Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.
MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.
1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:
molaj/szűrő | levegősz. | utastér lev.sz. | gázolajsz. | sebváltó olaj | hűtőfoly. | vezérműszíj | |
1 év/20000 km | x | javasolt | javasolt | ||||
2 év/40000 km | x | x | javasolt | ||||
3 év/60000 km | x | javasolt | x | x | |||
4 év/80000 km | x | x | javasolt | x, vagy 100000 km | |||
5 év/100000 km | x | javasolt | javasolt | x | |||
6 év/ 120000 km | x | x | x | x |
2 évente |
x |
X = Csere
A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.
A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!
- Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
- Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).
2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:
motorolaj | olajszűrő | levegősz. | gyújtógy. | sebv.olaj | ékszíj | hűtőfoly. | |
1 év/ 20000 km | X | X | javasolt | ||||
2 év/ 40000 km | X | X | javasolt | ||||
3 év/ 60000 km | X | X | X | ellenőrzés | |||
4 év/ 80000 km | X | X | javasolt | X, majd 2 évente | |||
5 év/ 100000 km | X | X | javasolt | X | X | ||
6 év/ 120000 km | X | X | X | ||||
|
MAZDA jelzésű alkatrészek | |
olajszűrő benzines | 2944,-Ft | |
olajszűrő dízel | 4739,- | |
levegőszűrő | 8652,- | |
utastéri levegő szűrő 2002-2007 | 8050,- | |
utastéri levegő szűrő 2007- től | 7455,- | |
üzemanyagszűrő dízel | 9422,- | |
gyújtógyertya (irídium-platina) | 7518,- | |
vezérműszíj dízel 2,0 | 27139,- | |
|
||
generátor/klíma szíj 2,0 | 19243,- | |
generátor/klíma szíj 2,2 | 15155,- | |
vezérműszíj feszítő görgő | 24469,- | |
vezérműszíj vezető görgő | 34710,- | |
első fékbetét garnitúra | 25143,- | |
első fékbetét garnitúra M6 MPS | 54057,- | |
első fékbetét garnitúra 2007-től | 37121,- | |
Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):
- Hol található a mazda-auto.hu szervize?
- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!
- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.
- VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása!
- VILLOGOTT (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?
- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.
- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?
- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.
- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?
A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval! Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.
- A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?
- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.
- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?
- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.
Kommentek
grederes | 2015-01-11 10:32 Válasz erre
T. Mazda Autó!
A minap izzót cseréltem a bal első tompítottban H-1-est, és találtam a fedél alatt két vékony fekete vezetéket csatlakozókkal, amik illettek egymásba de nem voltak összedugva. Nem mertem csatlakoztatni. Mi lehet ez? A másik oldalon is megnéztem, ott nem volt ilyen vezeték. A vezető felőli ülés fűtés nem működik, mi szokott a probléma lenni? Segítségét előre is köszönöm.
mazda-auto.hu | 2015-01-05 14:02 grederes (2015-01-05 07:34 ) részére Válasz erre
Természetesen van. Megfelelő méretű imbusz kulccsal lehet állítani, a motorháztető felnyitása után.
mazda-auto.hu | 2015-01-05 13:55 grederes (2015-01-05 07:34 ) részére Válasz erre
Lehet például mennyiség szabályzó szelep hiba.
UCCSO89 | 2015-01-05 12:40 Válasz erre
Tisztelt Mazda-auto!
Nekem is hasonló problémám van a tompított fényszóróval mint az előttem kérdezővel. Nagyon közelre hord és nagyon halvány a fénye. Esetleg feljebb állítás vagy erősebb izzó csere lehetséges? Ha igen, pontosan milyen izzót tegyek bele?
grederes | 2015-01-05 07:34 Válasz erre
T. Mazda Autó
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e mód a tompított fényszóró feljebb állítására, mert nagyon közelre hord. Előre is kösz.
Tamás71 | 2014-12-29 19:22 Válasz erre
Tiszteltt Mazda-autó A kérdésem a következő 2004 es mazda6 diesel 100kw .Hidegen leejti a fordulatot és leál mi a probléma?
mazda-auto.hu | 2014-12-11 10:16 UCCSO89 (2014-12-07 13:22 ) részére Válasz erre
Kedves Roland!
A leírtak alapján valószínűleg áramkör szakadási probléma van a kijelzőben, melyet egy elektroműszerész általában sikerrel meg tud javítani.
UCCSO89 | 2014-12-07 13:22 Válasz erre
Tisztelt Mazda-Auto!
Van egy 2004as mazda6 autóm amit imádok!
Van vele egy olyan problémám, hogy a központi csík kijelzőn hidegben csak a rádió állomás jelenik meg. Miután befűtötte az autó az utasteret és eltelt legalább 20-30 perc hirtelen visszajön minden. A klíma kijelző része és a fedélzeti része is. Általában a középkonzolon, a cd alatt lévő hátsó ablak fűtés és a külső-belső keringetés gombok nyomkodásával jön vissza a kijelző. Ekkor villannak fel ezeknek a visszajelző gombjai is. A kijelző nem pixelhibás, mivel meleg hatására az visszajön. Van ötlete ennek a hibának a megoldására vagy cseréljem ki a "csík" lcd kijelzőt? Nem tudom az megoldja e a problémát. Autóelektronikai szerelők és fórumok is azt mondták hogy típushiba, cseréljem a kijelzőt. Az Önök tapasztalatai mit mondanak?
Köszönöm előre is a segítséget!
Nagy Roland
mazda-auto.hu | 2014-12-05 08:55 IvRobi (2014-12-03 19:01 ) részére Válasz erre
Igen. Kb. 210000,-Ft a kiegészítő berendezés ára, de évjárat alapján már nem biztos, hogy Webasto, hanem már Eberspacher kályha van az autóban.
IvRobi | 2014-12-03 19:01 mazda-auto.hu (2014-10-14 12:15 ) részére Válasz erre
Értem. És olyan dolog lehetséges hogy az autót nem indítaná el ez a távvezérlő hanem csak a vebasto vízmelegítőt?
mazda-auto.hu | 2014-11-03 10:01 AlbertoGrande (2014-10-29 22:52 ) részére Válasz erre
A Mazda6 2002-2007-es generációjához már nem rendelhető ez a készlet.
mazda-auto.hu | 2014-11-03 09:56 dusty79 (2014-10-30 10:23 ) részére Válasz erre
61992,-Ft.
dusty79 | 2014-10-30 10:23 Válasz erre
Tisztelt Címzett!
Az alábbi cikkszámú termékre szeretnék egy árat kapni: GS1N-V4-701.
Köszönöm
AlbertoGrande | 2014-10-29 22:52 Válasz erre
Tisztelt Mazda-Autó!
Érdeklődnék, hogy kapható-e Önöknél a fényszóróba szerelhető kis ködlámpa Mazda 6-hoz? Abba a típusba is beszerelhető, anelyikben króm vakdugó van? Ha kapható, mennyibe kerûl a pár?
Köszönettel: Nagy Albert
mazda-auto.hu | 2014-10-14 12:15 IvRobi (2014-10-06 16:54 ) részére Válasz erre
A gyújtáskapcsolónak mindenképpen azonosítania kell a kulcsot indítás közben, így nem oldható meg. Illetve csak úgy oldható meg, hogy jóval kevésbé lesz lopásbiztos az autó.
mazda-auto.hu | 2014-10-14 12:12 csepla (2014-10-13 13:28 ) részére Válasz erre
A szivargyújtót konzollal együtt kiemelve ellenőrizni kell a tápellátását.
csepla | 2014-10-13 13:28 Válasz erre
Tisztelt Mazda-Auto!
Egy 2004-es Mazda 6-os kombim van. A minap használni szerettem volna a szivargyújtót telefon töltésére, nem működött (előtte igen). Azt szeretném megkérdezni, hogy hol lehet a hiba. Tudomásom szerint két biztosítéka van, egyik a sofőr bal lábánál (15A), a másik a motortérben (40). Mindkettő szemrevételezéssel jónak tűnik. Van-e más lehetőség? Hol lehet még legvalószínűbb a hiba?
Köszönöm
IvRobi | 2014-10-06 16:54 Válasz erre
Tisztelt Mazda-Auto.hu!
Az iránt érdeklődnék hogy létezik e olyan szerkezet amivel távvezérléssel tudom beindítani az autómat. 2006 évi Mazda 6 CD 2.0 TE gépkocsiba kellene.
Üdv.,
Ivánfi Róbert
mazda-auto.hu | 2014-09-30 08:57 urobi (2014-09-28 08:11 ) részére Válasz erre
4361,-Ft, és 39500,-Ft.
urobi | 2014-09-28 08:11 Válasz erre
Üdv Mazda-autó!
Kérhetnék két cikkszámra árat ?
GJ6-R61-C95
G26A-28-500A
Köszönöm