2025. Április 22. Kedd - Csilla

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-05-06 15:50 mazda-auto.hu részére

Úgy néz ki meg vannak a végleges eszközök. Megérkezésük után a legoptimálisabb elhelyezéshez megtervezem, és legyártatjuk a nagynyomású csöveket. Árat ez után tudok mondani. Három hét még biztos lesz.

zzoltan | 2010-05-06 15:47 mazda-auto.hu részére

Tehát akkor a legvalószínűbb a termosztát hibája.
Meg lehet ezt valahogy nézni, próbálni? Vagy kár foglalkozni vele, mert úgyis cserélni kell? Gondolom nem javítható.

mazda-auto.hu | 2010-05-06 15:44 zzoltan részére

Két dolog lehetséges, vagy a hűtőbe beépített termosztát nem tudja lezárni a hűtőt megkerülő utat, vagy hiába dolgozik jól, a hűtőben nem tud rendesen áramlani az olaj valamilyen dugulás miatt. Az első az esélyesebb, erre utalhat az is, ha valóban magasabb az olajnyomásod az átlagnál (átalakított).

zzoltan | 2010-05-06 15:25 mazda-auto.hu részére

Akkor most mik a további lépések?
Le kéne venni az olajhűtőket és kifuvatni? Vagy inkább egyből gondolkozzunk a 3-ik fázisban és a hűtőcserében?
Kb mikor tudsz rá komplett árat mondani?

mazda-auto.hu | 2010-05-06 15:13 mazda-auto.hu részére

..vagy csak az egyik hűtőben...

mazda-auto.hu | 2010-05-06 15:09 zzoltan részére

1.Elég nagy az eltérés az olajszűrő, és a műszer hőmérsékleti értékei között, holott a szenzor és az olajszűrő gyakorlatilag ugyanazon a helyen van.
2. 81 fokos olajszűrő hőmérsékletnél még csak részben nyitottak az olajhűtők, így a 60C elfogadhatő hűtőhőmérséklet.
3. 98C fokos olajszűrő hőmérséklet esetén a hűtőkön is hasonló hőmérsékletet kellene mérni, hiszen a szűrőhöz már a hűtőkön átment olaj érkezik.

Szóval úgy tűnik a hűtőidben nem kering rendesen az olaj.

zzoltan | 2010-05-06 14:06 zzoltan részére

Á, most fél órát autókáztam a városban és elég sűrű volt a forgalom, tehát alig volt menetszél. Sokszor meg kellett állni, újraindulni. pikk-pakk felment 107-re aztán úgy is maradt.

zzoltan | 2010-05-06 13:10 mazda-auto.hu részére

Nyugis tempóban melegítettem fel a motort, de egyszerűen nem tudtuk elkapni azt a pillanatot, amikor a műszer 80-85 fokot mutatott, mert ahogy megszűnt a menetszél, szinte egyből felment 95-re a műszer szerint.
A mérések:
műszer által mutatott/olajszűrő/olajhűtő:
95/81/60 fok
110/98/75 fok

Az első mérés még jónak is tűnhet, de a második már magas, ugye?
Jah és most sem akart az istennek sem 110-ről visszahűlni.

mazda-auto.hu | 2010-05-06 08:24 zzoltan részére

Feltétlen mérjétek meg az olajhűtők hőmérsékletét is majd a hőmérővel, amikor már a 80-85 fokot elérte-meghaladta az olajszűrő hőmérséklete.

zzoltan | 2010-05-05 21:13 mazda-auto.hu részére

A magas olajhőre: délután 28 fokban városban 4-ikben 50-el 2000 fordulatnál 100 fok. Ha kicsit néha odaléptem, a szokásos 110.
Délután kivágtam a műanyag sárvédőlemezek "vak" ablakait, ahogy mondtad.
Aztán jött a vihar és lehűlt 18 fokra a levegő, így igazából nem teljesen mérvadó a tesz, de...
Kb 15 km-t mentem szintén 4-ikben 2000 fordulaton és stabilan leragadt a mutató 95 foknál. Aztán oda-oda lépegettem neki és felment 107-re. Tehát a korábbi adatokkal szemben 5 fokos olajhőcsökkenést észleltem.
Viszont amit megfigyeltem, hogy ha nyugiban megyek, akkor nem melegedett 95 fölé. Viszont az odalépegetésekkel felment 107-re és utána hiába mentem végig 4-ik 2000-el, nem hűlt vissza. Ez talán egy támpont lehet a tovább gondolkodásban. Na meg az is fura, hogy egyetlen egy 8000-ig történő kigyorsítástól felmegy 95-ről 107-re.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó