2024. December 23. Hétfő - Viktória
Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda logó történelem.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
MAZDA MPV 2008.
Díjnyertes Mazda i-stop.
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Standi | 2005-06-22 11:54
A megérit úgy kérdeztem volna, hogy mekkora teljesítmény növekedés várható a módosítástól?
Tschaby | 2005-06-22 09:18
Nem teljesen ide vág, de mindenhol aktuális.
A hétvégén Mazda találkozó Velencén!!!
Bõvebb info:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9021848
MrSpock | 2005-06-21 10:29
Egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen légmennyiségmérõt tudnék betenni a kocsimba a gyári helyett, aminek nagyobb a keresztmetszete...és lehetõleg kör keresztmetszetû.
Ja, és ha lehetõség van rá, kábelezést nem szívesen cserélnék, egy plug-n-play megoldás hálás lenne. Köszi a segítséget. (1990, FE 8V 1998ccm 122Le)
MrSpock | 2005-06-21 10:25
Ha úgy gondoljátok- szívesen. Holnapra össze tudok állítani egy sorozatot a kezdetektõl, ami egy defekt volt sajnos a mostani állapotig....két hét múlva pedíg....:)
mazda-auto.hu | 2005-06-21 10:14
Standi-nak: Relatív, hogy megéri-e vagy sem, ha az autó motorját kérdezzük, akkor õ biztos igent mondana, hiszen több oxigén van a hûvösebb levegõben, ugyannyi munkával több az ereje a jobb égés miatt. Egyébként esetleg bontókban is lehet intercoolert találni, ami akár felére csökkentheti a költségeket.
Kovacs_t-nek: A kérdésrõl órákig lehetne beszélni. A tuningolás fokozhatja a biztonságot, pl.: egy erõsebb autóval hamarabb be lehet egy elõzést fejezni, vészhelyzetben egy sportfutómûvel, alacsonyabb súlyponttal nehezebb helyzetek is megoldhatók, nagy sebességnél a spoilerek miatti nagyobb leszorítóerõ szintén javítja a stabilitást, illetve a légellenállás is csökkenhet az ültetés és a spoilerek következtében, ami ugye a fogyasztásra is jótékonyan hat. Ezt a célt szolgálhatja még a teljesítménynövekedésen kívül a gázcsere, az égés hatásfokának növelése. Abszolút negatív dolog lehet, a plusz alkatrészek miatti súlynövekedés, minden más relatív, hiszen függ attól, hogy mire fogjuk használni az autót. Sokkal több minden beleférhet, ha mondjuk csak hétvégenként egy-két körre, mintha mindennapos közlekedésre.
MrSpock-nak: Gratulálunk, hogy ilyen mértékû munkába belevágtál. Szívesen közzétesszük a tuning linkben az autót, munkafázisokat, ha tudsz képeket küldeni.
MrSpock | 2005-06-21 10:09
kovács_t
Természetesen jár, de mindennek ára van. Egy optimalizált computer okozhat fogyasztáscsökkenést vagy/és teljesítménynövekedést. A sportrugó/futómû javítja a kocsi kanyarvételi képességeit és jobban fékezhetõ lesz, ez nyilván növeli a biztonságodat hiszen vész esetén jobbak a kocsi képességei mint alap típústársainak. Ez persze a kényelem némi vesztésével jár, hiszen keményedik a futómû, ha ülteted is (ami további stabilitást ad, és csökkenti a légellenállását, valamint az oldalszél sem rángatja) akkor oda kell figyelj a csökkent hasmagasságra is.
A stabilitáson sokat tudsz jevítani egy peresebb gumival és egy feszesebb rugóval, és így röktön optikáztál is egy kicsit, és ezek még elég elérhetõ áron beszerezhetõk. (rugó:40 000+ gumi:35 000/db+ felni: 30 000/db+
MrSpock | 2005-06-21 09:31
Sziasztok!
Én egy klasszikus Mazdát építgetek, egy 1990-es 626-os kombit:) A motorja egy 8 szelepes FE 87` gyárilag 122 Le-vel és 178 Nm nyomatékkal.
Optika: Postert elsõ lökhárító, a hátsó lökhárító egy KHT-Postert összeépítés a küszöbök szintén KHT gyártmányok. Az oldalsó villógók és a zárak elvannak tüntetve (a kilincsek maradtak) A sárvédõívek ki vannak szélesítve DTM stílusban. A kocsi jelenleg a gyárihoz képest 3-4 cm-t van ültetve, de eleve sportfutómûvel érkezett. A felnijei 17"-os Alessio Alaska típusúak.
Motor: Kapott egy BMC F-1 direktszûrõt, a kartergázt kikötöttem. A kipuff rendszere le lett cserélve 55-60-as savállóra. A katalizátort eltávolítottam, helyette egy Zeus gázgyorsító és egy hátsó átmenõdob lett beépítve (110-es saválló véggel), a rendszer része még egy Walker középdob is a folytás és a hangzavar végett.
Futómû: 3-4cm ültetés (opcióban -2cm), Vogtland Red-Violet rugók.Az elsõ gátlók egy USA Mx-6 hoz készültek a hátsok pedíg MB 300 kombiéi. (minden keményítve)
Jelenleg a kocsi fényezõnél van, utána jön a motor további átalakítása lehetõségeimhez mérten. (lehet sehogy) Ami biztos, az egy kis üzemanygnyomás emelés, és kisérletezünk egy villanyturbinával a szívórendszerben.
Nos ez az én Mazda tuningom, ez a kocsi a 6-os dédnagyanyja ugyan de egyrészt ritkaság (nem is kapni hozzá semmit) , másrészt klasszikus forma. Akit esetleg érdekel jobban is annak szívesen megmutatom, vagy ha hasonló kocsija van, szívvesen adok ötleteket.
Üdv mindenkinek
kovacs_t | 2005-06-20 20:43
Sziasztok. Én általában az autótuninggal kapcsolatban kérdeznék. Az érdekelne, hogy a vizuális összhatáson kivül valóban jár-e fogyasztáscsökkenéssel és biztonságnövekedéssel egy jó sport-tuning, legyen az akármilyen autó.
Várom véleményeteket
Standi | 2005-06-20 17:08
És megéri? Ez a 6 os esetében milyen teljesítménynövekedést eredményezhet?
mazda-auto.hu | 2005-06-20 07:54
Amennyiben a Mazda3-as töltõlevegõhûtõjét használjuk akkor kb.210-220e Ft.