2025. Január 19. - Sára
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
zzoltan | 2009-12-03 12:16 corre78 részére
Igen, azt már észrevettem, hogy ha pl. 2 hétig nem járok országúton, hosszabb távon, csak pl. napi 20-30 km-t városban közlekedem, akkor szinte alig változik az olajszint. Viszont utána ha lemegyek vidékre, pl. 100km-t akkor drasztikusan lecsökken az olajszint. Gondolom ilyenkor kipárolog az összes addig lecsapódott víz, benzin.
mazda-auto.hu | 2009-12-03 11:05 corre78 részére
Télen a legtöbb esetben viszonylag meglepően alacsony üzemi olajhőmérsékletek mérhetők az RX-8-asokban. A legtöbb esetben 80C alatt van az olajhőmérséklet. Részben ez is hozzájárul a kondenzvíz és esetleg a benzin nehezebb elpárolgásához az olajból. Ezt is figyelembe kell venni az olajszint ellenőrzésekor. Egy hosszabb út több párolgással jár, így esetenként nagyobb szintcsökkenés mérhető.
Jelenleg egy olyan módosításon, módosításokon dolgozom, mely a Renesis motorok átlagos élettartamát jelentősen növelheti. A tesztek elvégzése után természetesen bővebben is nyilatkozom majd, illetve árat is kalkulálunk a szervizünkben akár több lépcsőben is elvégezhető módosításokra.
corre78 | 2009-12-03 08:11 zzoltan részére
A legrosszabb ebben, hogy az olaj könnyebb, mint a víz és az olajteknő a vízzel érintkezik, míg nincs hajtva az autó, utána már nincs gond. A német fórumon pár 8-asnál rozsdásodás miatt cseréltek is olajteknőt garanciában. Én télen ezért is megyek extra kerülő utakat, hogy minél jobban kipárologjon, persze másnapra újraképződik a hideg miatt. Fütött garázs sokat jelentene, de az enyém nincs ilyennel kényeztetve. Jelenleg megint, remélhetőleg átmeneti, indokolatlanul nagy olajveszteségem van, amit nem tudok elkönyvelni, mert vasárnap még max-szon volt a szint tegnap pedig (70 km megtétele után) 3/4 felett 2 mm-rel. Ez kereken 3 dl-es fogyi.
zzoltan | 2009-12-03 07:40
Kösz srácok, ez megnyugtató.
Az olajszintet jól látni a pálcán és töltögetem is, csak ez a "cappuccino" melléktermék ijesztett meg nagyon.
A gáz az, hogy ugye most árulom az autót, és elég ciki ha ilyen állapotban megnézi a vevő az olajszintet. Az már rég rossz, ha el kell kezdeni magyarázni a vízkicsapódást, stb...
corre78 | 2009-12-02 20:18 zzoltan részére
High-8 hozzászólását kiegészítve: Az olajszintet ettől függetlenül tudod ellenőrízni hidegen is, csak ismételd meg 5-6-szor a pálca kihúzását-letörkését-visszadugását. 6.-ra már biztosan nem lesz a pálcán cappuccino >-)
high-8 | 2009-12-02 18:48
erről már többször is volt szó, kicsapódik a víz az olajból ha jól tudom a hideg hőmérséklet miatt,teljesen normális dolog,ne foglalkozz vele!
zzoltan | 2009-12-02 16:22
Sziasztok!
Pár napja amikor ellenőriztem az olajszintet és kihúztam a nívópálcát, az olajon kívül olyan anyag volt a pálcán, mint a félig dermedt zsír vagy fritőzolaj. 10-20 km megtétele után, amikor a motor már bemelegedett újra megnéztem és akkor már nem volt látható ez a jelenség.
Viszont ma reggel ismét megnéztem hidegen az olajszintet és újra megjelent a nívópálcán ez a fura állagú anyag.
Olajcsere óta 3500 km-t tettem meg és Dexelia-t használok.
Mi lehet ez?
matesz | 2009-12-01 12:00 corre78 részére
Lassú haladásnál kopog folyamatosan rossz útón, de nem csak akkor amikor lyukban megy a kerék.Olyan érzés mintha valami nem lenne meghúzva rendesen...egyébként én is a lengéscsillapítóra gyanakszom.
mazda-auto.hu | 2009-12-01 08:25 matesz részére
Sok elem van az első futóműben, ami kopás után kopogó hangot adhat. Ettől függetlenül az első lengéscsillapítók felső bekötési pontja szólal meg általában először, de komoly gondot nem okoz.
corre78 | 2009-12-01 07:49 matesz részére
A sebesség változásával arányosan változik a kopogás üteme? Vagy állandó az ütem és ciklikusan visszatérő a kopogás?