2025. Január 19. - Sára

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


high-8 | 2009-11-08 16:46

mikori a legfrissebb szoftver?ez a gyakorlatban úgy néz ki,h bemegyek egy szervízbe és megkérem,h töltsék rá?

mazda-auto.hu | 2009-11-07 13:13 leslie 78 részére

Néhány oldalt visszanézve itt a fórumban ezeket a dolgokat írtam:

A premix elsősorban azért segíthet a lerakódások csökkenésében, mert a jobb tömítettség miatt tökéletesebb-tisztább az égés. Viszont véleményem szerint megfelelő állapotú és típusú motorolaj esetén nincs szükség a plusz kenésre, ami egyébként önmagában is jelent bizonyos mennyiségű további égésterméket (több olaj ugyanannyi benzinhez).

A motorolaj típusváltás egyébként nem jár kockázattal, bár az első adag másfajta olajat viszonylag gyorsan újra lecserélném, hogy a korábban használt olaj részaránya minél előbb nullára csökkenjen, azza minél előbb tudjanak érvényesülni az új motorolaj tulajdonságai.

--------------

A teljesen szintetikus motorolajok öregedéssel szembeni ellenállása, illetve magas hőmérsékleti film stabilitása meghaladja ásványi bázisú társaikét. Ezek a jellemzők pedig különösen fontosak az ebből a szempontokból a motor egyes helyein kihegyezett terhelést jelentő wankelekben, így a Renesis-ben is.
--------------------------
A hidegoldali jelzések 10w, 15w műszaki szempontból messze vannak az ideálistól. Egy 0w-s, vagy 5w-s olaj kielégítőbb áramlást biztosít hidegindítás után. Ez pedig az RX-8 erőforrása esetében is fontos.

Premix, nem premix? Erről annyit tudunk, hogy a Mazda gyár időközben átállt egy teljesen szintetikus olaj ajánlására, a premixről pedig természetesen nem tesz említést. Majd a későbbi tapasztalatok megmutathatják hogy a teljesen szintetikus olajjal (premix nélkül) használt Renesis-ek mit mutatnak. Egyelőre ilyen tapasztalatok nincsenek, mivel az ilyen olajokkal használt autók motorjai eddig még nem voltak megbontva.

---------
1. Gyakori, minimum 10000 km-enkénti motorolaj csere, hogy ne elhasznált, szennyezett olaj kerüljön a motorba az olajadagoló pumpa által, illetve a motorolaj meg tudja őrizni újkori viszkozitási értékeit.

2. A Synthe-Renesis 0w-30 Mazda RX-8 motorolajat egyelőre egyedileg kell importálni. Azt viszont nagyszerűen mutatja, hogy a gyár is rájött a hidegoldali hígfolyósság (0w), és a teljesen szintetikus technológia egyéb előnyeire a WANKELBAN. Ezeket most nem részletezem újra, csak ha kéri valaki.

3. Tehát lehetőleg 0w-s hidegoldali jelzésű motorolaj. A 0w jelzés egyben garantálja a teljesen szintetikus technológiát. Nekünk például MOBIL-1 (nem sima Mobil, 1 nélkül) 0w-30 SupeSyn-
-el vannak tapasztalataink.

4. Mivel egyelőre premix nélkül sincsenek jellemző problémáink az autóinkkal, ezért azt mondom, nem ez a kulcskérdés. Mint írtam korábban, a gyár is elsősorban lerakódásokra, nem pedig kopásokra vezeti vissza a Renesis gondokat. A premix pedig kizárólag kopás ellen használhat.

5. Az égéstér tisztító adalékok rendszeres használata (pl. 10000km-enként.), megakadályozhatja a motor működését hátrányosan érintő lerakódások kialakulását.

6. Mivel a lerakódások jórészt a benzin-levegő elegy tökéletlen égéséből keletkeznek, ezért a gyújtógyertyák cseréjét is gyakrabban javasoljuk, mint 60000 km, hogy elkerüljük a hatásfok gyengülésük hatásait.

7. Nem kell állandóan a piros mezős fordulatszám tartományig használni a motor, a tévhitekkel ellentétben a wankelban is nagyobb az alkatrészek igénybevétele ilyenkor. Persze néha azért kell.

8. Hidegindítás után minimum 10 percig nagyon kíméletsen kell bánni vele.
----------------------
Ha még maradt kérdésed, természetesen segítek.

leslie 78 | 2009-11-06 21:09

Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy a gyári olajadagoló rendszer mellett valóben kell-e "premixelni"azaz olajat önteni a benzínhez!Mert nekem ajánlották,hogy szintetikus Fuchs Titan 2T kétütemű motorolajat öntsek 1:300 arányban a benzínhez!Mert így jobb a rotorok illetve az apexek kenése!2.kérdés:valóban jobb a syntetikus ,mondjuk a Mobil 1 0W-30 -as olasj a motorcserekor mint a Dexelia?Válaszotokat előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2009-11-05 15:47 corre78 részére

Bizony. Maradjunk a saját házunknál.

Nem kevés, bár kemény használatkor elfogadható, és a hosszabb használatkor (tartósan meleg az olaj) az olajból kipárolgó benzin is nagyobb szintcsökkenést eredményezhet.

corre78 | 2009-11-05 15:29

Mx-5-be is beleépítve is hasítana :-)
Páran csináltak már ilyet.
Más dolog: 4 dl olajat evett meg az autóm 7 nap és kb. 200 km alatt. Minden rendben van amúgy, de ez bizony nem kevés.

mazda-auto.hu | 2009-11-05 09:24 corre78 részére

Ez is igazolja, hogy a súlycsökkentés igen hatékony (és a legokosabb)tuning. Gondold el mit produkálna a Renesis mondjuk egy Lotus Elise súlyú autóban. Persze a komfortról le kellene mondani. Köszi a klipeket.

corre78 | 2009-11-04 23:09

Majd amikor a negyed mérföldes videón a célnál vagyok, nyomjatok pause-t a 0-200-as videón"
Helyesen: Majd amikor a negyed mérföldes videón a célnál van a Corsa, nyomjatok pause-t a 0-200-as videón.

corre78 | 2009-11-04 21:13

Helló!

Itt az igért télikerekes videó: http://www.youtube.com/watch?v=-5JFpHGsppo

Érdekessékképp egy másik videó, ahol még a malomkerekek vannak fent és a Brátnőm is bent ül, továbbá egy komplett télikerék figyel a csomagtartóban. http://www.youtube.com/watch?v=9vPdZ9KGJaA

Javaslat: Két videót egymás mellé tenni és egyszerre rajtoltatni mindkét videón az autót (nyomjatok pause-t 00:03:4 körül a 0-200-as videón (tehát még éppen az autó elindulása előtt), majd indítsátok el a negyed mérföldes videót, majd a rajt pillanatában indítsátok el a 0-200-as videót. Majd amikor a negyed mérföldes videón a célnál vagyok, nyomjatok pause-t a 0-200-as videón ;-))

mazda-auto.hu | 2009-10-30 08:41 Ferike részére

Az RX-8 tuning fórumban már válaszoltam a kérdésedre.

Bogár Joe | 2009-10-29 19:14

Sziasztok!Most szeretnék
venni x8.at.Vásárlásnál
mire figyeljek?Szervízköny leinformálható a cájg 5.
éves.előre is köszi!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó