindenkinek.

DoromCs | 2016-08-25 15:13 Conantal részére

Ajajaj… nekem sajnos volt hasonló problémám. Előre is kívánom Neked, hogy ne ugyanaz a hiba legyen!!
Egy ideig tudtam így járni az autóval. A csere nálam sem segített. Akkor a szerelők arra gyanakodtak, hogy a hengerfejből nem kap elég olajat a vákumszivattyú, mert az olajrendszer végén van. Nem akartam elhinni (és megbontatni látatlanban a hegerfejet), de sajnos az egyik szelepvezetőm berobbant a hengerbe. így az élet úgy hozta, hogy láttam belülről a hengerfejet és valóban olaj problémája volt. A végén a hengerfejet és a vezérműtengelyt is cserélni kellett, mert - valószínű az olajhiány miatt - megmarták egymást. Hogy az olajhiány mitől volt a hengerfejben és hogy attól robbant-e el a szelepvezető, már sosem fog kiderülni talán.

Nem tudok tanácsot adni, hogy merre indulj, csak a saját történetemet írtam le… Ha gondolod keress privátban és egyeztessük a hibajeleket, hátha az közelebb visz. 

Sok szerencsét!

mazda-auto.hu | 2016-08-25 14:47 csokislaci@citromail.hu részére

Mindenképpen szervizbe kéne menni az autóval hibakód olvasásra és a hiba feltárására, melyben azért a márkaszerviznek nagyobb tapasztalata van

mazda-auto.hu | 2016-08-25 14:38 maddriver részére

A befecskendezőket kellene bevizsgáltatni, és szükség esetén felújíttatni. Nálunk 30000.- Ft+ Áfa a felújítás

nagydann | 2016-08-25 07:07 csokislaci@citromail.hu részére

Szia Laci!

 

Nekem is fel szokott villanni az a 3 lámpa (aztán kint is ragad napokra), de csak igazán nagy melegben, nyáron. Aztán meg egész ősszel-télen csönd van. Én rendszeresen tisztogatom a légtömegmérőt ettől függetlenül is, de nem látom hogy köze lenne a dologhoz. Egyszer kiolvasattam a pontos hibakódot: IMRC-szelep hiba. Lévén, hogy az autón semmit nem veszek észre, nem szoktam foglalkozni a dologgal. De ha nálad megoldotta a dolgot az általad említett eljárás, akkor az más ügy. :) 

Egy dolgot azonban ajánlok mindenkinek: az IMRC szelep környékén van vagy 5-6 vákuumcső. Ezek általában még a gyáriak, elég gyatra állapotban. Valamelyik nekem pl kimondottan repedezettnek tűnt amikor kézzel kicsit megnyomkodtam, valamelyik meg fel volt keményedve és emiatt szabályosan lötyögött a csonkon. Ezeket jófajta Gates csövekre cseréltem azonos belső átmérővel, kézzel leszabva őket: kb 10 perc alatt végeztem. Nem tudom hogy van-e bármi köze bármihez, de hogy egy vákuum rendszerben nem szabadna repedezett, lötyögős csöveknek lennie, az is biztos. Azt a pár ezer forintot megéri. (Sajnos elég drága egy ilyen cső és kell belőle vagy 1-2 méter).

csokislaci@citromail.hu | 2016-08-24 18:35

Egyelőre megoldódott a hibakód! Valóban a szívócső tetején lévő légtömegmérő volt a ludas. Kivettem a helyéről, féktisztítóval átmostam, levegővel kifújattam, és már jó is. Hogy meddig azt nem tudom, ezért rendeltem egyet tartalékba.

maddriver | 2016-08-24 11:43 kpeter részére

Szia kpeter!

Egyelőre parkolópályán van a gép. Szerelőre most nem tudok áldozni, Nem tudom, hogy az esetleges túlfogyasztáson kívül lehet-e később nagyobb költséget jelentő meghibásodás ha tovább így használnám a kocsit. Minden esetre első körben megpróbálom kideríteni hogy ténylegesen a porlasztók miatt kopog-e. A szelephézagokat már nézegettem, de nagyon fura, hogy minden szelepnél dupla állítási lehetőség is van. Egyszer a dupla szelepeket működtető alkatrészen, és a szelephimbán is. Ennek még kicsit utána kell érdeklődnöm, hogy ilyen esetben hogyan kell ezt állítani. A szelephézag mértékét már olvastam itt az oldalon:  “ Szívó 0,12-0,18 ; kipufogó 0,32-0,38 hideg motornál “ Már csak azt kellene kideríteni hogy ezt hol kell majd mérni. Ha jól gondolom, akkor a himba alatti állító csavarral csak azt tudom állítani, hogy a két szelepet egyszerre nyomja? Egyáltalán egyszerre kell, hogy nyomja? Azután a himba állító csavarjánál kell mérjem a megadott szelephézagot? ;) Egyelőre csak szemrevételezéssel vizsgáltam, de volt olyan himba amelynél elég nagynak tűnt és volt ahol szinte semmi. Azt továbbra sem tudom, hogy van-e benne hidrotőke, mert többen is mondták hogy van,de én találok benne ilyet. Ilyen mint a képen szereplő hengerfej. 

maddriver | 2016-08-24 10:42 BekeTom részére

Szia!

Valószínű, hogy már nem aktuális a dolog, de sajnos csak most olvastam a hozzám címzett kérdést és illik válaszolni :) . A turbó csere óta nem nagyon jártam az oldalon, szerencsére nem volt komoly gondom a kocsival azóta. Én anno a  Wizard Turbó-nál cseréltettem a meghibásodott turbót egy felújítottra, amelybe komplett gyári középrész volt állításuk szerint és csak 116ezerbe került. A cserét én magam végeztem, így az már nem jelentett plusz költséget. Nekem azóta nincs gondom a turbóval, pedig hajtom rendesen a masinát. Mondhatnám azt is hogy a név kötelez ;) Akinek esetleg szüksége lehet az elérhetőségükre, az itt a linken megtalálja őket. https://www.turbo.hu/wizard-turbo?gclid=Cj0KEQjwi_W9BRD_3uio_Jz-p8UBEiQANU80vr2Ud4pD933pQ1Wkd1I9ipaKeREWHtnGayWD53zCS-IaAqM38P8HAQ

 

 

pfelde | 2016-08-23 22:12

Tisztelt Minden fórumozó!

Elfogultság nélkül, bár csak a 280. oldal körül járok a fórumban, (végig fogom olvasni!!!) máris SOKAT tanultam MPV-ül!

NAGYON köszönöm, mind a Szakértőknek, mind a fórumozóknak!

Üdv, Jó szelet!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó