2025. Február 7. Péntek - Tódor
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda Skyactiv-D. A dízel.
Mazda logó történelem.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Fred | 2011-09-26 10:21
Sziasztok! Xedos6 bal első rugója eltörött egy kátyúnál. Jól gondolom, hogy a teleszkóppal együtt cserélhető? Úgy látom, hogy fent a toronynál öt csavar fogja, alul meg két vízszintes csavar van ami a kerékagy öntvényhez erősíti. Az 1.6 és a 2.0 változatba ugyanaz való? Köszi
mazda-auto.hu | 2011-09-26 08:14 pinterc részére
Van egy "O" gyűrű, azt is cseréld ki.
pinterc | 2011-09-25 14:26
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy a vezérműtengely-szögjeladónak van-e külön tömítése/ szimeringje vagy csak a szelepfedél tömítés szigetel ott is? Az a problémám, hogy ennél az alkatrésznél dől az olaj, és emiatt ki is kellett cserélnem egy hűtőcsövet; mert szétmarta a motorolaj.
Van egy bontatlan szelepfedél-tömítésem (reinz márkájú) ...van esély rá, hogy ez megoldaná a problémát?
bacsipro | 2011-09-20 20:33
Köszi a tippet. Mindenképp megnézem. Üdv.
Bálint66 | 2011-09-19 21:14 drnet részére
80 ekm még nincs meg, és a 4 év sem, csak 2. Fék és kuplungolaj az tavaly lett benn cserélve! :) Néha akad a váltás, de lehet szinkrongyűrű, előbb olajcserével próbálkozom hátha segít. Köszönöm szépen az információt!
drnet | 2011-09-19 18:52 Bálint66 részére
Kezelési kézikönyv szerint: váltóolajat 80 ekm illetve 4 évente kell cserélni (értelem szerűen amelyik hamarabb bekövetkezik). Olaj típusa: API Service GL-4 vagy GL-5.
Egyébként a fék- és tengelykapcsoló folyadékról sokan el szoktak feledkezni, amelyet 40 ekm illetve 2 évente kell cserélni
atter | 2011-09-19 10:05 bacsipro részére
Szia!
Itt is érdemes érdeklődni:
http://www.mazdaklub.hu/forums/viewtopic.php?f=7&t=40
bacsipro | 2011-09-18 00:22
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni egy "régi motoros" xedos 9-es tulajdonostól. Nemrégiben hozzájutottam egy példányhoz és szeretném megmutatni az autót egy tapasztalt, a típust jól ismerő embernek csupán véleménykérés céljából. Elvileg minden rendben az autóval, de jól jönne egy guru véleménye. Aki tudna rám és kocsimra szánni kb. 1 órát Pest környékén kérem jelezzen a pro20@netquick.hu címre. Előre is köszi. Üdv.
Bálint66 | 2011-09-16 10:17 mazda-auto.hu részére
Igen, valóban említette a VW, Opel és más márkákat, és beszélt az élettartamról is. Leginkább azért szeretném cserélni, mert pl. a 3-as és a 4-es közötti váltásoknál néha kicsit megakad, persze lehet szinkroncsapágy is, de először váltóolajcserével szeretnék megpróbálkozni.
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet, és további szép napot kívánok! :)
mazda-auto.hu | 2011-09-16 09:20 Bálint66 részére
A szerelőd valószínűleg általánosította minden márkára, ami egyes Volkswagen és már márkák esetében valóban gyári előírás néhány váltójuknál (élettartam olaj), de még azoknál is érdemes cserélni. 75w-90 GL4-GL5, vagy GL5 olaj szükséges. A cicergést a szíjtárcsák kopottsága, esetleg nem teljesen síkban futása (egymáshoz képest) okozza. Az összes cseréje viszont olyan költség, hogy általában inkább marad a cicergés. A régi szíj valószínűleg annyira kopott már, hogy jobban bele tud ülni a "V" bordákba, nem ütközik fel hamarabb a "V-k" alján a csúcsa.