2024. December 27. Péntek - János

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pfelde | 2016-08-23 22:09

Tisztelt Mazda Autó!

2003-as gyártású MPV eleddig büszke tulajdonosa vagyok. Az első kérdésem, tudna e információval szolgálni a JMZLW19R230205394 alvázszámú import járműről…

Jelenleg 195e km-t futottnak tudjuk, azonban az imént informált szerelő Úr, hogy főtengelycsere, vagy blokkcsere vár a vasra…

Az előzmény nagyjából:

egyik kora délelőtt elindultunk, majd 5-10 km-t követően egyre erőteljesebb ütemes csattogást hallottam a motor környezetéből (érezhető összefüggése volt a négy ütemmel, fordulattal)… Vissza a szerelőhöz, aki először benzint tankolásra, majd porlasztó hibára gyanakodott (bár fölmerült a főtengely csapágy is hang alapján).

Porlasztó kiszereléskor azt tapasztalta, hogy az egyik nem, illetve nehezen jött ki, igen kormos volt. Majd mindet bemérették, jónak ítélték. (kiderült, hogy hibás volt a tömítése)

Ezt követően vizsgálták a főtengelyt, amit cserésnek ítéltek…állítólag nem kapott olajat, elmelegedett...

Sok-sok kérdéseim egyike-másika, amennyiben tudna válaszolni:

- a fentiek alapján, lehetségesnek ítéli egyik kilométerről a másikra ilyen eredmény kialakulását?

- mit tart egy 13 éves autó esetében, ami egyébként sem hibamentes (klíma hiányosságok, korrózió, etc...), racionális megoldásnak?

- új fötengely, hajtókar árak tekintetében mire számíthatok?

- várható, hogy ezt követően egyéb lavina indulhat, avagy nem, illetve megelőzhető (teszemazt olajnyomás miatt keletkezett probléma, ami tovább gyűrűzhetett a turbó, egyéb irányba...)

Köszönöm a türelmét, ha eljutott eddig! :)

Tisztelettel: Felde Péter

csokislaci@citromail.hu | 2016-08-23 20:42

Tisztelt fórumozók, tisztelt Varga úr!

Indítás után világít a TCS OFF, ill. alatta a TCS sárga jel, ill a kézifék visszajelző feletti sárga jel, ami a motorhiba ikonja szerintem. Újraindítva ugyan az a hiba. A motor tökéletesen megy semmi változás. Tanácsot szeretnék kérni, hogy elég egy álltalános hibakód törlés valamelyik műhelyben, vagy menjek Mazda szervízbe. Köszönettel!

 

bekesy | 2016-08-23 17:58

Tisztelt Fórumozók! Nemrég vásárolt MPV-m 2 ülésének hiányzik a fejtámlája. Sötétszürke, szövetkárpitos fejtámlák vannak benne. Ha valakinek van, kérem jelezze és szívesen megvásárolnám. Lenne egy másik kérdésem is, 170 ezret futott diesel motorom 10liter körül fogyaszt (város és autópálya vegyesen), ezt én soknak találom. Főleg azért, mert általában egyedül, terhelés nélkül használom. Van-e valakinek fogyasztást optimalizáló ötlete? Előre is köszönöm, hogy elolvasták és segítenek. Tamás

kpeter | 2016-08-23 09:26 maddriver részére

Szia Maddriver, nekem két éve volt egy nagyon hasonló jelenség, szintén nagyobb gyorsítás után, autópályán. Nálam az egyik injektor volt a hibás, de mivel nem tudták megállapítani a hibásat, mind a négy cserélve lett. Utólag nem bántam meg, de akkor drága volt. A menetteljesítménynél (akkor nekem így magyarázták) azért nem érzel változást, mert gázadásnál a nagyobb üzemanyag mennyiség miatt nem érződik a hiba, de alapjáraton kisebb a befecskendezési mennyiség (és, ha a hiba miatt a fúvókák egy része nem működik), akkor egyenetlenül oszlik a hengerfalon, illetve a “Rossz eloszlás, rossz porlasztás: Megnövekedett emissziós értékek, túlfogyasztás, alapjárati problémák stb.” lehet még következmény(Forrás: http://www.autohelp.hu/uhtechnika/asnu_mukodes2.htm). Írd majd meg, hogy mi lett a megoldás.szia, Péter.

Conantal | 2016-08-23 08:46

Kedves Mazda tulajdonosok,szakértők! 

Egy kis segítségre lenne szükségem, mert tanácstalan vagyok.Van egy 2003-as Mazda MPV 2.0D.i -m  és nemrég egy olyan problémába ütköztem,h a fékem hirtelen bekeményedett és csak nagyon erős nyomára működött.Viszont magas fordulaton puha és működik. Ez elsőre vákumszivattyú próblémának hangzott,és több autószerelő is erre gyanakodott.Kicserélték a vákumszivattyút,de semmi változás. Igaz,ez bontott volt,de kipróbálták három különböző szivattyúvalés egyik sem működött. Kicsit fura,h háromból egy se volt jó,szóval valószínűleg nem az.Aztán lecsekkolták a fékhengert,mert lehetséges, h a membránnál megy el a vákum,de az is rendben volt.Három autószerelő is látta,de nem tudják,h mi lehet a baj.Esetleg valakinek volt hasonló problémája? Segítségeteket előre is nagyon köszönöm! 

maddriver | 2016-08-23 07:12 mazsola1 részére

Szia!

Nekem megvan a kezelési utasítás az autóhoz. Ha lefotózod a műszerfalat amikor világítanak rajta a kérdéses lámpák, és felteszed ide az oldalra egy hozzászólásban akkor megpróbálok segíteni. Vagy lehet az is elég ha leírod hogy mit ábrázol és milyen színű a kontroll lámpa.

Üdv: maddriver

maddriver | 2016-08-22 15:55

Sikerült kétszer is beküldenem a hozzászólásomat, de törölni nem tudom csak szerkeszteni :)

maddriver | 2016-08-22 15:54

Kedves Szakértők és márkatársak!

A napokban egy Bp-Szeged közti autópályás utazás következtében történt valami a 2004-es 2.0-es diesel MPV-m motorjában. Az utazás előtt egy héttel lett benne olaj és szűrő cserélve, az olajcsere előtt mint eddig is minden esetben üzemmeleg motornál Pro-Tech Engine flush adalék lett öntve és az előírásnak megfelelően a motor alapjáraton további15-percig járatva ezután lett leereszve az olaj. Ezidáig semmi gond nem volt a motorral. Most viszont a motornak van egy kattogó-kopogó hangja, amelyre többen is azt mondták, hogy szelephézagot kell beállítani, mások szerint valamelyik hidrotőkébe került egy kis kosz ( a motoröblítőnek köszönhetően) és emiatt kattog a motor. A motor hangját megallgatta egy itteni szerelő, aki szerint a motorban minden henger megy rendesen, a menettulajdonságain semmit nem lehet észrevenni ,könnyen indul, van benne erő, gyorsul, húz ahogyan eddig. (A hiba keletkezése előtt közvetlenül volt egy kis “verseny” a pályán ) Mivel szólt a zene a kocsiban, így nem tudom hogy mikor keletkezett a hiba. A hétvégén levettem a szelepdeknit és gondoltam látok valami szembetűnő eltérést. A kérdés hogy ebben van egyáltalán hidrotőke? A motorkódom csak annyi hogy RF Az alvázszám pedig JMZLW69R250307841 . Az egyik belső henger szelephimbájánál jóval nagyobb volt a szelephézag mint a többinél, ahogyan körbeforgattam a motort igazság szerint volt ahol nem is volt kézzel érezhető kotyogás a himba és az alatta lévő “alkatrész” között ami a két szelep tetejére illeszkedik és a közepén egy rúdon mozog fel-le. amúgy ezen az alkatrészen is van egy kontra anyás állító csavar mint a szelephimbán. A szelephimba állító csavarjának az alján, mintha a többi himba állító csavarjain lenne egy kis tányér szerű kiszélesedő rész, de a szóban forgón ez mintha részben le lenne törve. Mivel semmi más eltérést nem láttam és a himbatengelyt kivenni csak egyben a vezérműszíj kerekének levétele után lehetett volna, melyet idő szűkében nem vállaltam be, így azt a megoldást választottam, hogy állítottam a nagy szelephézagon a többihez hasonló méretűre és visszaszereltem a fedelet. a hiba továbbra is fennáll nem csökkent semmit sem a hang mértéke, sem a motor egyébb tulajdonságaiban nem történt változás. A kérdés, mi okozhatja ezt a hibajelenséget, javítható-e nagyobb megbontás nélkül, illetve okozhat-e bármiféle nagyobb meghibásodást, ha így használom az kocsit még pár napig. Esetleg egy tól-ig becsült javítási költséget lehet-e tudni hogy mire számítsak?

Üdvözlettel: maddriver

maddriver | 2016-08-22 14:56 BekeTom részére

Szia!

Nem tudom, hogy aktuális-e még a dolog, de ez a jelenség leginkább az utasülés ülőfelületében elhelyezett foglaltság érzékelő hibájára utal. Az lenne a szerepe, ha az utasülésben nem ül senki, egy ütközés során, akkor az utas oldali légzsákok nem nyílnak ki. Viszont ilyen esetben amikor ezek a lámpák villognak, sajnos egyik légzsák sem fog kinyílni. A megoldás, vagy a hibás érzékelő cseréje, vagy lehet kapni az érzékelő árának töredékéért egy kis elektronikát amely azt szimulálja mintha az ülésben mindig ülnének. Az előnye, hogy ütközéskor a légzsákok nyílnak, a hátránya, hogy mindegyik kinyílik, az utasé is. http://www.ulesfoglaltsag.hu/mazda-mpv-ulesfoglaltsag-erzekelo-helyettesito-aramkor-293

Üdv: maddriver :)

mazda-auto.hu | 2016-08-22 13:58 mazsola1 részére

Sajnos ehhez a típushoz mi már nem tudunk kezelési könyvet szerezni

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó