2025. Január 19. - Sára
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-09-24 12:49 zzoltan részére
Ha le akarod rakni az RX-8-at, akkor valószínűleg nem akarod használni. Vagy töltöd két hetente az autóban maradt akksit, vagy ha kiveszed akkor nem kell ilyen gyakran tölteni. Egy lemerült állapotban tárolt akksi élettartama mindig rövidebb.
Ha már beindítod akkor 20-25 percet mindenképpen érdemes menni vele, különben az olajban sok benzin maradhat.
A legjobb tárolási helynek alacsony a páratartalma, és nincsenek túl nagy hőingadozások.
Ha nem fogod használni, a gumikban nyugodtan emeld meg 2,8-3 Bar-ra a nyomást.
mazda-auto.hu | 2009-09-24 12:40 vallac részére
Benzinbe keverve nyilván ugyanoda kerül az olaj, kérdés, hogy mennyire keveredett el. A négyüteműt nem erre találták ki, de ebben az arányban, ilyen rövid távon használva nem okozhatott gondot. Emissziós szempontból is jobb ilyen téren a kétütemű olaj. Benzinnel bejuttatva a kétütemű olaj jobb.
zzoltan | 2009-09-24 07:47
Télire szeretném majd lerakni az autót. Mit javasoltok milyen módon kell ezt megtenni?
1. Marad minden így ahogy van és hetente egyszer megyek vele 10-15 percet.
2. Garázsba beáll, téliesítem, aksi ki, kulccsal zárom be, riasztó nélkül.
Van még valami amit el kell ilyenkor végezni rajta? Ha akksit kiveszem, hol célszerű tárolni? Garázsban vagy inkább vlmi fűtött helyen?
vallac | 2009-09-23 17:20 mazda-auto.hu részére
Tehát végülis a keveredés ami ellene szól.A kétütemű is ugyanúgy és ugyanoda kerül a rotorba.De akkor a négyütemű se árt,pláne 1:333 arányban,de jobb a kétütemű.Ez így igaz?
mazda-auto.hu | 2009-09-23 16:57
Többek között a gyári olajzási rendszeren keresztül a motorolaj IRÁNYÍTOTTAN KERÜL a kamrákba, vagy méginkább a trochoid felületre, míg az üzemanyag ellátó rendszeren keresztül érkező, benzinbe kevert olaj nem.
Ebből kifolyólag a benzinbe kevert olaj egy része nem vesz részt a tényleges kenésben.
A négyütemű motorolajokat nem "tervezik" benzinben keveredés, illetve üzemanyagellátó rendszer belső elemeire gyakorolt hatás szempontjából.
Ettől függetlenül volt olyan karburátoros Mazda wankel motor, ahol a karburátorban a benzinhez adagolták a négyütemű motorolajat.
A lerakódások mértéke szempontjából nem tudunk összehasonlító tesztekről beszámolni, mivel ez is csak a wankeleket érintő dolog, tehát nincsenek szerteágazó tapasztalatok, vizsgálódások.
vallac | 2009-09-23 16:14
Azt tudom h a kétütemű olaj a benzinbe való a négyütemű motorba,de a premix esetén mi a különbség?Úgyis a rotortérben ég el a benzinhez kevert négyütemű olaj 0w-30,és ua az olaj amit befecskendez.0w-30
mazda-auto.hu | 2009-09-23 15:10 zzoltan részére
Nem teljesen erről van szó. A bizonytalanság annak szól, hogy gyakorlatilag az autóit a mindennapokban is használó "wankeles társadalom" korábban nem létezett Magyarországon, de az utóbbi két évtizedben igazán még Európában sem (tisztelet a kivételnek), az RX-8 megjelenése előtt. Ebből kifolyólag nagyon kevés a használható tapasztalat, melybe az állandóan szét-összeszerelt, tuningolt hobbi és versenyautók nem tartoznak bele.
Ráadásul más márkáktól nincs milyen tapasztalatot átvenni, mert nincs.
Azt is figyelembe kell venni, hogy ez egy utcai autó, amit sokan részben a motor karakterisztikája, részben a sasszé képességei miatt szinte versenyszerűen használnak. Egy versenyautó karbantartása pedig extra "odafigyelést" igényel.
A fejlesztőmérnökök gondolatairól pedig csak halvány visszajelzéseket kapunk a szervizutasításokon keresztül. Ha például az alábbi linken található cikkünkben szereplő mérnökökkel felvehetnénk a kapcsolatot, az minden pénzt megérne:
http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-fejlesztes-renesis-wankel-rx-7.html
A Renesist fejlesztő Seiji Tashima egyébként már a híresen megbízható 80-as évekbeli FC RX-7 13B wankel fejlesztésében is részt vett. Ezt csak azért írom, mert hallottam már olyan véleményt is, hogy tapasztalatlan mérnökök tervezték a Renesis-t. Ez pedig nem igaz.
zzoltan | 2009-09-23 13:08 mazda-auto.hu részére
Így legyen, bár én továbbra is kísérleti nyúlnak érzem magam a "kíváncsian várom"..."ebbe az irányba vezet"..."esetleges bevezetése" szavak miatt. :)
Ez arra enged következtetni, hogy egy nem teljesen kiforrott, konstrukció hibás motorról van szó, melynek hibáit a második motorcserénél vagy esetleges javításnál mindenképp velünk fizettetik meg.
Félreértés ne essék imádom az autómat, de ennek ellenére ezzel a motor dologgal vannak fenntartásaim.
mazda-auto.hu | 2009-09-23 12:53 amdkiller007 részére
Nem tudunk róla, hogy a vevő egység külön megrendelhető. További kérdés, hogy egy korábbi RX-8 műszerfala tudja-e guminyomás jelzést?
mazda-auto.hu | 2009-09-23 12:47 amdkiller007 részére
Elment.