2024. December 27. Péntek - János
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Új Mazda RX-7 Az esély növekszik.
Új Titánok.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Újabb Mazda6 felvonás.
Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
pfelde | 2016-08-23 22:09
Tisztelt Mazda Autó!
2003-as gyártású MPV eleddig büszke tulajdonosa vagyok. Az első kérdésem, tudna e információval szolgálni a JMZLW19R230205394 alvázszámú import járműről…
Jelenleg 195e km-t futottnak tudjuk, azonban az imént informált szerelő Úr, hogy főtengelycsere, vagy blokkcsere vár a vasra…
Az előzmény nagyjából:
egyik kora délelőtt elindultunk, majd 5-10 km-t követően egyre erőteljesebb ütemes csattogást hallottam a motor környezetéből (érezhető összefüggése volt a négy ütemmel, fordulattal)… Vissza a szerelőhöz, aki először benzint tankolásra, majd porlasztó hibára gyanakodott (bár fölmerült a főtengely csapágy is hang alapján).
Porlasztó kiszereléskor azt tapasztalta, hogy az egyik nem, illetve nehezen jött ki, igen kormos volt. Majd mindet bemérették, jónak ítélték. (kiderült, hogy hibás volt a tömítése)
Ezt követően vizsgálták a főtengelyt, amit cserésnek ítéltek…állítólag nem kapott olajat, elmelegedett...
Sok-sok kérdéseim egyike-másika, amennyiben tudna válaszolni:
- a fentiek alapján, lehetségesnek ítéli egyik kilométerről a másikra ilyen eredmény kialakulását?
- mit tart egy 13 éves autó esetében, ami egyébként sem hibamentes (klíma hiányosságok, korrózió, etc...), racionális megoldásnak?
- új fötengely, hajtókar árak tekintetében mire számíthatok?
- várható, hogy ezt követően egyéb lavina indulhat, avagy nem, illetve megelőzhető (teszemazt olajnyomás miatt keletkezett probléma, ami tovább gyűrűzhetett a turbó, egyéb irányba...)
Köszönöm a türelmét, ha eljutott eddig! :)
Tisztelettel: Felde Péter
csokislaci@citromail.hu | 2016-08-23 20:42
Tisztelt fórumozók, tisztelt Varga úr!
Indítás után világít a TCS OFF, ill. alatta a TCS sárga jel, ill a kézifék visszajelző feletti sárga jel, ami a motorhiba ikonja szerintem. Újraindítva ugyan az a hiba. A motor tökéletesen megy semmi változás. Tanácsot szeretnék kérni, hogy elég egy álltalános hibakód törlés valamelyik műhelyben, vagy menjek Mazda szervízbe. Köszönettel!
bekesy | 2016-08-23 17:58
kpeter | 2016-08-23 09:26 maddriver részére
Szia Maddriver, nekem két éve volt egy nagyon hasonló jelenség, szintén nagyobb gyorsítás után, autópályán. Nálam az egyik injektor volt a hibás, de mivel nem tudták megállapítani a hibásat, mind a négy cserélve lett. Utólag nem bántam meg, de akkor drága volt. A menetteljesítménynél (akkor nekem így magyarázták) azért nem érzel változást, mert gázadásnál a nagyobb üzemanyag mennyiség miatt nem érződik a hiba, de alapjáraton kisebb a befecskendezési mennyiség (és, ha a hiba miatt a fúvókák egy része nem működik), akkor egyenetlenül oszlik a hengerfalon, illetve a “Rossz eloszlás, rossz porlasztás: Megnövekedett emissziós értékek, túlfogyasztás, alapjárati problémák stb.” lehet még következmény(Forrás: http://www.autohelp.hu/uhtechnika/asnu_mukodes2.htm). Írd majd meg, hogy mi lett a megoldás.szia, Péter.
Conantal | 2016-08-23 08:46
Kedves Mazda tulajdonosok,szakértők!
Egy kis segítségre lenne szükségem, mert tanácstalan vagyok.Van egy 2003-as Mazda MPV 2.0D.i -m és nemrég egy olyan problémába ütköztem,h a fékem hirtelen bekeményedett és csak nagyon erős nyomára működött.Viszont magas fordulaton puha és működik. Ez elsőre vákumszivattyú próblémának hangzott,és több autószerelő is erre gyanakodott.Kicserélték a vákumszivattyút,de semmi változás. Igaz,ez bontott volt,de kipróbálták három különböző szivattyúvalés egyik sem működött. Kicsit fura,h háromból egy se volt jó,szóval valószínűleg nem az.Aztán lecsekkolták a fékhengert,mert lehetséges, h a membránnál megy el a vákum,de az is rendben volt.Három autószerelő is látta,de nem tudják,h mi lehet a baj.Esetleg valakinek volt hasonló problémája? Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!
maddriver | 2016-08-23 07:12 mazsola1 részére
Szia!
Nekem megvan a kezelési utasítás az autóhoz. Ha lefotózod a műszerfalat amikor világítanak rajta a kérdéses lámpák, és felteszed ide az oldalra egy hozzászólásban akkor megpróbálok segíteni. Vagy lehet az is elég ha leírod hogy mit ábrázol és milyen színű a kontroll lámpa.
Üdv: maddriver
maddriver | 2016-08-22 15:55
Sikerült kétszer is beküldenem a hozzászólásomat, de törölni nem tudom csak szerkeszteni :)
maddriver | 2016-08-22 15:54
Kedves Szakértők és márkatársak!
A napokban egy Bp-Szeged közti autópályás utazás következtében történt valami a 2004-es 2.0-es diesel MPV-m motorjában. Az utazás előtt egy héttel lett benne olaj és szűrő cserélve, az olajcsere előtt mint eddig is minden esetben üzemmeleg motornál Pro-Tech Engine flush adalék lett öntve és az előírásnak megfelelően a motor alapjáraton további15-percig járatva ezután lett leereszve az olaj. Ezidáig semmi gond nem volt a motorral. Most viszont a motornak van egy kattogó-kopogó hangja, amelyre többen is azt mondták, hogy szelephézagot kell beállítani, mások szerint valamelyik hidrotőkébe került egy kis kosz ( a motoröblítőnek köszönhetően) és emiatt kattog a motor. A motor hangját megallgatta egy itteni szerelő, aki szerint a motorban minden henger megy rendesen, a menettulajdonságain semmit nem lehet észrevenni ,könnyen indul, van benne erő, gyorsul, húz ahogyan eddig. (A hiba keletkezése előtt közvetlenül volt egy kis “verseny” a pályán ) Mivel szólt a zene a kocsiban, így nem tudom hogy mikor keletkezett a hiba. A hétvégén levettem a szelepdeknit és gondoltam látok valami szembetűnő eltérést. A kérdés hogy ebben van egyáltalán hidrotőke? A motorkódom csak annyi hogy RF Az alvázszám pedig JMZLW69R250307841 . Az egyik belső henger szelephimbájánál jóval nagyobb volt a szelephézag mint a többinél, ahogyan körbeforgattam a motort igazság szerint volt ahol nem is volt kézzel érezhető kotyogás a himba és az alatta lévő “alkatrész” között ami a két szelep tetejére illeszkedik és a közepén egy rúdon mozog fel-le. amúgy ezen az alkatrészen is van egy kontra anyás állító csavar mint a szelephimbán. A szelephimba állító csavarjának az alján, mintha a többi himba állító csavarjain lenne egy kis tányér szerű kiszélesedő rész, de a szóban forgón ez mintha részben le lenne törve. Mivel semmi más eltérést nem láttam és a himbatengelyt kivenni csak egyben a vezérműszíj kerekének levétele után lehetett volna, melyet idő szűkében nem vállaltam be, így azt a megoldást választottam, hogy állítottam a nagy szelephézagon a többihez hasonló méretűre és visszaszereltem a fedelet. a hiba továbbra is fennáll nem csökkent semmit sem a hang mértéke, sem a motor egyébb tulajdonságaiban nem történt változás. A kérdés, mi okozhatja ezt a hibajelenséget, javítható-e nagyobb megbontás nélkül, illetve okozhat-e bármiféle nagyobb meghibásodást, ha így használom az kocsit még pár napig. Esetleg egy tól-ig becsült javítási költséget lehet-e tudni hogy mire számítsak?
Üdvözlettel: maddriver
maddriver | 2016-08-22 14:56 BekeTom részére
Szia!
Nem tudom, hogy aktuális-e még a dolog, de ez a jelenség leginkább az utasülés ülőfelületében elhelyezett foglaltság érzékelő hibájára utal. Az lenne a szerepe, ha az utasülésben nem ül senki, egy ütközés során, akkor az utas oldali légzsákok nem nyílnak ki. Viszont ilyen esetben amikor ezek a lámpák villognak, sajnos egyik légzsák sem fog kinyílni. A megoldás, vagy a hibás érzékelő cseréje, vagy lehet kapni az érzékelő árának töredékéért egy kis elektronikát amely azt szimulálja mintha az ülésben mindig ülnének. Az előnye, hogy ütközéskor a légzsákok nyílnak, a hátránya, hogy mindegyik kinyílik, az utasé is. http://www.ulesfoglaltsag.hu/mazda-mpv-ulesfoglaltsag-erzekelo-helyettesito-aramkor-293
Üdv: maddriver :)
mazda-auto.hu | 2016-08-22 13:58 mazsola1 részére
Sajnos ehhez a típushoz mi már nem tudunk kezelési könyvet szerezni