2025. Január 18. Szombat - Piroska
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda6 MPS?
Díjnyertes Mazda i-stop.
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mayergtti | 2009-12-18 16:17 mazda-auto.hu részére
Akkor a dexelia után mehet a mobil1?egyébként 52e van benne szerintem eddig dexeliával ment.Gyergya milyen van benne gyárilag mert a neten olvasok ngk:re8a-l,re9b-t,re7a-l.Melyik kell ezekből?2 fajta kell?
mazda-auto.hu | 2009-12-18 14:36 mayergtti részére
...és keni a rotor poziconáló fogaskerekeket, ahol például szintén komoly igénybevétel éri. A szintetikus ezen a téren is "erősebb".
Már az RX-8 kezdetektől fogva (2003) azon a véleményen vagyok, hogy a mai szintetikusok a wankelekben is jobban teljesítenek, mint ásványi alapú társaik. Minden további szó szaporítás helyett a tézis igazolása magától a gyártól érkezett a közelmúltban, lásd ezen a linken található cikkben:
http://www.mazda-auto.hu/szintetikus-mazda-olaj-renesis-hez-rx-8-ba.html
A koncepció rovatunkban taláható MOTOROLAJ cikkekben leírtak a wankel motor esetében is érvényesek. A korszerű teljesen szintetikus olajok egyébként tisztábban égnek, de a gyertyán található lerakódások inkább a benzin égéséből származnak.
mayergtti | 2009-12-18 12:59
Szia kérdésem lenne,hogy eddig dexiliával jártam,kiszedtem a gyergyákat és csupa koksz volt.Kicsit elgondolkodtam,hogy érdemes-e ezt bele tenni(inkább városban használom)olvastam ,hogy te mobil ajánlod,csak félek,hogy a szintetikus letisztítja a kokszot és még nagyobb baj lessz.De a másik fórumon non premixelnek de én nem akarok belenyúlni.Mit csinal a motorolaj a rotary motorban:
1: keni a fotengely-csapagyakat es a rotor-csapagyakat
2: huti a rotorokat
3: egy szerkezet (mop) a megfelelo idopillanatban motorolajat juttat az egesterbe, ezaltal keni az egester tomiteseit.Miert nem jo a szintetikus motorolaj a "3"-as pontra?
mert az egesterbe kerulve eleg es olyan egestermek marad utana, ami karositja a motort (karcok, lerakodasok, stb)Ezt írják én nem vok szerelő,de úgytudom a szintetikus tisztább nem hagy lerakódást.Erről mi a véleményed?Nekem szimpibb a te írásod mobil+szeleptiszt.Köszi a választ.
mazda-auto.hu | 2009-12-18 12:28 high-8 részére
Egy kamra-égéstér (a hat közül) mutatott rossz értéket, nem pedig az egyik rotor.
Nem árt neki a max 5000 fordulat.
A hibakódon valószínűleg el lehet indulni. Alapjáraton például sokkal kisebb fojtószelep nyitás kell a 9000-hez, mint sebességben. Fojtószelep, gázpedál szenzor stb...
high-8 | 2009-12-18 09:09
hétfőre sikerült időpontot kapnom,remélem,h kiad vmi hibakódot!egy közeli ismerősöm aki már vagy 10db 8-as motort szedett szét mondta, h ha szívja fel az olajat az autó és többet is eszik+nehezen indul,akkor lehet, h a motorral lesz gond,mivel az egyik rotor hiába jó ha a másik rossz!ha nem születik megoldás az autómra fogom magam és leviszem januárba hozzátok,kérdés az,h ha max 5000-es fordulaton járok az autóval nem árt-e neki mert mégiscsak nekem békéscsaba 200+ km! érdemes-e még 1* zoom cleanert végezni,vagy elsőre már használnia kelett volna?méltányossági motcserét is kérdés h mi alapján bírálnak el az autóm 4hónapja múlt el 5éves,2.tulaj vok 75000 km van benne,csak hivatalos szervízben szervizelték!ez persze a legrosszabb eset ha tényleg a motorral lesz gond!számomra az érthettlen,h üresben szépen felpörög 9000+ -ig csak mikor sebességben van akkor nem!
mazda-auto.hu | 2009-12-16 15:53 high-8 részére
Valami nyoma kell, hogy maradjon.
high-8 | 2009-12-16 15:08
tehét ha felvillant korábban többször is de nem ég jelenleg akkor a gép elvileg kimutatja?
mindenképpen megnézetem!
köszönöm
mazda-auto.hu | 2009-12-16 12:44 corre78 részére
Egy kisebb mennyiséget akár ez is jelenthet.
mazda-auto.hu | 2009-12-16 12:43 high-8 részére
Az olajbetöltő vastag csonkján, ami a karterral összeköttetésben van, van egy "lélegeztető kisebb csonk", mely egy gumicsővel csatlakozik a szívőcsőre a légszűrőház és a fojtószelepház között. A szívócsőben pedig általában negatív előjelű nyomás, azaz vákuum van, tehát szív.
Nagyon sok minden lehet. A hibajelző lámpa felvillanása akár nagy segítség is lehet a probléma megoldásában. Ki kell "faggatni" a vezérlőegységet. A variálható szívőcsőrendszer hibája nem blokkolja a motort, inkább csak gyengítheti a teljesítményt, nyomatékot.
corre78 | 2009-12-16 11:03 corre78 részére
javítva: lassan és tölcséren... :-)