2025. Január 19. - Sára
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Új Mazda6 MPS?
Díjnyertes Mazda i-stop.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-09-11 16:23 corre78 részére
Szabad, ilyen minimális olajmennyiségnek ebből a szempontból nincs jelentősége.
mazda-auto.hu | 2009-09-11 16:22 corre78 részére
Hasonlóan érzek én is, mindig alig várom, hogy beleülhessek.
Nem akartalak megijeszteni, de azért az apexekre ható erők jeletősen nőnek nagy fordulaton. Mindenesetre a gyár szerint kb. 240000 km az élettartamuk. Ideális esetben ennyi idő alatt érik el az alsó kopáshatárt, de persze a trochoid is kophat.
Természetesen a megfelelő karbantartás ehhez jó alap, de véleményem szerint az időszakos tisztítás is kell (ez olajcsere gyakoriság és olajtípus függő lehet) hozzá.
corre78 | 2009-09-11 16:17 corre78 részére
Még azt felejtettem el leírni, hogy dexeliát használok (egyelőre) és elkezdek a premixelni 1:350 arányban. Bekevert benzinhez is szabad ilyen tisztítóadalékot adni alkalmadtán?
corre78 | 2009-09-11 16:04 mazda-auto.hu részére
Köszönöm és szívesen.
Igen, ennek tudatában a kompressziómérés önmagában valóban nem mérvadó, de bevallom elég nyugtalan voltam miatta szerda óta.
"Arra azért figyelj, hogy a wankel esetében is lényegesen nagyobbak a mechanikus kopás lehetőségei a gyakori maximális fordulatszám használat esetén."
Próbálom visszafogni magam, de ennél az autónál lehetetlen. Minden alkalommal úgy ülök bele, mintha kilennék éheztetve rá :-)
Az olajszintet meg heti min 1x ellenőrzöm (ez kb 150-200 km-t jelent)és a legfelső pötty alatt nem volt még a nívó és általában max alatt van 1-2 mm-rel A most szerdai olajcsere előtt is reggel feltöltöttem közel maxig, pedig a legfelső pöttyön felett állt a szint.
mazda-auto.hu | 2009-09-11 15:42
Természetesen nyugodtan lehet oda-vissza másolgatni. Talán így egyre kevesebb lesz a tévhit.
Mindenki nevében köszönjük a tapasztalataidat.
Tehát az általad leírtak is igazolják az előző hsz-ban írtakat, hogy a kompressziómérés önmagában nem sokat jelent.
Arra azért figyelj, hogy a wankel esetében is lényegesen nagyobbak a mechanikus kopás lehetőségei a gyakori maximális fordulatszám használat esetén. A RENESIS előtt nem forogtak ennyit a hétköznapi (utcai-nem módosított) Mazda wankel motorok. Egyébként ezt IS sokan elfelejtik, amikor a Renesis megbízhatóságát hasonlítgatják a korábbi FC-FD motorokhoz.
corre78 | 2009-09-11 15:28
Köszönöm szépen a választ.
A fordulatszám végülis megvolt, mert bikázva 245 és 250 között tekert az önindító. A Mazdánál csináltattam eddig (is) mindent. Nos a teljesítményemet azért nem tudtam eddig viszonyítani, mert sok a negatívan ható tényező a kocsi optikáját tekintve. De csináltam ma 1-2 órája egy házitesztet (az indexes fórumra már leírtam, bemásolom ide is, ha nem baj):
Sziasztok Srácok!
Csináltam egy kis tesztet ma is: Ugyanazon az útszakaszon, ugyanazon ponttól és egyazon irányba gyorsultam, szintén egyedül voltam a kocsiban, szintén 9000-es fordulaton váltottam, szintén száraz úton, hasonló időjárási feltételek mellett, mint amilyenek voltak, amikor a youtube-os "My RX-8 0-200 kph in 27,2 sec" videót csináltam, csak ma +11 fok helyett +22 fok van és enyhe oldalszél (nem szembeszél és nem hátszél) és ugye bodykit, szárny, nagy kerekek, pótkerék és közel 20.000 km, amikkel bővült az autó a videó készítési ideje óta (majd 2 éve és ez egy remek állapotú elkerülőút, ami azota sem lett lenkásabb, vagy dombosabb). A motortér, a kipufogó, a kuplung, a beltér stb. továbbra is gyári. A videó készítésekor ugye még full gyári volt az autó kinézete (is). Nos ezen a videón lehelletnyivel több, mint 1 km alatt pördülök fel 200-ra (max. 1040 méteren) km-óra szerint (a videón a napi km-számláló pontossan (a tachó által kiírt) 199 kmh-nál vált 1,0 km-re).
Ma elrajtoltam többször is és km-óra szerint a legrosszabb esetben 192 Kmh-t és a legjobb esetben 195 kmh-t mutatott, amikor a napi km-számláló 1,0 km-t írt ki. (ez a gps-szel halálpontossan megegyező sebességi adat a kerekeim nagyobb átmérője miatt, míg a gyári kerekekkel és kerékátmérővel 3 kmh-val kevessebbet mutatott a GPS, mint a tacho ténylegesen, azaz ez a 195 kmh gyakorlatilag 198 kmh-nak felel meg, ha gyári kerékátmérőm lenne. De akkor még mindig nem számoltuk a kerekenkénti 7,5 kg-os súlytöbbletet és 235-ös gumik szélességéből adódó nagyobb tapadást (amely utóbbi ugye kanyarokban és legfeljebb, de nem feltétlenül a rajtnál lehet előny), a bodykit és a szárny minden bizonnyal nem előnyös légellenállását. A mostani kerékátmérőmmel, ha 100 km-t teszek meg a napi km-számláló szerint, akkor valójában 101,8 km-t tettem meg. Ez az eltérés 1,0 km-re vetítve max 1018m valóságos távolság. Tehát ezek alapján elmondhatom, hogy 7,1 vs. 7,0 barral is pontossan ugyanúgy megy az autóm, mint 20.000 km-rel ezelőtt, csak el lett rontva a légellenállási együttható és a kg/LE arány!! Nekem ez már megnyugtató, hiszen a kuplungom is csak kopott azóta. :-))
Ha felrakom a téli kerekeimet (gyári 18" felnis téligumik), akkor újra megcsinálom ezt a gyorsulásos tesztet és le is videózom.
mazda-auto.hu | 2009-09-11 15:15 corre78 részére
1.Másfél óra az elég sok várakozási időnek, üzemmeleg leállítás után 10-20 perc eltelte között kell mérni.
2. Az is fontos, hogy mennyi volt a fordulatszám, hiszen a 6,9 Bar minimum érték csak 250-es fordulaton érvényes, ennél kisebb fordulat esetén már ennél alacsonyabb a minimum érték.
3. Amennyiben nincs probléma egy adott autóval, feleslegesnek tartom a kompresszió mérést. Miért?:
Az RX-8 gyártási kezdete óta eltelt időszak szerviz utasítás MÓDOSÍTÁSAI, és egyéb tapasztalatok alapján a következő a helyzet. A Mazda, valószínűleg a visszaküldött motorok vizsgálata alapján rájöhetett, hogy sok motort feleslegesen cseréltek. A kompresszió mérés során mért értékek alapján eddig olyan motorokat is kicseréltettek, melyek teljesítményével egyébként semmi gond nem volt. A Renesis esetében (wankelek) több változó van a kompresszió mérés során, ezért könnyű rossz értékeket mérni, melyek közel sem utalnak a motor működése közbeni viszonyokhoz. 4. Ma már a Mazda elsősorban kizárólag a trochoid ház karbon lerakódásaira (ha jók a gyújtótekercsek és nincs eltömődve a kat., vagy nincs egyéb hiba)vezeti vissza a teljesítménybeli problémákat, nem pedig kopásra. Ezek kialakulását pedig a korábbi, nem tökéletes magas hőmérséklet melletti gyújtásra, illetve az indításhoz kapcsolódó nem elegendő (-2004.11) olajbefecskendezésre vezeti vissza. Vagyis lényegében a benzinből eredő karbon lerakódásokra.
5. Teljesítmény probléma esetén az első lépés a motor belsejének kitakarítása egy speciális eljárással (itt is lehet hibázni), nagyobb megbontás nélkül. Ha ez nem vezet eredményre, akkor vákuum tesztet kell végezni, nem pedig kompressziót mérni.
6. Amit javasolni tudok: Hivatalos szervizelés, hogy a Mazda tudjon segíteni, ha baj van.
Kb. 20000km-enként, vagy még gyakrabban érdemes a benzinbe tölthető motorbelső tisztító adalékot alkalmazni. Azok a jók, melyek nem az üzemanyagellátó rendszert, hanem aszelepeket, gyűrűket (dugattyúshoz árulják) tisztítják. Ezeket egy hosszabb út előtt érdemes alkalmazni, amikor az út során ki fogjuk fogyasztani a tank tartalmát.
Gyakori olajcsere, lehetőleg teljesen szintetikussal. Egy 0w-s pl. biztosan az. Figyelem: Nem minden Mobil termék Mobil-1. Sokan keverik a dolgot.
corre78 | 2009-09-11 12:20
Azért is lenne fontos a kérdésem, mert 3 het van vissza a garanciámból.
Váalaszodat előre is kösözönöm.
corre78 | 2009-09-11 12:13
Helló!
Csináltattam kompressziómérést. A mérést nem teljesen meleg motornál csinálták (kb. 1 órás utam volt odáig és a lállítás után másfél órával csinálták a mérést, tehát már nem volt teljesen üzemmeleg.) Kiderült, hogy az akksim már nem a legjobb (pedig nagyon megvigyáztam, meg a szint is ott van ahol kell, a generátor is 14,4 volttal tölt, de mivel az autó 2005. április 21.-i gyártású és 2006. október 6.-ig -a vétel időpontja- mindössze 33 km lett belerakva, ezért lehet, hogy párszor már lemerülhetett korábban.). Az önindító (ami már az erősebbik 2 KW-os) mindössze 210-220-as fordulattal tekert. Aztán hoztak egy bikát (ez sem volt a toppon) és azzal tekert 245-250-et az önindító Csak az alsó gyertyákat szedték ki és egyszerre mindkét rotornál (Ezeket le is tisztíttattam, noha nagyon szép tiszták voltak, tehát a napi egy redline tényleg sokat számít) remélem a motor belseje is ilyen tiszta, mint amilyenek a gyertyák voltak. Padlógázzal indítóztak. így jött ki az első rotorra 7,1 Bar és a hátsóra 7 Bar. Lényeg a lényeg, hogy most azért nem vagyok a legnyugodtabb, noha a teljesítményre nincs panaszom. Fogyasztásom is kiváló (legutóbb is 223 km-t tettem meg, melyból kb 140 km országúti tempós -jópár redlinenal- és kb. 80 km városi és még mindig fél felett van 1-2 mm-rel a nutató), az olaj is szépen fogy (átlagosan 5,6 dl/1000 km és ebben van redline jópárszor, átlagosan 15-20 km-enként, természetesen mindig üzemmeleg motornál)
Az lenne a kérdésem, hogy gond ez, hogy gyak ilyen értékeim lettek? Egyáltalán jól mérték-e a kompressziót? És ha igen, akkor ez még romolhat tovább, vagy az motorom eleve gyárilag is csak ennyit tudhatott?
mazda-auto.hu | 2009-09-09 10:48 tükrös678 részére
Gyárilag megvan ez a különbség a két típus között, nem hibáról van szó.