Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.
MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.
1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:
molaj/szűrő | levegősz. | utastér lev.sz. | gázolajsz. | sebváltó olaj | hűtőfoly. | vezérműszíj | |
1 év/20000 km | x | javasolt | javasolt | ||||
2 év/40000 km | x | x | javasolt | ||||
3 év/60000 km | x | javasolt | x | x | |||
4 év/80000 km | x | x | javasolt | x, vagy 100000 km | |||
5 év/100000 km | x | javasolt | javasolt | x | |||
6 év/ 120000 km | x | x | x | x |
2 évente |
x |
X = Csere
A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.
A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!
- Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
- Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).
2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:
motorolaj | olajszűrő | levegősz. | gyújtógy. | sebv.olaj | ékszíj | hűtőfoly. | |
1 év/ 20000 km | X | X | javasolt | ||||
2 év/ 40000 km | X | X | javasolt | ||||
3 év/ 60000 km | X | X | X | ellenőrzés | |||
4 év/ 80000 km | X | X | javasolt | X, majd 2 évente | |||
5 év/ 100000 km | X | X | javasolt | X | X | ||
6 év/ 120000 km | X | X | X | ||||
|
MAZDA jelzésű alkatrészek | |
olajszűrő benzines | 2944,-Ft | |
olajszűrő dízel | 4739,- | |
levegőszűrő | 8652,- | |
utastéri levegő szűrő 2002-2007 | 8050,- | |
utastéri levegő szűrő 2007- től | 7455,- | |
üzemanyagszűrő dízel | 9422,- | |
gyújtógyertya (irídium-platina) | 7518,- | |
vezérműszíj dízel 2,0 | 27139,- | |
|
||
generátor/klíma szíj 2,0 | 19243,- | |
generátor/klíma szíj 2,2 | 15155,- | |
vezérműszíj feszítő görgő | 24469,- | |
vezérműszíj vezető görgő | 34710,- | |
első fékbetét garnitúra | 25143,- | |
első fékbetét garnitúra M6 MPS | 54057,- | |
első fékbetét garnitúra 2007-től | 37121,- | |
Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):
- Hol található a mazda-auto.hu szervize?
- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!
- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.
- VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása!
- VILLOGOTT (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?
- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.
- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?
- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.
- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?
A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval! Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.
- A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?
- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.
- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?
- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.
Kommentek
qvision | 2016-02-06 19:10 Válasz erre
Kedves Mazda Autó!
Szeretnék némi információt egy vásárlásra kiszemelt Mazda 6 kombi-ról melynek alvázszáma :JMZGY19R671460134
Köszönöm
gtomy72 | 2016-02-02 19:56 Válasz erre
Sziasztok!
Mivel nagyon sokan kérnek kezelési útmutatót, ezért megpróbálok segíteni, remélem sikerül.
Az alábbi linken megosztottam egy szkennelt 2004-es Mazda6 kezelési útmutatót, de lélekben készüljetek fel rá, hogy 208 MB.
Ha nem sikerül letölteni, akkor jelezzetek vissza és megpróbálom megosztani máshonnan.
https://drive.google.com/file/d/0B6LIdxKmK0mAb3RsVHJ0a2IwR2c/view?usp=sharing
henka13 | 2016-01-30 14:31 Válasz erre
Tisztelt Mazda Autó!
A segítségüket szeretném kérni.2006 évjáratú,1.8-as benzines Mazda 6 gépkocsimhoz szeretnék magyar nyelvű használati könyvet ,amennyiben megoldható.Akár PDF formátumban is.
Tisztelettel és köszönettel:Horváthné Csörnyei Erika
Feeder07 | 2016-01-27 21:23 Válasz erre
Kedves Mazda Autó!
Szeretnék némi információt egy vásárlásra kiszemelt Mazda 6 kombi ról melynek alvázszáma :JMZGY19R671476209
Márkaszervizben volt e szervizelve, mennyi km van benne, és ha még lenne valami hasznos megköszönném!
Üdvözlettel: Mák Richárd
benczed | 2016-01-10 11:43 Válasz erre
Tisztelt Mazda-autó,
Mazda 6 2003-as 2.0 diesel autómhoz használati kézikönyvet szeretnék kérni, ha lehetséges PDF formátumban, előre is köszönöm.
Tisztelettel Dávid.
zoszkar | 2015-10-27 13:21 Válasz erre
Tisztelt Mazda Autó,
Egy 2004-es Mazda 6-os tulajdonosa vagyok és a kérdésem az lenne, hogy Mazda 3-asal kompatibilis e a kerék.
Az interneten böngészve megtaláltam a gyári kerék parametereket:
Mazda 6 -- 2002-2005 (GG):
5/114.3/67 15x6 ET50
Mazda 3 -- 2003-2009 (BK)
5/114.3/67 15x6 ET52.5
Csak az ET számban különböznek és csak 2,5mm a különbség... A kérdésem, hogy használható lenne, vagy ez már be lógna a fékbe?
Válaszát előre is köszönöm.
koli9 | 2015-10-25 10:49 Válasz erre
Tisztelt Mazda,
Tudna e nekem küldeni egy Mazda6 (2004 évjáratú), használati könyvet, magyar nyelven, akár PDF formátumban.
Előre is köszönöm.
vivien01 | 2015-10-22 15:54 Válasz erre
Kedves Mazda-auto!
Az lenne a kérdésem, hogy tudnának e küldeni egy 2004es Mazda 6-os használati könyvet pdf formátumban?
vivien01 | 2015-10-22 15:54 Válasz erre
Kedves Mazda-auto!
Az lenne a kérdésem, hogy tudnának e küldeni egy 2004es Mazda 6-os használati könyvet pdf formátumban?
mazda-auto.hu | 2015-10-19 15:38 setko29 (2015-10-12 19:57 ) részére Válasz erre
195/65R15 a gyári mérete, téli keréknek tökéletes választás lenne.
Zax1231 | 2015-10-18 11:11 Válasz erre
Sziasztok! 2002-es Mazda 6-osom vezető oldalán áll a víz az utastérben. Lebontottam az ajtó kárpitot, az ülést kivettem a padlókárpitot felszedtem, a küszöbtakarókat eltávolítottam, ezután locsoltam az autót hosszasan, több helyen, de nem találom egyértelműen a beázás okát és helyét. Ebben kérném segítségeteket! Annyit fedeztem fel, hogy a két küszöbben áll a víz. Ez normális? Google-be megtaláltam, hogy valakinek volt hasonló problémája, de egyszerűen nem találom sehol itt azt a hozzászólást, pedig a fórum keresőjét is próbáltam használni, de nem szerintem rosszul működik.
Az autóval dolgozni járunk, szóval gyorsan kellene valami megoldás!
setko29 | 2015-10-12 19:57 Válasz erre
2003 as mazda 6 ra szeretnék téli gumit.Most gyári alufelnivel van nyari gumi rajta 215/45.17 .Milyen méret lenne ami megfelelö rá ha váltanék lemezfelnire.Rárakhatok más méretüt is?teli gumi vasfelnivel egyutt?195/65.15 mondjuk ez a méret jó lenne nekem télére?koszi a valaszokat
beklasmd | 2015-08-29 19:32 Válasz erre
Tisztelt Mazda-Auto!
Mazda 6 (2011/8, 2.2 D, 163 LE, GTA )vásárlását tervezem. Az alvázszáma JMZGHA4B601462222. Tudnának információval szolgálni az előéletéről? Elvileg végig márkaszervízben szervízelték.
A kereskedő azt mondta van digitális szervízkönyve de nincs kinyomtatva ill. lekérdezve. 2 nap múlva mennék megnézni az autót de sajnos ahol veszem nincs Mazda szakszervíz.
Előre is köszönöm segítségét.
mazda-auto.hu2 | 2015-08-28 08:13 tomsmith90 (2015-08-27 15:54 ) részére Válasz erre
2009.03.10-én rögzítették a digitális rendszerbe.
Utolsó bejegyzése 2011.04.06. ekkor 55.115 km volt benne.
tomsmith90 | 2015-08-27 15:54 Válasz erre
Tisztelt mazda-auto!
Vásároltam egy 2003-as évjáratú Mazda 6-ot osztrák tulajtól.
Sajnos nincsen végig vezetett szervizkönyve, ezért szeretnék némi segítséget kérni az előéletét illetően (szerviztörténet). Az alvázszám: JMZGG12T231148570
Köszönettel: Kovács Tamás
louiking | 2015-08-25 11:43 Megyde (2015-08-15 15:29 ) részére Válasz erre
szia sikerült találnod könyvet az autóhoz?
diesel86 | 2015-08-24 23:28 mazda-auto.hu2 (2015-08-24 15:14 ) részére Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm gyors válaszukat....
Kicsit furcsállom hogy 3 év alatt beleraktak 100000 kilómétert majd 6 év alatt csak ötven ezret...
Ismételten Nagyon köszönöm!
Üdv.:
Gergely Norbert
mazda-auto.hu2 | 2015-08-24 15:14 diesel86 (2015-08-23 22:26 ) részére Válasz erre
Nincs rögzítve a digitális rendszerben.
Csak annyit látok, hogy 2006.03.27-én helyezték forgalomba Németországba, és az utolsó rögzített adat 2009. 03. 04-én volt, akkor 106.870 km volt az autóban.
Az eladőnak szavatossági kötelezettsége van az ilyen rejtett hibákra, és ráadásul 2014. óta a bizonyítási kényszer is az eladót terheli, azaz neki kell bizonyítania, hogy az autó a vevőnél hibásodott meg. Ez 240 km megtétele után valószínűleg nem fog menni, ezért saját költségén meg fogja csinálni.
Egyébként akár egy lelazult testkábel is okozht ilyet, de persze lehet komoly gond is.
diesel86 | 2015-08-23 22:26 Válasz erre
Tisztelt Mazda-Auto!
Vásároltam egy Mazda 6 2.0 Diesel 2006-os személygépkocsit, 156271 Km-rel.
240 Km után megállt és nem lehet beindítani...
Miután a kereskedő semmilyen szervíz-történeti adatot nem tud mondani, szeretném kérni a segítségüket!
Alvázszám:JMZGY19R661406867
Várom válaszukat, ha lehetne emailben!
Tisztelettel:
Gergely Norbert
Megyde | 2015-08-15 15:29 Válasz erre
Tisztelt Mazda-autó! Csatlakoznék az előttem szólóhoz...
Én egy 2010-es Mazda 6-hoz (2.0 benzin) keresek magyar vagy angol nyelvű kezelési könyvet PDF-formátumban. Kérem, ha megoldható, akkor küldjenek nekem egyet a szogedi.adriska@gmail.com e-mail címre. Előre is köszönöm.