2025. Január 18. Szombat - Piroska
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-05-05 15:08 zzoltan részére
1. Nagyon jó! Várjuk az eredményeket!
2. Az RX-8 benzinpumpája igen összetett szerkezet, a két benzinszűrő, a megkerülő szelep, a melléktank vákum szabályzó...mind benne van, és elvileg megbonthatatlan egység. Üzemanyag nyomást, és nyomástartást lehetne mérni, de a nyomás értéket igazából a megtorpanásnál lenne jó tudni, ezt pedig nehéz kivitelezni. Még beszédes lehet, ha a megtorpanás mindig hasonló üzemanyag szint esetén jelentkezik.
zzoltan | 2010-05-05 13:13 mazda-auto.hu részére
1. hihetetlen, de a műszerészeinknek van lézeres hőmérőjük. :) Holnap megmérik nekem.
2. ezt hogyan lehetne ellenőrizni, illetve mire gyanakszol? Üzemanyagszűrő? Benzinpumpa? Elekronikus gázpedál?
mazda-auto.hu | 2010-05-05 12:03 zzoltan részére
1. Egy lézeres hőmérővel például egyszerűen le lehetne ellenőrizni a valós hőmérséklet adatokat az olajszűrőnél, illetve az olajhűtőket is lehetne tesztelni vele. Ha a szűrőnél a mérő is a műszerrel megegyező értéket mutat, akkor nagy valószínűséggel az olajhűtő-hűtők beépített áramlásszabályzó thermosztátja túlságosan korlátozza a hűtőkön átfolyó olajmennyiséget.
Tegnap 24C fok külső hőmérsdéklet 155km/h tempó vagy 3 percen keresztül, hatodikban 88-90C olajhőmérséklet. Ezután városban 80-90C fok.
2. Kezdek hajlani az üzemanyag ellátás irányába.
zzoltan | 2010-05-05 11:19
Két téma van, amiben ötleteket és segítséget szeretnék kérni.
1. valamiért nagyon magas az olajhőmérsékletem, már 3000 fordulaton eléri a 100 fokot, 4000-en a 107-110-et, pár másodperc hajtós tempó után pedig a 120-at.
2. huzamosabb magas fordulaton való haladás után további kigyorsításnál esetenként megtorpan az autó. Itt szóba jött már gyújtásprobléma, kevés olaj miatti kompresszióvesztés és üzemanyag ellátás probléma is.
mazda-auto.hu | 2010-05-04 15:46 zzoltan részére
Igen, bár tény, hogy elég költséges dolog.
zzoltan | 2010-05-04 14:58 mazda-auto.hu részére
Húszezrenként cserélsz gyertyát?
mazda-auto.hu | 2010-05-04 12:17 high-8 részére
A MOBIL-1 termékeknél fentről a második. MOBIL-1 0w-30, Fuel Economy Formula Super Syn felíratok vannak a dobozon. A módosításaink nélküli autókban nyárra a Mobil-1 0w-40 (New life) is ajánlható.
high-8 | 2010-05-04 11:45
okés köszönöm amúgy erről az olajról van szó?
http://www.motorolajbolt.hu/termekek.php?termopen=38&kertip=#anc38
köszönöm
mazda-auto.hu | 2010-05-04 09:31 high-8 részére
50000km, ebből az első 200 volt a gyárban beletöltött olaj. Nyugodtan vagy nem, azt nem tudom, de a tények, hogy eddig 0 problémám volt (5000km/olajcsere, 20000/gyertya), illetve ami még fontosabb, hogy a Mazda gyár is teljesen szintetikus (0w) olajat ajánl a Renesishez. Mint tudjuk, a káros lerakódások jórészt a benzin égése során képződnek, egy szintetikus olaj pedig jóval stabilabb a változó körülmények között.
high-8 | 2010-05-03 15:18
üdv!
mennyi km van most az autódban ezzel a 0w30 mobile-1 fuel economy formula olajjal?olajcsere után nyugodtan akkor át lehet térni gondolom erre?
köszönöm