2025. Február 7. Péntek - Tódor

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bálint66 | 2011-10-06 10:28 Fred részére

Egyértelmű V6 2000-es valóban.

Fred | 2011-10-06 01:45 pinterc részére

Nyilván nem vonom kétségbe, hogy tudod, milyen motor van az autódban, de szerintem a videón látható fordulatszámmérő a V6-os motorhoz tartozik:)

pinterc | 2011-10-05 23:06 atter részére

Igen, 1,6-ról van szó...

az a gyujtásjeladó, az hol található? :D

atter | 2011-10-05 23:00 pinterc részére

Ha 1.6 ról van szó akkor érdemes megvizslatni a gyújtásjeladóra menő szürke csatlakozó tövében a kábeleket,nekem azt csatlakozót kellet ujrakábelezni mert a tövében szétrepedt a kábelek szigetelése és emiatt nem tudott stabil gyujtásjelet produkálni

atter | 2011-10-05 22:44 Fred részére

Nincs mit :)
Lopni azért ne menj vele mert az nem szép dolog :)

pinterc | 2011-10-05 21:36

Szóval Azt mondjátok, hogy akkor amikor úgy érzi a motor, hogy megfelelő a hőmérséklet, és el kezd leszabályozni, akkor már a fals levegő bejátszhat? A hibás alapjárati beállítás az mit jelent? Nekem általában az alapjárat 600-900 között van, de stabilan; amikor már megtettem egy pár kilométert ...akkor ez a dadogás, motor leállás megszűnik. Amikor gyorsítok, vagy utazósebességgel közlekedek, akkor nem jelentkezik egyáltalán. Írtátok a hőmérsékletszenzor hibát ...a hőmérséklet szenzor a légtömegmérő?
Az alapjárati motor és a fojtószelep az hol található? Lehet házilag orvosolni az esetleges hibáikat (mondjuk tisztítással?) Ha igen, akkor esetleg megpróbálhatom én is ...ugye? vagy nem? :D

Csináltam egy videót, ami ugyan nem sok mindent mutat, viszont annál hosszabb ...a végén kétszer is leáll a motor.

http://www.youtube.com/watch?v=-XaO1yAX1Io

mazda-auto.hu | 2011-10-05 13:42 pinterc részére

Ahogy Fred is írta, a fals levegő sokkal inkább melegen "csapja be" a motorvezérlést, hidegen nem annyira játszik. Szóval ez is lehet. De lehet hibás alapjárati beállítás, koszos fojtószelep, alapjárati motor probléma, gyújtáskimaradás, de esetleg akár oxigén szenzor is, mely szintén csak melegen szól bele a szabályzásba. Az alapjárat megemelése és tartása természetes hideg időben, a tartás hosszúságát viszont hőmérséklet szenzor hiba, alapjárati motor probléma stb...befolyásolhatja.

Fred | 2011-10-05 11:22 pinterc részére

Nálam volt hasonló jelenség. Hidegindításnál, amíg be nem melegedett, addig járt, utána leállt. Menetközben, utazáskor viszonylag rendben ment, de az alapjárata bizonytalan volt, általában leállt. Amikor bőven kapott üzemanyagot, akkor bírt járni, a normál alapjáraton nem. A légtömegmérő után a harmonikacsövön volt egy repedés.

Bálint66 | 2011-10-05 10:29 pinterc részére

Én amennyire tudom, az enyém is 1500-ig felpörög, majd szép lassan lemegy 8-900-as fordulatra. Ez az alapjárata. Télen természetes, hogy tovább és feljebb marad 2000-es fordulat környékén, hisz ilyenkor a hideg hőmérséklet miatt csinálja, nagyobb is az üzemanyag felvétel. Remélem tudtam segíteni egy kicsit.

pinterc | 2011-10-05 08:55

Hát amikor beindítom a motort, akkor felpörög kb 1500-ra (Téli hideg időszakban,majdnem 2000-ig is ...na ilyenkor ha nem állt le hirtelen, akkor okádta a kék füstöt :/ ) ...szóval amikor felpörög, kb. fél percig 1500-ról fokozatosan leszabályoz az alapjárati 8-900 fordulat/perces értékre. Ha hideg van, akkor nagyon sokáig (hosszú percekig is akár) tartja azt a 2000/perc értéket. Szerintem ez sem normális (túl magas?)
Aztán amikor elkezd beállni a megszokott alapjáratra, akkor hajlamos most már egyre gyakrabban beremegni, dadogni (mintha valamelyik henger nem akarna működni); és ezt követően leállni, a motor. Ha megyek pár kilométert, akkor elmúlik a jelenség, és szépen működik. Nagyon ritka az, amikor hosszabb ideig ácsorogva (dugóban), meg-meg dobban. Szóval a lényeg az, hogy huzamosabb gázadásnál teljesen tünetmentes.

Bocsi a kisregényért!

üdv!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó