2025. Január 19. - Sára

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-12-08 08:32 corre78 részére

Nem hiszem, hogy olyan nagy jelentősége lenne, a Mazda is csak a 8-as jelzésűeket tartja raktáron a mi körzetünknek.

corre78 | 2009-12-07 21:52 mazda-auto.hu részére

Javasolnád a leading oldalon a RE7C-L gyertyákat, ha hajtva van néha az autó (napi kb. 1-2x redline esetén) ?
Vagy inkább a RE8C-L?

high-8 | 2009-12-07 12:21

gyertyák újak(12000km-esek)4 trafót megrendeltem,pipát meg a kábeleket megnézetem!köszönöm

mazda-auto.hu | 2009-12-07 12:15 high-8 részére

Trafó, gyertya (pl.:sok lerakódás), kábel, laza pipa.

high-8 | 2009-12-07 10:19

gyújtási rendszer bármely eleme alatt pontosan mi értendő?mit érdemes még cserélni?mennyi elemből áll ez a 8-as esetében?4 gyújtótrafó cserélve lesz az biztos!műszeres vizsgálat alapján kideríthető,h a gyújtásrendszer mely részét kell kicserélni?említettem a szervízben biztos ismerik Kincses Istvánnak,h többet fogyaszt az autó és minden kb 4-5.indulás nagyon nehézkes,a 7000-es fordulaton történő megtorpanást visszaesést meg említettem!mondta, h fogyasztást tekintve még a katalizátor is ludas lehet,de sztem ott nincs gond!

mazda-auto.hu | 2009-12-07 09:34 high-8 részére

Ha ez volt a kérdés, akkor lehet gyújtási probléma az ingadozás és torpanás, amit a gyújtásrendszer bármelyik eleme okozhat.

mazda-auto.hu | 2009-12-07 09:13 corre78 részére

Szélsőséges esetben valóban a motor károsodását okozhatja a jelenség.

high-8 | 2009-12-05 15:10

megvettem az amerikai szakszervízekben alkalmazott és használt zoom cleanert a hivatalos mazda útmutatással mellékelve,szakértővel végre is fogjuk hajtani az autón,mert jóval többet fogyaszt benzinből is meg olajból is,vmi nem okés kérdés,h ez majd megoldja-e a problémát,kiderül,h a gyári olaj mégse jó,illetve a 4 gyújtótrafót is kicseréltetem.20literes fogyasztás vegyes használattal még a 8-asnál is sok!alapjárat minimális néhai ingása vezethet az elhasznált gyújtótrafókra?kompressziót most mérettem először 1-es rotor tökéletes a 2-es rotorban 2 érték a határ alatt volt, de az autó ugyanúgy húz,viszont megtorpan néha kizárólag 7000-es fordulat környékén és néha tényleg nehezen indul be!

corre78 | 2009-12-04 20:18 mazda-auto.hu részére

Helló!

Igen, ez teljesen logikusnak tünik, de mi van akkor, ha valaki városban használja főképp az autóját és az olajban a benzin ill. víz aránya egyre nagyobb mértéket ölt. Sokan megvárják míg kigyullad a kevés olajra figyelmeztető lámpa és ilyen esetben a valóságban eleve még minimumon sincs az olajszint és ezt tovább tetézi, hogy az a nagyon kevés olajmennyiség sem 100%-ban olaj...
De ha azon tulajokat nézzük, akik félig öntik az olajat, akkor télen, városi használat mellett még ők sem lehetnek ezekszerint biztosak abban, hogy elégséges az olaj.
így nem csoda, ha ennyi motorcsere van, hiszen hiába gondos tulaj valaki és 3-4 heti mindennapos városi használat után egy reggel ránéz a szintre és azt látja, hogy félig van (és mondjuk 1 hete is félig volt, meg az azt megelőző héten is) és rá sem álmodik, hogy ez nem valós olajszint. És ha történetesen úgy dönt, hogy na most "kikormolja" kicsit a motort, akkor egy 50-60 km hajtás után könnyen előfordulhat, hogy elcsodálkozik, hogy ég az olajszint lámpa. Az igazi gond akkor jelentkezhet, ha legyint rá egyet és azt mondja magában, hogy reggel még félig volt, biztos a lámpa rendetlenkedik és hajtja nyélen tovább az autót, és teszi ezt minden rossz érzés nélkül.
Tehát a gondos odafigyelés az olajszintre még önmagában közelsem minden. És valóban az a legjobb, ha az ember a maximum alatt, de annak közvetlen közelében tartja a szintet.

high-8 | 2009-12-04 09:03

olajteknőt 50000km után érdemes megnézetni,nem egy drága dolog,én pl a 75000-es szervíznél kicseréltetem mert már picit ereszt.ma megnézik,h mi lehet az alapjárati probléma és a 3000-es rpm-ig tartó motorban lévő erős rezonancia oka!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó