2025. Január 17. Péntek - Antal
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Grammok, grammok, kilogrammok...
Díjnyertes Mazda i-stop.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
high-8 | 2010-05-19 16:48
Zoli van egy balos hátsó lámpám ami tuti nem párásodik ha érdekel nagyon szép állapotban!
corre78 | 2010-05-19 16:47 mazda-auto.hu részére
A szeptemberben esedékes szervízkor viszont leellenőríztetem a MOP adagolók csövét. Köszönöm szépen mégegyszer.
high-8 | 2010-05-19 16:47
Üdv!
áttértem az általatok javasolt fuel synthetic 0w30-as mobile-1 olajra,tapasztalat eddig annyi,h mikor hidegen indítom pár mp-ig halvány fehér füst jön ki majd abbamarad!amúgy ezt a mop-os vákuumtesztet pontosan h tudom végrehajtani?
köszönöm
mazda-auto.hu | 2010-05-19 16:45 zzoltan részére
Így látatlanban nem tudom mi a baj, gyárilag is csak a szivacs csere javasolt, de úgy tűnik esetedben nem erről van szó.
mazda-auto.hu | 2010-05-19 16:42 corre78 részére
Rendben.
zzoltan | 2010-05-19 15:50 mazda-auto.hu részére
Igazából ez minden alkalommal úgy kezdődik, hogy elkezd gyengén, harmatosan párásodni az oldala. Később már a teljes búra, majd a végén már vízcseppek vannak a búra belsején és most a többnapos eső után már annyi párából lecsapódott vízcsepp lett ami lefolyt, hogy már áll a burában a víz.
Ami érdekes, hogy a helyzetjelző/féklámpa izzónál (az a nagy kerek piros) nincsen sem pára, sem víz. És ugye ennek a foglalatánál van az a bizonyos szellőző lukacska.
corre78 | 2010-05-19 15:00 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a gyors választ és a tanácsokat.
"4. zzoltán korábbi elmondása alapján rendszeresen olajat szoktál találni a szívőcsövedben." Nos ez nem teljesen így van. Tavaly februárban volt olajcsőcserém gariban és akkor láttuk a szervízben, hogy a harmonika csőben van olaj. Ez ugyanilyen olajosan lett a visszatéve és így jártam vele idén márciusig, amikoris kiszedtem a trafókat, hogy szemügyre vegyem őket és ehhez ki kellett vennem mindent a pillangószeleptől előrefelé. Ekkor mostam ki a harmonikát és tisztán tettem vissza. Azóta a kis kartertartályban alkalmanként 1-2 cseppet (volt hogy üres is volt) szoktam találni (a kimosás előtt volt, hogy fél deci olajat öntöttem ki belőle). A kis tartály lyukán kerestül a harmonikacső belsejébe is bele szoktam lesni és noha fénylik az olajtól, de a bordák között most már nem áll az olaj. A szétszedés óta nem töltöm maxig a szintet, hanem legfeljebb csak kb 6-7 mm-rel max alá (hidegen szoktam mindig utántölteni), és így a megfigyelésem alapján, ha meleg a motor, akkor pontosan max szinten van az olajszint. Az olajfogyim teljesen jó azóta. Hamarosan újra kiszerelem a harmonikátés és belenézek rendesen.
mazda-auto.hu | 2010-05-19 14:09 corre78 részére
1.Valójában csak meghúzási nyomaték értéket tudok mondani, ami 13-17 Nm. Meghúzáskor lehet érezni, amikor az alumínium gyertya alátét "megroppan". Ez lehet, hogy nincs messze attól, ahogy csináltad. 2. Az oxidáció nem szerencsés az érintkezőknél, érdemes lehet a pipáid fején egy kicsit összébb nyomni. 3. Nem baj a 7-es hőérték, valamivel jobb az öntisztulása mint a 8-asé. Az L-es gyertyákon általában mindig több a lerakódás. 4. zzoltán korábbi elmondása alapján rendszeresen olajat szoktál találni a szívőcsövedben. Érdemes lenne vákum tesztelni a MOP adagolók szívócsőre csatlakozó csövét, mert ha nem tömített, akkor a MOP olajának egy része a kamrák helyett a szívócsőbe kerülhet.
corre78 | 2010-05-19 12:45 corre78 részére
Továbbá: A régi gyertyáknál a pipa felöli végükön sötétzöld oxidálás volt megfigyelhető. A pipák belseje viszont fémtiszta/tiszta volt. A gyertyák, főleg az L-esek elég rondán néztek ki. A Trailing-ek nem annyira.
corre78 | 2010-05-19 12:20
Szia István!
Ma (39700 km-nél kicseréltem a gyertyákat (mind a négyet)
A dolog úgy indult, hogy csak kiveszem a régieket és megnézem, hogyan néznek ki és lemosom őket. Igen ám, csak annyira pici a hely, hogy az elülső rotorház gyertyáinak a kerámiaborítását sikerült eltörnöm és akkor már inkább leselejteztem mind a 4 régit és az őjakat szépen betekertem először kézzel, aztán a kulccsal. Kérdés hogy mennyire kell meghúzni?! Annyira hóztam meg, hogy folyamatosan figyeltem, hogy mikor nem lötyök már és mé arra húztam kb 1 egész fordulatot határozott, de nem től nagy erővel. Tehát annyira, hogy a hatlapfej elektróda felöli oldala pontosan egy síkban van a rotorházon lévő köríves kidomborodással. Jó így?
Viszont ami érdekes, hogy a régi L gyertyáim 7-esek. Amit furcsállok, mert kb 3000 km-es korában cserélték gariban és úgy tudtam eddig, hogy 8-asokra szokták.
Annyira nem gond, mert az őj szettben is 7-esek az L gyertyáim, csak furcsa.