2024. December 28. Szombat - Kamilla

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Fred | 2011-09-26 10:21

Sziasztok! Xedos6 bal első rugója eltörött egy kátyúnál. Jól gondolom, hogy a teleszkóppal együtt cserélhető? Úgy látom, hogy fent a toronynál öt csavar fogja, alul meg két vízszintes csavar van ami a kerékagy öntvényhez erősíti. Az 1.6 és a 2.0 változatba ugyanaz való? Köszi

mazda-auto.hu | 2011-09-26 08:14 pinterc részére

Van egy "O" gyűrű, azt is cseréld ki.

pinterc | 2011-09-25 14:26

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy a vezérműtengely-szögjeladónak van-e külön tömítése/ szimeringje vagy csak a szelepfedél tömítés szigetel ott is? Az a problémám, hogy ennél az alkatrésznél dől az olaj, és emiatt ki is kellett cserélnem egy hűtőcsövet; mert szétmarta a motorolaj.
Van egy bontatlan szelepfedél-tömítésem (reinz márkájú) ...van esély rá, hogy ez megoldaná a problémát?

bacsipro | 2011-09-20 20:33

Köszi a tippet. Mindenképp megnézem. Üdv.

Bálint66 | 2011-09-19 21:14 drnet részére

80 ekm még nincs meg, és a 4 év sem, csak 2. Fék és kuplungolaj az tavaly lett benn cserélve! :) Néha akad a váltás, de lehet szinkrongyűrű, előbb olajcserével próbálkozom hátha segít. Köszönöm szépen az információt!

drnet | 2011-09-19 18:52 Bálint66 részére

Kezelési kézikönyv szerint: váltóolajat 80 ekm illetve 4 évente kell cserélni (értelem szerűen amelyik hamarabb bekövetkezik). Olaj típusa: API Service GL-4 vagy GL-5.
Egyébként a fék- és tengelykapcsoló folyadékról sokan el szoktak feledkezni, amelyet 40 ekm illetve 2 évente kell cserélni

atter | 2011-09-19 10:05 bacsipro részére

Szia!
Itt is érdemes érdeklődni:

http://www.mazdaklub.hu/forums/viewtopic.php?f=7&t=40

bacsipro | 2011-09-18 00:22

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni egy "régi motoros" xedos 9-es tulajdonostól. Nemrégiben hozzájutottam egy példányhoz és szeretném megmutatni az autót egy tapasztalt, a típust jól ismerő embernek csupán véleménykérés céljából. Elvileg minden rendben az autóval, de jól jönne egy guru véleménye. Aki tudna rám és kocsimra szánni kb. 1 órát Pest környékén kérem jelezzen a pro20@netquick.hu címre. Előre is köszi. Üdv.

Bálint66 | 2011-09-16 10:17 mazda-auto.hu részére

Igen, valóban említette a VW, Opel és más márkákat, és beszélt az élettartamról is. Leginkább azért szeretném cserélni, mert pl. a 3-as és a 4-es közötti váltásoknál néha kicsit megakad, persze lehet szinkroncsapágy is, de először váltóolajcserével szeretnék megpróbálkozni.

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet, és további szép napot kívánok! :)

mazda-auto.hu | 2011-09-16 09:20 Bálint66 részére

A szerelőd valószínűleg általánosította minden márkára, ami egyes Volkswagen és már márkák esetében valóban gyári előírás néhány váltójuknál (élettartam olaj), de még azoknál is érdemes cserélni. 75w-90 GL4-GL5, vagy GL5 olaj szükséges. A cicergést a szíjtárcsák kopottsága, esetleg nem teljesen síkban futása (egymáshoz képest) okozza. Az összes cseréje viszont olyan költség, hogy általában inkább marad a cicergés. A régi szíj valószínűleg annyira kopott már, hogy jobban bele tud ülni a "V" bordákba, nem ütközik fel hamarabb a "V-k" alján a csúcsa.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó