2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mayergtti | 2009-12-18 16:17 mazda-auto.hu részére

Akkor a dexelia után mehet a mobil1?egyébként 52e van benne szerintem eddig dexeliával ment.Gyergya milyen van benne gyárilag mert a neten olvasok ngk:re8a-l,re9b-t,re7a-l.Melyik kell ezekből?2 fajta kell?

mazda-auto.hu | 2009-12-18 14:36 mayergtti részére

...és keni a rotor poziconáló fogaskerekeket, ahol például szintén komoly igénybevétel éri. A szintetikus ezen a téren is "erősebb".

Már az RX-8 kezdetektől fogva (2003) azon a véleményen vagyok, hogy a mai szintetikusok a wankelekben is jobban teljesítenek, mint ásványi alapú társaik. Minden további szó szaporítás helyett a tézis igazolása magától a gyártól érkezett a közelmúltban, lásd ezen a linken található cikkben:

http://www.mazda-auto.hu/szintetikus-mazda-olaj-renesis-hez-rx-8-ba.html

A koncepció rovatunkban taláható MOTOROLAJ cikkekben leírtak a wankel motor esetében is érvényesek. A korszerű teljesen szintetikus olajok egyébként tisztábban égnek, de a gyertyán található lerakódások inkább a benzin égéséből származnak.

mayergtti | 2009-12-18 12:59

Szia kérdésem lenne,hogy eddig dexiliával jártam,kiszedtem a gyergyákat és csupa koksz volt.Kicsit elgondolkodtam,hogy érdemes-e ezt bele tenni(inkább városban használom)olvastam ,hogy te mobil ajánlod,csak félek,hogy a szintetikus letisztítja a kokszot és még nagyobb baj lessz.De a másik fórumon non premixelnek de én nem akarok belenyúlni.Mit csinal a motorolaj a rotary motorban:

1: keni a fotengely-csapagyakat es a rotor-csapagyakat

2: huti a rotorokat

3: egy szerkezet (mop) a megfelelo idopillanatban motorolajat juttat az egesterbe, ezaltal keni az egester tomiteseit.Miert nem jo a szintetikus motorolaj a "3"-as pontra?

mert az egesterbe kerulve eleg es olyan egestermek marad utana, ami karositja a motort (karcok, lerakodasok, stb)Ezt írják én nem vok szerelő,de úgytudom a szintetikus tisztább nem hagy lerakódást.Erről mi a véleményed?Nekem szimpibb a te írásod mobil+szeleptiszt.Köszi a választ.

mazda-auto.hu | 2009-12-18 12:28 high-8 részére

Egy kamra-égéstér (a hat közül) mutatott rossz értéket, nem pedig az egyik rotor.

Nem árt neki a max 5000 fordulat.

A hibakódon valószínűleg el lehet indulni. Alapjáraton például sokkal kisebb fojtószelep nyitás kell a 9000-hez, mint sebességben. Fojtószelep, gázpedál szenzor stb...

high-8 | 2009-12-18 09:09

hétfőre sikerült időpontot kapnom,remélem,h kiad vmi hibakódot!egy közeli ismerősöm aki már vagy 10db 8-as motort szedett szét mondta, h ha szívja fel az olajat az autó és többet is eszik+nehezen indul,akkor lehet, h a motorral lesz gond,mivel az egyik rotor hiába jó ha a másik rossz!ha nem születik megoldás az autómra fogom magam és leviszem januárba hozzátok,kérdés az,h ha max 5000-es fordulaton járok az autóval nem árt-e neki mert mégiscsak nekem békéscsaba 200+ km! érdemes-e még 1* zoom cleanert végezni,vagy elsőre már használnia kelett volna?méltányossági motcserét is kérdés h mi alapján bírálnak el az autóm 4hónapja múlt el 5éves,2.tulaj vok 75000 km van benne,csak hivatalos szervízben szervizelték!ez persze a legrosszabb eset ha tényleg a motorral lesz gond!számomra az érthettlen,h üresben szépen felpörög 9000+ -ig csak mikor sebességben van akkor nem!

mazda-auto.hu | 2009-12-16 15:53 high-8 részére

Valami nyoma kell, hogy maradjon.

high-8 | 2009-12-16 15:08

tehét ha felvillant korábban többször is de nem ég jelenleg akkor a gép elvileg kimutatja?
mindenképpen megnézetem!

köszönöm

mazda-auto.hu | 2009-12-16 12:44 corre78 részére

Egy kisebb mennyiséget akár ez is jelenthet.

mazda-auto.hu | 2009-12-16 12:43 high-8 részére

Az olajbetöltő vastag csonkján, ami a karterral összeköttetésben van, van egy "lélegeztető kisebb csonk", mely egy gumicsővel csatlakozik a szívőcsőre a légszűrőház és a fojtószelepház között. A szívócsőben pedig általában negatív előjelű nyomás, azaz vákuum van, tehát szív.

Nagyon sok minden lehet. A hibajelző lámpa felvillanása akár nagy segítség is lehet a probléma megoldásában. Ki kell "faggatni" a vezérlőegységet. A variálható szívőcsőrendszer hibája nem blokkolja a motort, inkább csak gyengítheti a teljesítményt, nyomatékot.

corre78 | 2009-12-16 11:03 corre78 részére

javítva: lassan és tölcséren... :-)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó