2025. Január 12. - Ernő
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Bálint66 | 2009-12-02 23:14 zolee részére
www.xedos-klub.hu
Itt a főoldalon baloldalt lehetséges szerintem a feliratkozás!
zolee | 2009-12-02 21:07 foldvarygyorgy részére
Ez egy jó hír hogy megalakult a Xedos-Klub.Gratulálok a kitartó munkádhoz.Én felszeretnék íratkozni mindenkép a hírlevélre.Csak a linket közöld légyszi,ahol megtehetem.Ha Xedos találkozókat akarsz szervezni siófok vagy környékén,abban tudok esetleg segíteni.
Fred | 2009-12-02 17:26
Sziasztok! Új vagyok a Xedosos társadalomban és máris problémám akadt. 1999-es, 1.6-os autóm gyorsításkor akadozik, 2000 és 3200 között több ponton is, ötödikben kb. 3800-nál valami szinte letiltja a további gyorsítást. (130-140 km/ó) Alacsonyabb fokozatban felmegy 4500-5000-ig is. Valaki találkozott már ilyen gonddal? Köszönöm
lnorbert | 2009-12-02 14:46
Köszönöm szépen a gyors választ.Annyi kérdésem lenne még hogy ez a hézagkiegyenlítő tányérrugóknak mert gondolom több van mennyi az ára?
Köszönöm a segítséget
mazda-auto.hu | 2009-12-02 10:03 lnorbert részére
A feszültségre már kaptál hasznos tippeket a többiektől, így csak a második kérdéssel foglalkozok.
Ha hidegen is hangos, akkor nem az olaj vékonysága okozza a zajt. Elképzelhető, hogy szennyezettek-kopottak a hidraulikus szelephézag kiegyenlítők, így idő kell nekik, míg beállnak. A 2,0i V6-os (és MX-3 1,8i V6) Mazda motorok esetében igen gyakran a vezérműtengelyek hézagkiegyenlítő tányérrugóinak gyengülése okozza a zajt. Ez kerregő hanggal jár, de más gondot nem okoz. Csak a cseréjük oldja meg a zajproblémát.
charlietaylor | 2009-12-02 00:12 lnorbert részére
Szia!Bocs hogy beleszólok de a 2.0 V6-osba 5w30-as olaj kell,nem lehet hogy emiatt hangos?A motorháztetőn belülről van egy matrica(ha még fent van a tiéden)amin rajta van milyen olaj szükséges.
Csabi626 | 2009-12-01 22:12 lnorbert részére
Szia Inorbert!
A feszültségproblémád szerintem generátorra utal, valószínűleg a végét járják a szénkeféid, és/vagy a csúszógyűrűk (esetleg fesszabályzó)
Nekem is v6-osom van, csak 626-os, nemrég kellett hasonló javítást végezni a generátoromon, ami összességében nem nagy dolog, viszont a generátor le és felszerelése már nem kis meló volt, ezt érdemes nem "amatőr" szakira bízni.
foldvarygyorgy | 2009-12-01 21:45
Kedves Xedos autótulajdonosok! Örömmel tudatom veletek hogy megalakult a xedos-klub. :) Egyenlőre még gyerekcipőben,de a hírlevélre már lehet feliratkozni,sőt megköszönném. Remélem sokan leszünk,és nem volt hiábavaló a munkám. További szép estét. Földváry György
Bálint66 | 2009-12-01 21:41 lnorbert részére
Na ez az, hogy nálam nyáron a nagy melegben egyáltalán semmi hangja! Csak télen mikor kint is hideg a levegő. Hiába tartom szigetelt garázsban akkor is ha hideg akkor hallani...
lnorbert | 2009-12-01 20:03
Az a baj hogy meleg időben hideg motornál is csinálja nem csak hidegben.De ha nálad is ilyen akkor nem aggódok csak egy kicsit zavaró olyan mint a hoffer traktor, jó annyira nem de van egyfajta hangja :(