Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.
MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.
1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:
molaj/szűrő | levegősz. | utastér lev.sz. | gázolajsz. | sebváltó olaj | hűtőfoly. | vezérműszíj | |
1 év/20000 km | x | javasolt | javasolt | ||||
2 év/40000 km | x | x | javasolt | ||||
3 év/60000 km | x | javasolt | x | x | |||
4 év/80000 km | x | x | javasolt | x, vagy 100000 km | |||
5 év/100000 km | x | javasolt | javasolt | x | |||
6 év/ 120000 km | x | x | x | x |
2 évente |
x |
X = Csere
A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.
A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!
- Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
- Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).
2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:
motorolaj | olajszűrő | levegősz. | gyújtógy. | sebv.olaj | ékszíj | hűtőfoly. | |
1 év/ 20000 km | X | X | javasolt | ||||
2 év/ 40000 km | X | X | javasolt | ||||
3 év/ 60000 km | X | X | X | ellenőrzés | |||
4 év/ 80000 km | X | X | javasolt | X, majd 2 évente | |||
5 év/ 100000 km | X | X | javasolt | X | X | ||
6 év/ 120000 km | X | X | X | ||||
|
MAZDA jelzésű alkatrészek | |
olajszűrő benzines | 2944,-Ft | |
olajszűrő dízel | 4739,- | |
levegőszűrő | 8652,- | |
utastéri levegő szűrő 2002-2007 | 8050,- | |
utastéri levegő szűrő 2007- től | 7455,- | |
üzemanyagszűrő dízel | 9422,- | |
gyújtógyertya (irídium-platina) | 7518,- | |
vezérműszíj dízel 2,0 | 27139,- | |
|
||
generátor/klíma szíj 2,0 | 19243,- | |
generátor/klíma szíj 2,2 | 15155,- | |
vezérműszíj feszítő görgő | 24469,- | |
vezérműszíj vezető görgő | 34710,- | |
első fékbetét garnitúra | 25143,- | |
első fékbetét garnitúra M6 MPS | 54057,- | |
első fékbetét garnitúra 2007-től | 37121,- | |
Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):
- Hol található a mazda-auto.hu szervize?
- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!
- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.
- VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása!
- VILLOGOTT (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?
- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.
- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?
- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.
- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?
A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval! Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.
- A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?
- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.
- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?
- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.
Kommentek
mazda-auto.hu | 2012-01-13 15:37 Keresz (2012-01-13 12:59 ) részére Válasz erre
Mindegy, de a navigációé talán célszerűbb. A lényeg, hogy gyújtáskulcs LOCK állásban ne legyen rajta feszültség.
mazda-auto.hu | 2012-01-13 15:35 flakon (2012-01-12 15:07 ) részére Válasz erre
1.Igen, az EGR szelep takarítását érdemes megpróbálni.2. Mivel az aut visszazár, ezért a zármotorok hibáját ki lehet zárni. Egyáltalán gyári távirányítók, vagy utólagos riasztó kapcsolói?
Keresz | 2012-01-13 12:59 Keresz (2012-01-08 13:10 ) részére Válasz erre
mazda-auto.hu:abeépített 7"-o mobil GPS-hen honnan célszerű áramot adni? Szivargyujtórol,vagy jó az eredeti Gps arambetáp.?Kőzsönettel:Keresz
flakon | 2012-01-12 15:07 Válasz erre
Köszönöm a választ, Mo-on kiolvastatom. És lenne még 2 dolog. A motor felső részén, a hűtő felöl van egy szelep(gondolom ez lehet az EGR) ami indításkor el kezd kerepelni, majd abbahagyja. Eléggé "olajsaras". lehet javítani, tisztítani, vagy csere?(elég drága)A másik a távkapcsoló. 2 db van, mindkettő nyitja a zárakat, de lezárni egyik sem hajlandó! Újrakalibráltam és akkor sem lock-kol. Ajtó becsuk, unlock, és kb 25 mperc mulva bezár. Van-e erre valami gyógymód?
mazda-auto.hu | 2012-01-11 10:13 flakon (2012-01-10 14:25 ) részére Válasz erre
Inkább a motor normális vezérelhetőségét akadályozó problémáról van szó, így szükség esetén nem tud úgy beavatkozni, ahogy kellene. Hibakód olvasás szükséges. Az áramtalanítás törli a kódot, de a probléma újfent jelentkezik, ezért tér vissza a hibajelzés.
flakon | 2012-01-10 14:25 Feri84 (2011-11-16 19:48 ) részére Válasz erre
mazda 6, 2003-as, 136 , diesel, hasonló a gondom, mint feri84-nek, kigyullad az engine check, és a csuszkáló autó.
ha leveszem az akkuról, elalszik és kb 50 km után ismét kigyullad! nyomaték, LE rendben. Lehet fék probléma is? csak a komputeres kiolvasás segit?
Keresz | 2012-01-08 13:10 Válasz erre
Mazda6 2,0CD 136Le gyári Ny Eu navigácioval. Van valakinek javaslata
, hogyan lehet K Eu-ra bővíteni. Van egy olyan ajánlatom,hogy 7"-os mobil navigációt épitene be a gyári helyére.Fog ez működni? Kinek van ehhez jobb javaslata? Előre is köszönöm.
mazda-auto.hu | 2011-12-19 11:42 medweczky (2011-12-14 17:08 ) részére Válasz erre
Ezekben az autókban a szoftvert csak akkor kell, és lehet frissíteni, ha a gyár módosít rajta valamilyen okból. Klasszikus értelemben program frissítés ezeknél az autóknál nincs. Kivitel és motorváltozattól is függően 2002-től mindössze 2-3 alkalommal módosítottak a vezérlőegység alap programján. A dízelek befecskendezés korrekciója nem szoftverfrissítésnek minősül.
medweczky | 2011-12-14 17:08 Válasz erre
Tisztelt szervíz!
Van-e szoftverfrissítési lehetőség MAZDA 6-nál?
Tóth Attila | 2011-11-28 10:21 mazda-auto.hu (2011-11-28 10:13 ) részére Válasz erre
Köszönöm válaszát!
mazda-auto.hu | 2011-11-28 10:13 Tóth Attila (2011-11-28 09:54 ) részére Válasz erre
A Mobil-1 0w-30-ast "kell" használni, Az SHC Formula sem rossz, de ez elsősorban VW specifikus, és egyébként "csak" Mobil, nem Mobil-1.
mazda-auto.hu | 2011-11-28 10:11 Feri84 (2011-11-19 19:21 ) részére Válasz erre
A lambda szonda ún élettartam alkatrész is lehet, nincs időszakos cseréje, de ennek hibája is közrejátszhat.
Tóth Attila | 2011-11-28 09:54 Válasz erre
Tisztelt Mazda-Auto!
2008 év végi 6-osba 2.0i melyik olajat válasszam?
Üzemeltetés 50-50% város/országút, és azért szeretem hajtani. :)
Mobil1 0w-30 fuel Economy
Mobil1 0w-30 SHC Formula LD
Egyálatalán mi a különbség a két olaj között?
Feri84 | 2011-11-19 19:21 Válasz erre
A lambda szonda nem lehet a hiba okozója? Még nem cseréltem benne, és mint írtam 155 ekm van a kocsiban.
mazda-auto.hu | 2011-11-17 16:17 Feri84 (2011-11-16 19:48 ) részére Válasz erre
Műszeres hibakód olvasást kell végeztetni. Olyan részegységgel van gond, mely a motor vezérelhetőségi képességét rontja ( a vezérlőegység általi), a kipörgésgátló, DSC működtetéséhez
Feri84 | 2011-11-16 19:48 Válasz erre
Hello! Mazda 6, 2.0 diesel, 121 LE, 2004/06, 155 ekm. Imádom az autót, viszont egy ideje folyamatosan ég a check engine, és még egy autó csúszást szimbolizáló lámpa, és ezek együttesen gyulladtak ki, és rendszertelen időközönként eltűnnek, illetve újra kigyulladnak. Mi lehet a hiba oka? 4 éve használom, bár utolsó éve csak városban. Azóta érzem, hogy lomhább is az autó. Hiába viszem hosszabb útra, maradandóan nem változik semmi. Mi lehet a probléma forrása? Van valakinek ilyen tapasztalata? Tudomásom szerint ebben még nincs részecskeszűrő.
medweczky | 2011-10-01 16:41 gabo (2011-10-01 15:49 ) részére Válasz erre
Szia!
Szerintem lamda-szonda.
gabo | 2011-10-01 15:49 Válasz erre
sziasztok!
egy kérdésem lenne mazda 6 2.d 121 le.
208 e km az autóban mostanában menet közben a motorvezérlő hibát mutat, leginkább 1500 fordulat környékén dadog le a motor mi lehet a probléma?
mazda-auto.hu | 2011-09-30 08:41 medweczky (2011-09-29 09:38 ) részére Válasz erre
A fedélzeti számítógép nem az "átfolyó" üzemanyag mennyiségét méri, hanem előre megírt algoritmus alapján számolja a fogyasztást. Ezért ha a mennyiség számolását befolyásoló szenzorok nem "észlelik" az elváltozást/hibát, akkor nem veszi észre a többlet fogyasztást.
medweczky | 2011-09-29 09:38 mazda-auto.hu (2011-09-27 14:11 ) részére Válasz erre
Ja és még egy kérdésem van.
Miért nem a valós fogyasztást mutatja a f.computer?Közel négy liter az eltérés...