2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2010-05-07 15:22

Az a gumiborítás szolgál valamilyen célt az olajhűtő körül? Elvileg az leszedhető? Ha leszedem, változhat valamit a hűtés?

zzoltan | 2010-05-07 15:09 mazda-auto.hu részére

István:
Akkor az van, hogy iszonyatos nagy, világra szóló botrányt fogok csinálni és szépen garanciában ki fogják nekem cserélni, sőt adhatnak még egy új motort is. :)

Kornél: Szerintem nem megy be sok sár, mivel a kerék forgásirányával pont ellentétesen vannak a szellőzők.
Én nem merem levenni a burkolatot, nehogy kárt tegyen a nagy hő a gépház fényezésében.

mazda-auto.hu | 2010-05-07 09:05 zzoltan részére

Nem, erre nagyon kicsi az esély. Az viszont felvetődött bennem, hogy mi van, ha a korábbi olajcsőcsere visszahívásnál, vagy esetleg a motorcserénél felcserélték a ki és bemenő olajágat?

corre78 | 2010-05-06 20:08 zzoltan részére

Helló Zoli!
Nem fog sok sár befolyni a hűtőkhöz? Én pár napja levettem a motorburkolatot. Tavasztól késő őszig így fogok ezentúl járni vele. Hajtós út után sem csap meg olyan forró levegő, amikor felnyitom a motorháztetőt, mint eddig, szóval elég jelentős hülést lehet ezzel is elérni tapasztalataim szerint.

zzoltan | 2010-05-06 17:23 mazda-auto.hu részére

"..vagy csak az egyik hűtőben... "
Ezt azért zárnám ki, mert szinte tizedre pontosan ugyanakkora hőfokot mértünk mindkét hűtőnél.

Viszont akkor tovább gondolkozva, lehetséges az, hogy mindkét termosztát ugyanúgy meghibásodott?

zzoltan | 2010-05-06 16:55 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, akkor lelkileg és anyagilag is felkészülök. :) Addig is megméretem az olajhűtők végpontjain a hőmérsékletet.

mazda-auto.hu | 2010-05-06 16:47 zzoltan részére

Az autó színvonalához illő alkatrészekkel, szállítási-gyártási költségekkel egyelőre csak annyit tudok mondani, hogy biztosan 6 számjegyű összeg lesz.

mazda-auto.hu | 2010-05-06 16:20 zzoltan részére

A gyár megbonthatatlan egységként kezeli az olajhűtőt.

Ettől függetlenül lehet módosítani, de csak úgy megnézni, szétszedni nem.
Az első dobbetétet kiszerelve hátulról hozzá lehet férni a hűtőkhöz, így le lehetne mérni, hogy a ki és bemenő nyílások között van-e hőmérséklet különbség, átveszi-e (megközelítőleg) a hűtő a bemenő ág hőmérsékletét.

zzoltan | 2010-05-06 16:05 mazda-auto.hu részére

Azért csak nagyságrendileg megsúghatnád akár mailben az árat (pl. 30e vagy 80e vagy 150e) csak hogy lelkileg megfelelően felkészülhessek. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó