2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2009-12-16 10:59 high-8 részére

"az olaj a kartelcsövön keresztül mért megy fel és onnan meg természetesen a légszűrű felé veszi az irányt?"
Hali! Nekem is olajos volt a gumiharmonika belseje és a légszürőm. Az én elméletem erre az, hogy olajcserénél olyan gyorsan borítják bele az olajat, hogy az nem tud rendesen lefolyni és a kartelcsövön keresztül folyik valamennyi tovább. Olajcserénél szólj, hogy lassen és tölcsőren keresztül töltsék be az olajat.

mazda-auto.hu | 2009-12-16 10:55 mazda-auto.hu részére

Műszerek nélkül kb. nettó 25000,-Ft az egyedi panel elkészítése és a beszerelés.

high-8 | 2009-12-16 10:49 mazda-auto.hu részére

igen a gyakoribb takarítás az ok,de közeli ismerősöm 8-asában 84000km van és egy csepp olaj nem volt neki ott,tisztában vok vele,h nekem sem szabadna ott olajnak lennie,válasza vszínűleg a hozzá nem értésem miatt nem volt teljesen egyértelmű, elnézést,de ha a trafó+kábel+akksi+katalizátor jó,akkor mi okozhatja még ezt a megtorpanást ill nehezen indulást?az olaj a kartelcsövön keresztül mért megy fel és onnan meg természetesen a légszűrű felé veszi az irányt?ma tudom csak megnézni a légszűrőt!szintén 8-as tulajok elmondásai alapján ha a kompresszió az egyik rotorban nem megfelelő nem okozhatja ezt a megtorpanást?!én meg vok arról győzödve mert érezni és hallani az autón,h légszomja van!marad a VFAD és a többi szelep?

mazda-auto.hu | 2009-12-16 10:47 zzoltan részére

Zoltán, a három műszer beszerelése az egyedi panellel kb. nettó 90000,-Ft. A panelt valószínűleg előre elkészítenénk, így megvárható lenne a beszerelés. Ezek ugyanolyan műszerek, mint a cikkben, lehet választani, hogy piros, vagy fehér háttérvilágításuk legyen. Nappal a fehér jobban leolvasható, a piroshoz árnyékolás lenne szükséges (mint a cikkben-süllyesztve beszerelve), de az lent a hamutartó helyén nem megoldható.

mazda-auto.hu | 2009-12-15 17:04 high-8 részére

Az nehezen képzelhető el, hogy emiatt leblokkol 6000-nél, inkább csak gyengülhetne a gyorsulás.

mazda-auto.hu | 2009-12-15 17:02 high-8 részére

Gőz, gáz, olajpára és hát a szívócső vákuum. Az eltömődött levegőszűrő a vákuum növelésével elősegíti a dolgot. Ún. olaj felfogó tartály alkalmazása megelőzheti a dolgot, vagy pedig sűrűbben kell a fojtószelepet takarítani, illetve cserélni a levegőszűrőt.

mazda-auto.hu | 2009-12-15 16:59 zzoltan részére

Igen, ez így igaz. Tegnap például (-2C) 70 fokos olajhőmérséklettel állítottam le 20 percre a motort, és újraindulás után legalább 3-4km kellett az 50C fokhoz.

Nincs elfelejtve a válasz az órák beszerelésére, de kevesebben vagyunk egy ideje, így több a feladatom és ráadásul év vége van, persze ez nem mentség. Szóval hamarosan összehozom az ajánlatot.

high-8 | 2009-12-15 10:49

érdekelne viszont,h amúgy sztetek előfordulhat h mivel az egyik rotorban jó,másikban ugye 1 érték rossz kompresszió ezért nem pörög tovább a motor 6000felett?az szinte bizonyos,h a nehezen indulás is a még nem felfedett hiba okozója,az autó 800-6000között tökéletesen működik de afelett ugye..hozzáteszem h mikor megtorpan az autó azon a kb. +6000-es tartományon füstöl is,gondolom az olaj miatt?

köszönöm

high-8 | 2009-12-15 10:45

úgy néz ki,h a trafók jók,de még sok mindent át kell nézni az autón!a kartelcsövön keresztül nem kis mennyiségű olaj került a légszűrőből kivezető csőbe ami a pillangószelephez tart ugye,nem tom pontosan milyen tartály van azon a csövön de tele volt olajjal!át kell nézzük a légszűrűt is gondolom mert vszínű olajos.Mi okozhatja,h oda felmegy az olaj?

zzoltan | 2009-12-15 08:32 mazda-auto.hu részére

Épp ezért szeretném majd beszereltetni legalább az olajhőfok mérőt, mert hidegindítás után tudom, hogy 10-15 perc nyugi van, de mondjuk egy 100 km-es utazás után ha áll egy órát az autó, utána gőzöm nincs, hogy mennyi idő múlva lehet neki újra tolni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó