Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.
MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.
1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:
molaj/szűrő | levegősz. | utastér lev.sz. | gázolajsz. | sebváltó olaj | hűtőfoly. | vezérműszíj | |
1 év/20000 km | x | javasolt | javasolt | ||||
2 év/40000 km | x | x | javasolt | ||||
3 év/60000 km | x | javasolt | x | x | |||
4 év/80000 km | x | x | javasolt | x, vagy 100000 km | |||
5 év/100000 km | x | javasolt | javasolt | x | |||
6 év/ 120000 km | x | x | x | x |
2 évente |
x |
X = Csere
A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.
A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!
- Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
- Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).
2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:
motorolaj | olajszűrő | levegősz. | gyújtógy. | sebv.olaj | ékszíj | hűtőfoly. | |
1 év/ 20000 km | X | X | javasolt | ||||
2 év/ 40000 km | X | X | javasolt | ||||
3 év/ 60000 km | X | X | X | ellenőrzés | |||
4 év/ 80000 km | X | X | javasolt | X, majd 2 évente | |||
5 év/ 100000 km | X | X | javasolt | X | X | ||
6 év/ 120000 km | X | X | X | ||||
|
MAZDA jelzésű alkatrészek | |
olajszűrő benzines | 2944,-Ft | |
olajszűrő dízel | 4739,- | |
levegőszűrő | 8652,- | |
utastéri levegő szűrő 2002-2007 | 8050,- | |
utastéri levegő szűrő 2007- től | 7455,- | |
üzemanyagszűrő dízel | 9422,- | |
gyújtógyertya (irídium-platina) | 7518,- | |
vezérműszíj dízel 2,0 | 27139,- | |
|
||
generátor/klíma szíj 2,0 | 19243,- | |
generátor/klíma szíj 2,2 | 15155,- | |
vezérműszíj feszítő görgő | 24469,- | |
vezérműszíj vezető görgő | 34710,- | |
első fékbetét garnitúra | 25143,- | |
első fékbetét garnitúra M6 MPS | 54057,- | |
első fékbetét garnitúra 2007-től | 37121,- | |
Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):
- Hol található a mazda-auto.hu szervize?
- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!
- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.
- VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása!
- VILLOGOTT (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?
- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.
- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?
- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.
- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?
A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval! Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.
- A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?
- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.
- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?
- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.
Kommentek
mazda-auto.hu | 2013-07-24 08:51 Ádi,mps (2013-07-23 15:20 ) részére Válasz erre
A motorolajok "túrósodását" általában víz jelenléte okozza. Elvileg egy megfelelő motorolaj, viszkozitási jelzéstől függetlenül nem habosodhat. Ebből kifolyólag lehetséges, hogy hűtőfolyadék kerül a motorolajba, melynek legvalószínűbb pontja a hengerfej tömítés. Mindenképpen utána kell nézni, hogy mi okozza a problémát.
Ádi,mps | 2013-07-23 15:20 Válasz erre
Szép napot! Van egy kis problémám mazda 6 mps-em van. eddig 0w-30 as olajjal ment, de a szervizben 5w-30 asra cserélték. 7000-et mentem vele és túrós az olaj valamint eszegeti is máskor ilyen nem fordult vele elő. Kérdésem milyen olajat tegyek bele és milyen gyártótól? válaszukat előre is köszönöm
mazda-auto.hu | 2013-07-22 14:32 fcs007 (2013-07-20 11:51 ) részére Válasz erre
A motorvezérlő által megkezdett regenerációk elsődleges oka valószínűleg a városi közlekedés okozta túl alacsony rendszerhőmérséklet, így kevésbé tisztul , illetve gyorsabban eltömődik a szűrő. Emiatt gyakrabban meg kell (próbálnia) emelnie a gázhőmérsékletet a vezérlőegységnek. Persze a szűrő hatásfokának gyengülését az új állapothoz képest is be kell kalkulálni. Sajnos egyértelműen kijelenthető, hogy ezek az autók nem ajánlottak frekventált városi közlekedéshez. A leírt gyakorlatot javaslom folytatni. Saját autónkban már vizsgázik egy szerkezet, mely jelentősen csökkenti a kibocsájtott HC mennyiséget, így kevesebb az egységnyi idő alatt keletkező korom. Hamarosan elérhető lesz nálun
fcs007 | 2013-07-20 11:51 mazda-auto.hu (2013-07-02 08:35 ) részére Válasz erre
Kedves mazda-auto.hu!
Van nekem egy 2007-es Mazda 6-osom 2.0 L-es diesel amit kb. 10 hónapja vettem (márkaszervizben bevizsgálva). Ott nem mutattak ki semmilyen abnormális rendellenességet a bevizsgálás során. A DPF égetési ciklusával kapcsolatban lenne kérdésem, mert nekem még nem volt ilyen autóm.
Azt kell még tudni, hogy alapvetően városban használom.
Nos ilyen körülmények között az autó kb. 50-60 km-enként elkezdi az égetési procedúrát, aminek következtében az amúgy kb 6,5-7 L-es fogyasztás hírtelen 10-13 lesz.
Ilyenkor én nem szoktam vacakolni és kimegyek vele egy rövid kb. 10-15 km-es országúti égetésre, ami után visszaáll a fogyasztás a korábbi 6,5-7 L-es szintre. Nem várom meg míg kigyullad a DPF lámpa. Azonban ez egy kicsit kényelmetlen.
A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy mennyire tekinthető sűrűnek ez az égetési ciklus? Mi a tapasztalat ezzel kapcsolatban?
Annyi van még hogy nemrég cseréltem benne olajat (márkaszervizben ahol remélhetőleg azt rakták bele amit kell) plusz olajszűrőt mert elérte a nívó pálcán az X-et ami után javasolt lecserélni az olajat (legalábbis a kézikönyv tanúsága szerint).
Próbáltam az autóban prémium gázolajat is meg normált is de igazából semmi különbséget nem okozott az égetés sűrűsége tekintetében.
Érdeklődnék, hogy mi a szakvélemény a jelenséggel kapcsolatban, és milyen megoldást javasol?
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát.
borka69 | 2013-07-08 13:37 Válasz erre
2003-as 136LE-s diesel M6-os motorjának mekkora szelephézagokat kell állítani? Segítségüket előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2013-07-02 08:35 borka69 (2013-07-01 19:16 ) részére Válasz erre
Lehet akár az üzemanyagpumpa nyomás-, hozam- szabályzó szelepének hibája is, de egyéb lehetőségek sem zárhatóak ki. Valósidejű diagnosztika megmutatná, hogy mi történik amikor rángat a motor, illetve leáll.
A ciripelés akár teljesen független dolog is lehet, pl. a hosszbordás szíj, generátor szabadon futó, valamelyik csapágy stb..
borka69 | 2013-07-01 19:16 Válasz erre
T.szervíz! 2003-as CDH-TE problémájára szeretnék tanácsot kérni! Az autó elindulásnál alacsonyabb fordulatszámon csikorgó-ciripelő hangot ad, ami a fordulatszám növekedésével megszűnik.Ezzel még eggyütt lehet élni, viszont néhány km. után az autó az üzemanyagrendszer dugulási tüneteit produkálva rángatózni kezd, majd leáll. Némi idő elteltével ismét lehet haladni valamennyit. Az üzemanyagszűrőt kicseréltem és a tankszűrőt is kitakarítottam, de a hiba megmaradt.Segítséget előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2013-05-23 08:54 Kovács imre (2013-05-22 19:02 ) részére Válasz erre
A vezérlőegység az előző olajcsere után eltelt időszakban túl sok DPF szűrő regenerációt hajtott végre, így a motorolajba jutó gázolaj mennyiségét magasnak véli. Ilyenkor olajcsere, illetve számláló "nullázás" szükséges.
Kovács imre | 2013-05-22 19:02 Zoltan74 (2012-05-17 10:49 ) részére Válasz erre
helló nekem lenne egy olyan problémám hogy villogni kezd az olaj lámpa a müszerfalon de viszont nem észlelek olaj fogyasztást az autón mi lehet a baj ? köazi elöre is.
mazda-auto.hu | 2013-01-02 10:44 mazda-auto.hu (2013-01-02 10:43 ) részére Válasz erre
..és köszönjük. B.Ú.É.K.!
mazda-auto.hu | 2013-01-02 10:43 zotya (2012-12-28 14:30 ) részére Válasz erre
Nem csak az olajminőség, mennyiség vélt káros elváltozására, hanem a koromszűrő csak szervizben végrehajtható regenerálási "igényét" is jelzi a lámpa villogása. Idővel csökkentett motor teljesítményt is okozhat.
zotya | 2012-12-28 14:30 Válasz erre
Kinek higgyek?2007-es évj.2000-es diesel Mazda-6.Garancia lejárta óta,magam cserélem az olajat,és szűrőt/anyagi oka van/A DPF lámpa villogást nem töröltettem,/anyagi oka van/De azért kikértem márkaszervíz véleményét,Ami a következő:2007-óta a DPF lámpa villogás csak szervízintervallumot jelez.Megjegyzem, folyamatosan még nem világított soha egy percet sem.Másik szervíz véleménye,hogy /más/ hibát is jelezhet a villogás,és ha nem töröltetem,akkor esetleg a /más/ hibárólnem szerzek tudomást.Véleményét köszönettel várom,és BOLDOG ÚJÉVET KÍVÁNOK Zotya.
mazda-auto.hu | 2012-12-19 15:53 Balogh Norbert (2012-12-17 20:15 ) részére Válasz erre
A fórumban már válaszoltunk ugyanerre a kérdésedre.
Balogh Norbert | 2012-12-17 20:15 Válasz erre
Tisztelt szervíz!
2004-s évjáratú 136LE-s Mazd 6-m van.A minap semmi előjel nélkül reggel nem indult be az autó.A motort forgatta,de nem röffent be még hidegíndító spayvel is indítottam és egy röffenés után semmi.Ellenőriztük az üzemanyagszűrőt is (sőt ki is cseréltük)Szűrőket mindíg időben cseréltem.Hívtam szerelőt aki laptopra kötötte, de semmi hibakódot nem észlelt.Mi tévő legyek nagyon szomorú vagyok.Kérem válaszoljanak.
mazda-auto.hu | 2012-12-13 15:59 mazda 6 mari (2012-12-07 19:50 ) részére Válasz erre
Hőmérséklet szenzor, teljes izzítógyertya sor...stb..?? Látatlanban nem tudom.
mazda 6 mari | 2012-12-07 19:50 mazda-auto.hu (2012-12-03 14:37 ) részére Válasz erre
Válaszolva már volt hivatalos Mazda szervizben is most is jelenleg olyan szervizben van csak mivel semi hibát nem mutat minden rendbe csak reggel nem indul el a jeladó is már kicserélték de valami miat nem addja át ha hideg inditóval befujnak egyböl indul és egész nap indul.
mazda-auto.hu | 2012-12-03 14:37 mazda6 mari (2012-11-30 19:50 ) részére Válasz erre
A "minden átnéztek", így önmagában sajnos nem sokat segít, így nem tudok további javaslatokat adni. Hivatalos Mazda szervizben nézték?
mazda6 mari | 2012-11-30 19:50 mazda-auto.hu (2012-11-30 08:27 ) részére Válasz erre
Köszönöm a választ!! jelenleg is szervizben van csak mindent átnéztek de nem találnak semi bajt de regelente csak nem indul az autó de ha elinditják utána semi baj egésznap beindul valamilyen tanácsot szivesen fogadunk .köszönöm,,
mazda-auto.hu | 2012-11-30 08:27 Szabó Mária (2012-11-29 18:45 ) részére Válasz erre
Kedves Mária! Először is roppant veszélyes ezeket az autókat betolással indítani, mivel a vezérműszíj átugorhat, és akkor komoly károk keletkeznek a motorban. A befecskendező csere általában csak az olcsóbb egyéb hibalehetőségek megszüntetése után szokott bekövetkezni. A beindítási problémákat okozhatja izzítógyertya hiba is, de akár eltömődött üzemanyag rendszer is, és még sok minden más. Mindenképpen javasolnék egy Mazda szakszervizben elvégzendő diagnosztikát.
mazda-auto.hu | 2012-11-30 08:24 Zoltán (2012-11-15 10:20 ) részére Válasz erre
Nem rendellenes jelenség, a kályha "kéményéből" jö a füst. A motor leállítása után a hűtővíz melegítő kályha még kiégeti-kiszellőzteti önmagát, ez okozza a jelenséget. Rövid utakra használt autóknál, vagy sok üzemórájú kályhák esetén a túlzott kokszosodás is okozhatja a kályha nagyobb füstölését. Ezért szervizben érdemes kitakaríttatni ilyenkor.