2024. November 22. Péntek - Cecília

Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


RX8GT6 | 2005-06-24 20:46

Sziasztok!Csak érdeklõdés szintjén,van-e valamiféle LE-növelõ M6GT-hez(2004-es,166 lovas)
Köszike!

MrSpock | 2005-06-24 07:01

Ismertek beszerzési forrást ilyen motorhoz? Illetve, esetleg tudnátok segíteni kapcsolatfelvételben?

mazda-auto.hu | 2005-06-23 15:45

Jól tudod, a Ford Probe egy gyárban készült az MX-6-tal, közös motorokkal, platformmal.

MrSpock | 2005-06-23 10:23

Engem még olyasmi érdekelne alternatívaként, hogy 2.2 T motort nem-e lehetne valahogy beszerezni, tudom, hogy USA motor volt, de csak ebbe való az is:) Asszem a Ford Probe-ban is ugyanez a Mazda moci volt. Ebben tudtok segíteni, ez lenne a legkifizetõdõbb motortunning.

Standi | 2005-06-22 14:51

Oké Mazda-auto.hu, szerezzünk bontóból ilyen cuccot. Utána tudtok nézni?

MrSpock | 2005-06-22 13:38

Nos kijöttem a képzavarból a kocsidat illetõen. A dieseleket nem nagyon ismerem sajna, de gondolom a nagyobb cooler mellé azon is lehet turbonyomást emelni, átépíteni a turbot kicsit a könnyebb felpörgés érdekében. Ezek mág viszonylag normál áron meg is vannak.

mazda-auto.hu | 2005-06-22 12:39

Biztos, hogy stabilizálja a teljesítményt, azaz nagy terhelésnél(nagy sebesség), meleg idõben sem gyengül az autó, sõt ilyenkor szerintem akár 8-10 lóerõ plusz is jelentkezhet, illetve csökkentheti a fogyasztást. Télen nem valószínû, hogy igazán kijönnek az elõnyei a nagyobb, és optimális helyre szerelt intercoolernek.remélem megvalósítjuk, és akkor be tudunk számolni a változásokról.

MrSpock | 2005-06-22 12:22

Azért írtam a sajátomról, mert annak bizton tudom a költségeit. A 6-osnál ez szerintem drágább, bár sokminden készen és könnyebben beszerezhetõ.

Elsõ lépésként el kell dönteni mit szeretnél a kocsival csinálni. Mire akarod használni?

MrSpock | 2005-06-22 12:19

Persze szívesen segítek, amiben tudok. Szívó mociból sajna csak nagy ráfordítások árán lehet igazán nem túl nagy teljesítménynövekedést elérni, és lépcsõzetesen se nagyon tudsz haladni. Én most kifogytam anyagiakból sajna de innen két út vezethetne tovább a motor felé:

1. Marad szívó, abban az esetben:

Vezérmûtengely csere (60 000), szelepek-szeleprugók cseréje(30 000) hengerfej polír síkolás, benzinnyomás állítás (25 000) kompresszió növelése, esetleg nagyobb injektor, vezérlés módosítása, egy leömlö....nos ez kb. 300 000 ft és az én jelenlegi 130+- lóerõmhöz egy olyan 30 csapna hozzá.

Turbósítás:
Ez kb. 600 000 Ft-ot igényelne, de érdemes még rászámolni egy bõ 200-at mert bármi közbejöhet finomítgatni kell a szoftwaret stb. Szóval egy gazdaságos megoldással (CalibraTurbo dugattyúk, HF Integrale Turbo) olyan 270 Le-t is ki lehetne hozni belõle -alsóhangon:)

ehhez is új leömlõ kéne, és mindkét esetben meg kéne erõsíteni a fékrendszert is. Az egész elõtt pedíg ki kellene cserélni a kuplungot, azt egy 100-asból egész jól véghez lehetne vinni. Naésakkor ha turbo, akkor nem árt még a futómúvet (féltengelyek, csuklók..stb) is megerõsíteni

Standi | 2005-06-22 11:56

MrSpock, várom azokat a képeket, kíváncsi lennék rá marhára. Az én 6-osomon nem akarsz segíteni tuningolni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó