2025. Április 12. Szombat - Gyula
Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 Sport 2.0i
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
RX8GT6 | 2005-06-24 20:46
Sziasztok!Csak érdeklõdés szintjén,van-e valamiféle LE-növelõ M6GT-hez(2004-es,166 lovas)
Köszike!
MrSpock | 2005-06-24 07:01
Ismertek beszerzési forrást ilyen motorhoz? Illetve, esetleg tudnátok segíteni kapcsolatfelvételben?
mazda-auto.hu | 2005-06-23 15:45
Jól tudod, a Ford Probe egy gyárban készült az MX-6-tal, közös motorokkal, platformmal.
MrSpock | 2005-06-23 10:23
Engem még olyasmi érdekelne alternatívaként, hogy 2.2 T motort nem-e lehetne valahogy beszerezni, tudom, hogy USA motor volt, de csak ebbe való az is:) Asszem a Ford Probe-ban is ugyanez a Mazda moci volt. Ebben tudtok segíteni, ez lenne a legkifizetõdõbb motortunning.
Standi | 2005-06-22 14:51
Oké Mazda-auto.hu, szerezzünk bontóból ilyen cuccot. Utána tudtok nézni?
MrSpock | 2005-06-22 13:38
Nos kijöttem a képzavarból a kocsidat illetõen. A dieseleket nem nagyon ismerem sajna, de gondolom a nagyobb cooler mellé azon is lehet turbonyomást emelni, átépíteni a turbot kicsit a könnyebb felpörgés érdekében. Ezek mág viszonylag normál áron meg is vannak.
mazda-auto.hu | 2005-06-22 12:39
Biztos, hogy stabilizálja a teljesítményt, azaz nagy terhelésnél(nagy sebesség), meleg idõben sem gyengül az autó, sõt ilyenkor szerintem akár 8-10 lóerõ plusz is jelentkezhet, illetve csökkentheti a fogyasztást. Télen nem valószínû, hogy igazán kijönnek az elõnyei a nagyobb, és optimális helyre szerelt intercoolernek.remélem megvalósítjuk, és akkor be tudunk számolni a változásokról.
MrSpock | 2005-06-22 12:22
Azért írtam a sajátomról, mert annak bizton tudom a költségeit. A 6-osnál ez szerintem drágább, bár sokminden készen és könnyebben beszerezhetõ.
Elsõ lépésként el kell dönteni mit szeretnél a kocsival csinálni. Mire akarod használni?
MrSpock | 2005-06-22 12:19
Persze szívesen segítek, amiben tudok. Szívó mociból sajna csak nagy ráfordítások árán lehet igazán nem túl nagy teljesítménynövekedést elérni, és lépcsõzetesen se nagyon tudsz haladni. Én most kifogytam anyagiakból sajna de innen két út vezethetne tovább a motor felé:
1. Marad szívó, abban az esetben:
Vezérmûtengely csere (60 000), szelepek-szeleprugók cseréje(30 000) hengerfej polír síkolás, benzinnyomás állítás (25 000) kompresszió növelése, esetleg nagyobb injektor, vezérlés módosítása, egy leömlö....nos ez kb. 300 000 ft és az én jelenlegi 130+- lóerõmhöz egy olyan 30 csapna hozzá.
Turbósítás:
Ez kb. 600 000 Ft-ot igényelne, de érdemes még rászámolni egy bõ 200-at mert bármi közbejöhet finomítgatni kell a szoftwaret stb. Szóval egy gazdaságos megoldással (CalibraTurbo dugattyúk, HF Integrale Turbo) olyan 270 Le-t is ki lehetne hozni belõle -alsóhangon:)
ehhez is új leömlõ kéne, és mindkét esetben meg kéne erõsíteni a fékrendszert is. Az egész elõtt pedíg ki kellene cserélni a kuplungot, azt egy 100-asból egész jól véghez lehetne vinni. Naésakkor ha turbo, akkor nem árt még a futómúvet (féltengelyek, csuklók..stb) is megerõsíteni
Standi | 2005-06-22 11:56
MrSpock, várom azokat a képeket, kíváncsi lennék rá marhára. Az én 6-osomon nem akarsz segíteni tuningolni?