2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-05-10 13:04 high-8 részére

A Renesis újkori kompressziós nyomásértéke 8,3-8,5 Bar 250/perc fordulaton. Mérte-e már valaki egy új motoron? Nem tudom.

high-8 | 2010-05-10 09:28 mazda-auto.hu részére

köszönöm,amúgy új korában mekkora bar érték a megszokott, 8 körüli?

mazda-auto.hu | 2010-05-10 08:31 zzoltan részére

Ez minden bizonnyal a kenési hatásfok növelésének a módosítás által ( http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-wankel-renesis-megbizhatosag-olajzas-szerviz-auto-expanzio.html ), illetve a strapabíróbb szintetikus olajnak köszönhető.

mazda-auto.hu | 2010-05-10 08:27 high-8 részére

6,9 Bar a minimum, és rotoron belül 1 Bar maximális eltérés az elfogadható. Kamrák között rotortól függetlenül 1,5 Bar az engedélyezett maximális eltérés.

mazda-auto.hu | 2010-05-10 08:25 zzoltan részére

Az RX-8 olajhűtői körüli gumiborítás nélkül kevesebb szemből érkező levegő menne át a hűtőn, nagy része inkább kikerülné, így romlana a hűtési hatásfok. Tehát ne vedd le!

zzoltan | 2010-05-07 22:07

A héten csak városban használtam az autót és zömmel rövid etapokon, sőt sokszor egy helyben állva melegítettem a motort az olajhő tesztelés miatt. 15,5 liter lett a fogyasztásom. :) Ilyen kevés városban még soha nem volt. Eddig 17 liter volt a rekord.

high-8 | 2010-05-07 16:27

mik azok a kompressziós értékek amik még pont megfelelnek a "minimumnak"?

köszönöm

zzoltan | 2010-05-07 15:53 corre78 részére

Ugyanarra gondoltunk, de nem hiszed el nekem mennyire forró szokott lenni bent minden. Valamelyik nap tesztelés után még az a műanyag motorburkolat is iszonyat meleg volt, a toronymerevítő rudat pedig meg sem tudtam fogni.

corre78 | 2010-05-07 15:51 zzoltan részére

Ja én a műanyag motorburkolatra gondoltam, nem a motorháztetőn lévőre :-)
Kerékjárat burkolat: Nekem akerék előtt is sáros szokott lenni, persze nem annyira mint a kerék mögötti részen, de sáros.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó